Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:44:40 GMT

برداشت گندم در مازندران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۴۹۷۱

برداشت گندم در مازندران آغاز شد

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - مدير زراعت جهاد کشاورزي مازندران سطح زير کشت گندم در سال زراعي جاري را 48 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: امروز شنبه برداشت رسمي اين محصول از زمين هاي شرق استان آغاز شده است.

حسن عنايتي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : امسال براي خريد گندم 35 مرکز خريد تضميني در استان فعال شده و هم اکنون آماده دريافت گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد : اتحاديه شرکت تعاوني روستايي ، کارخانه هاي آرد و سيلوي نکا نيز آمادگي خريد گندم از کشاورزان را دارد.
مدير زراعت جهاد کشاورزي مازندران قيمت خريد تضميني گندم را در سال جاري 13 هزار ريال براي هر کيلوگرم به صورت علي الحساب اعلام کرد.
عنايتي وضعيت مزارع گندم را مطلوب توصيف کرد و افزود: از آنجاييکه تناوب کشت با هدف پايداري توليد بسيار مهم و ضروري است ، سطح زير کشت گندم امسال نسبت به سال قبل حدود 6هزار هکتار کمتر شده است.
وي با اشاره به اينکه پارسال 54هزار هکتار از زمين هاي مازندران زير کشت گندم رفته بود، ادامه داد: دانه روغني کلزا ،جايگزين کشت گندم دراين مزارع شده است.
بر اساس آمار جهاد کشاورزي مازندران ،امسال 19 هزار و 300 هکتار از زمين هاي استان زير کشت دانه روغني کلزا رفته بود که نسبت به سال گذشته حدود هفت هزار هکتار بيشتر شده است.
مدير زراعت جهاد کشاورزي مازندران پيش بيني کرد که امسال حدود 100هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان به صورت تضميني در استان خريداري شود.
بيشترين سطح زير کشت گندم در استان مازندران مربوط به مناطق بهشهر ، نکا و گلوگاه است که در سه منطقه جلگه اي ، ميان بند و کوهستاني کشت مي شود.
گندم در مناطق جلگه اي مازندران به صورت آبي و در مناطق ميان بند و کوهستاني به صورت ديم کشت مي شود.
امسال 25هزار هکتار از گندمزارها به صورت ديمي و مابقي آبي کشت شده است.
کيفيت گندم توليدي مازندران بالاتر از ساير استان هاي کشور است و به همين دليل کشاورزان بخشي از گندم توليدي را خودشان مصرف مي کنند و يک بخش را هم با قيمت بالاتر از نرخ تضميني به کارخانه هاي آرد مي فروشند.
به گزارش ايرنا، اﮔﺮ ﭼﻪ ﺑﺮﻧﺞ ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺣﺪود ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ در ﺳﺎل ﻣﺤﺼﻮل اﺻﻠﯽ ﮐﺸﺎورزي ﻣﺎزﻧﺪران ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ رود، وﻟﯽ اﯾﻦ اﺳﺘﺎن در توليد ﮔﻨﺪم با کيفيت رﺗﺒﻪ ﻣﻤﺘﺎز ﮐﺸﻮر را دارد.
6990/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد شامگاه یکشنبه در کارگروه خرید گندم ضمن ارائه گزارشی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ با خرید ۱۱۸ هزار تن گندم افزایش ۴۲ درصدی و جهش تولید را تجربه کردیم و امیدواریم در سال جاری نیز با شرایط آب و هوایی حاکم، وضعیت مطلوب‌تری را از لحاظ تأمین نیاز کشور در پیش داشته باشیم.

مدیرکل غله مازندران همچنین افزود: در سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ تن کلزا در استان مازندران خریداری کردیم و دولت به منظور حمایت از کشاورزان قیمت خرید را از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش داد.

وی تاکید کرد: در سال جاری نیز سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان و در راستای تحقق شعار سال بر این است که از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در خرید دانه روغنی استفاده نماید که در استان مازندران نیز یک شرکت بخش خصوصی به عنوان خریدار دانه روغنی کلزا معرفی شده و همزمان با آغاز برداشت کلزا در استان فعالیت این شرکت نیز با همکاری و نظارت سازمان جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.

وفایی نژاد تاکید کرد: ۳۲ مرکز خرید در استان مازندران تجهیز و آماده آغاز عملیات خرید تضمینی گندم هستند و در صورت نیاز به افزایش تعداد مراکز خرید و تصویب کارگروه، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آمادگی لازم را برای افزایش تعداد مراکز خواهد داشت.

کد خبر 6097605

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند