Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:02:43 GMT

2 طرح منابع طبیعی در دیلم اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۵۱۲۰

2 طرح منابع طبیعی در دیلم اجرایی شد

گناوه-ایرنا- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم استان بوشهر گفت: طرح های بیابان زدایی و مدیریت روان آب در 165 هکتار از اراضی در این شهرستان اجرایی شد.

غلامحسین آقاجری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ازاین مجموع 120 هکتار در قالب طرح مدیریت روان آب باهدف جلوگیری از فرسایش خاک، هدررفت آب و ذخیره نزولات آسمانی در اراضی روستای سیاهمکان درحال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فرسایش و تخریب خاک در مناطق خشک و نیمه خشک از جمله استان بوشهر بیشتر براثر روان آب های سطحی انجام می شود اجرای این طرح در برنامه کاری قرار گرفت.
آقاجری بیان کرد: 45 هکتار دیگر از این مجموع نیز در مراتع منطقه کنارکو و بیدو این شهرستان با هدف افزایش نفوذ آب در خاک، افزایش بهره وری حاصل از بارندگی و درنهایت بهبود پوشش گیاهی مرتع بصورت چاله آبگیر توام با بذرکاری احداث شده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم اظهارکرد: 900 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی برای این 2 طرح اختصاص یافته است.
شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر قرار دارد و بیشتر فصول سال گرم است.
6164/6043**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي منابع طبيعي بيابان زدايي ديلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۶۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند. - اخبار استانها -

سیدمحتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیلم، با اشاره به جشن گل‌ریزان در دیلم اظهار داشت: در این مراسم مردم نیکوکار و خیر دیلم یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک کردند.

وی با قدردانی از همکاری خیرین شهرستان دیلم گفت: در سال قبل با مشارکت مردم نیکوکار استان بوشهر 137 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با پرداخت بدهی آنان از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود برگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: هم‌اکنون 167 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند.

حسینی حمایت و توجه به خانواده زندانیان را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌های استان بوشهر دانست و افزود: در دیلم با سرکشی از سه خانواده زندانی ضمن بررسی مشکلات آنان بسته معیشتی و کمک‌های لازم به آنان داده شد.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در دستور کار دستگاه قضا

مهدی مهرانگیز هم حبس‌زدایی را از برنامه‌های مهم دستگاه قضا دانست و بیان کرد: در جشن گل‌ریزان همکاری مردم دیلم ستودنی است و در این راستا کمک‌های قابل توجهی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی پرداخت شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه با حضور در یکی از شهرستان‌ها ضمن بررسی مشکلات زندانیان و خانواده آنان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم فراهم می‌شود. خدمات و تلاش خیرین در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان بوشهر شده است گفت: قضات، مسئولان دادگاه‌ها و دادستان‌ها در همه نقاط استان بوشهر به‌صورت مداوم از زندان‌ها سرکشی و ضمن توجه به مطالبات زندانیان از همه ظرفیت‌های قانونی برای آزادی آنان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها