Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین کنگره حزب اعتماد ملی در حالی برگزار شد که به‌نظر می‌رسد تنش و درگیری بین اعضا به قدری است که نمی‌توانند به‌راحتی تکلیف آینده اعتماد ملی را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، دومین کنگره حزب اعتماد ملی پس از یک وقفه 10 ساله، با تشنج و درگیری میان اعضای حزب برگزار شد. گفته می‌شود ریشته این اختلافات میان اعضای حزب اعتماد ملی به استعفای قائم‌مقام دبیرکل حزب یعنی حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه در تشریح وقایع شب گذشته کنگره حزب اعتماد ملی به خبرنگار آنا با بیان اینکه اتفاق روز گذشته یک نوع بدفهمی از موضوع بود و عده‌ای با اغراض خاص جنجال آفرینی کردند، گفت: مدت‌های مدیدی میان دو طیف حجت‌الاسلام منتجب‌نیا و بیگدلی و طیف دفتر سیاسی حزب مشکلاتی وجود داشت و حدود یکسال بود که آقای منتجب‌نیا حزب را رها کرده بودند و رفته بودند و به همین دلیل هم آقای کروبی هیأتی را به نام هیأت اجرایی برای هماهنگی فعالیت‌ها و ادامه کار حزب معرفی کرده بودند که مسئولیت آن بر عهده آقای حضرتی بود.

وی افزود: با اینکه آقای منتجب نیا خودشان حزب را رها کرده بودند و رفته بودند، عده‌ای که می‌خواستند در پناه وی جایگاه حزبی داشته باشند و می‌خواستند کارهایی بکنندکه فقط در پناه منتجب نیا می‌توانستند این کارها را انجام دهند، اصرار داشتند که منتجب نیا در سمت قائم مقامی حزب بماند و البته آقای کروبی هم اعلام کرده بودند که وی همچنان قائم مقام حزب است و با دوستان همکاری کند.

این مقام آگاه در حزب اعتماد ملی با بیان اینکه طیف منتسب به منتجب نیا تلاششان این بود که کنگره را با میل خودشان برگزار کنند، اظهار کرد: آنها لیستی 350 نفره از دفاتر شهرستان‌ها که منتجب نیا معرفی کرده بود، تهیه کردند و به وزارت کشور ارائه دادند مبنی بر اینکه کنگره را با اینها برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هفته قبل دفتر سیاسی و هیأت اجرایی حزب که در نبود منتجب نیا زحمات زیادی برای حزب کشیده بودند، اعلام کرد که می‌خواهد کنگره برگزار کند، این کار دفتر سیاسی با واکنش منتجب نیا روبرو شد و وی به وزارت کشور پیغام داده بود که اینها حق ندارند کنگره برگزار کنند و خود را به عنوان قائم مقام حزب مسئول برگزار کننده کنگره معرفی کرده بود.

این مقام آگاه اضافه کرد: گفت‌وگوهایی در زمینه این اختلافات صورت گرفت و در نهایت طبق اساسنامه حزب مشخص شد که شورای مرکزی حزب به عنوان عالی‌ترین رکن تصمیم گیری در برگزار کنگره است. نه قائم مقام حزب و نه دبیر کل! بنابراین وزارت کشور هم متقاعد شد که شورای مرکزی باید این کار را انجام دهد.

وی بیان داشت: طی جلساتی که در روزهای گذشته میان دفتر سیاسی و آقای منتجب نیا برگزار شد، به توافق رسیدند که با توجه به شرایط خاص حزب، کنگره برگزار شود تا بتوانیم از مجمع عمومی حزب زمان بگیریم و با یک رای قیام و قعودی در یک مدت کوتاه 6 ماه، با همین شورای مرکزی ادامه فعالیت دهیم تا مقدمات برگزاری کنگره را فراهم کند. کنگره ای که واقعا در آن انتخابات برگزار شود و آقای منتجب نیا هم قبول کرده بودند. اما دیشب وقتی که اعلام شد بحث قیام و قعود باشد برای 6 ماه آقای بیگدلی با توجه به اینکه در جریان تمام گفت‌وگوها بود، شروع کرد به پرخاشگری و سرو صدا. اعلام کرد که نه انتخابات باید همین الان باید برگزار شود طبق نامه‌ای که در دست من است آقای کروبی خودشان می‌خواهند کاندیدا شوند.

این مقام آگاه گفت: ما گفتیم زمان نداریم و امکان برگزار انتخابات نیست؛ بنابراین فرصت می گیریم و در زمان دیگری انتخابات را برگزار می کنیم که آنها قبول نکردند تصور عمومی هم این بود که اینها احساس می‌کنند، اگر زمان به دست بیاید و هیأت اجرایی و شورای مرکزی انجام کار را به دست بگیرند این تیمی که آقای منتجب نیا و بیگدلی با چند نفر دیگر راه انداخته‌اند، دیگر جایگاهی در حزب نخواهند داشت؛ بنابراین با این رویکرد جنجال آفرینی کردند که اگر حزب برای ما نباشد، بهتر است اصلا نباشد.

این مقام آگاه در حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رای‌گیری حزب، قبل از شلوغ‌کاری‌ها با حضور نماینده وزارت کشور کشور صورت گرفت و نتیجه آن این شد که شورای مرکزی طی 6ماه به کار خود ادامه دهد تا بتواند کنگره را برگزار کند و امیداریم تا انتخابات بعدی حصر برداشته شود و با کنگره با حضور کروبی برگزار شود و اگر این نشود تصمیم این است که حزب متوقف نشوند و هیأت اجرایی و شورای مرکزی کار را ادامه دهند.

گفتنی است محمدرضا عارف، الیاس حضرتی، علی مطهری، حجت‌الاسلام منتجب‌نیا و فاطمه کروبی، همسر شیخ مهدی کروبی سخنرانان کنگره حزب اعتماد ملی بودند.

تلاش‌های بی‌نتیجه برای فرافکنی در حزب

به گزارش آنا، حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه‌ای منشأ درگیری‌های شب گذشته را برخی احزاب اصلاح‌طلب مانند حزب ندای ایرانیان و حزب هدا معرفی کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است "هنگامی که مجری برنامه از خروج اعضای غیر عضو حزب اعتماد ملی ناامید شد، شرکت کنندگان در کنگره به دو دسته تقسیم شدند، بخشی خواستار تنفس در جلسه شدند تا افراد عضو حزب برای تشکیل کنگره از افراد غیرعضو جدا شوند و بخشی نیز خواستار انتخاب هیئت رئیسه کنگره با حضور همه افراد حاضر در جلسه افتتاحیه اعم از اعضای عضو و اعضای غیرعضو حزب اعتماد ملی در کنگره شدند، در نتیجه مشاجره لفظی صحن کنگره را در بر گرفت و در عین حالی که تعدادی از اعضای احزاب ندا و همبستگی دانش‌آموختگان (هدا) خود را با افتخار به جایگاه هیئت رئیسه خودخوانده رسانده بودند با اعتراض واقعی تعداد قابل توجهی از اعضای فعال حزب اعتماد ملی مخصوصاً کسانی که از اقصی نقاط کشور به‌نمایندگی از سایر هم‌حزبی‌های خود در این کنگره حضور یافته بودند قرار گرفتند و کنگره با اعلام رئیس شورای اجرایی حزب اعتماد ملی بدون هیچ گونه مصوبه‌ای نیمه‌تمام باقی ماند."

اما حزب ندای ایرانیان در بیانیه‌ای این ادعا را تکذیب کرد و "ضمن اظهار تأسف از وقایع پدیدآمده در روند برگزاری دومین کنگره حزب اعتماد ملی، هرگونه حضور سازماندهی‌شده اعضای خود را در کنگره این حزب تکذیب و بر التزام به رعایت دقیق قانون احزاب و احترام به استقلال سیاسی و تشکیلاتی همه احزاب به‌خصوص احزاب دوست و برادر تأکید کرد."

به‌نظر می‌رسد تنش و درگیری بین اعضای این حزب در حدی است که نمی‌توانند به‌راحتی تکلیف آینده اعتماد ملی را مشخص کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # یورگن کلوپ ، محمد صلاح ، لیورپول سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد