Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کار با تربت سیدالشهدا در سایه سار درختان حیات خانه حاج عبدالحسین بافقی با آهنگی خوش گوش نوازی می کندو طعم تربت حضرت سیدالشهدا علیه السلام بیشتر به مشام می رسد.
تربتی که با دستان حاج عبدالحسین و همسرش مهر نماز می شود ومهرهایی که مهر خدا را به دل می نشاند و حلقه اتصال به کبریاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاج عبدالحسین معتمدی و همسرش در اقدامی خداپسندانه بالغ بر 12هزار مهرهای فرسوده مساجد را برای استفاده دوباره بازسازی کردند.
عبدالحسین معتمدی در رابطه با این کارخیر خود می گوید: بازنشسته راه اهن هستم و 8ماه است که مهرهای فرسوده مساجد سطح شهر را جمع اوری کرده وان هارا برای استفاده دوباره بازسازی میکنم.
وی با بیان اینکه چندین سال است که بادیدن مهرهای فرسوده در مساجد تصمیم داشتم انها را تعویض کنم گفت: هدف ما این بوده است که مانع از دفن مهرها گردیم و از هر کجا مهر بیاورند این خدمت را رایگان انجام می دهیم.
کاری هر چند کوچک که این دو زوج برای خدایی شدن انجام می دهند.
خادم مسجد حاج حسین بافق تصریح کرد:بخاطر این کار دستمزدی نمیگیرم و برای ثوابش این کاررا انجام می دهم وروزانه با8ساعت کار 300تا 400مهررابه کمک همسرم بازسازی میکنم.
نیت حاج عبدالحسین از این کارخیر اهمیت ویژه ای دارد زیرا بااین اقدام درقبولی نماز مومنان و نیزدر نظم مهرهای مساجد نقش دارد.
سجده، قله عبادت ها و خشوع در برابر پروردگار است و زمانی که نمازگزار، پیشانی را که اشرف اعضای بدن است، بر مهرمی گذارد عبودیت و خشوع خویش را به نهایت می‌رساند.
مهرسازی شامل چند مرحله است؛ تبدیل خاک به گل، ساخت گلوله‌های کوچک گلی و گذاشتن گلوله‌ها در قالب‌های مختلف مهر
همسر حاج عبدالحسین به تشریح مراحل بازسازی مهرهای فرسوده می پردازد و می گوید: ابتدا مهرها را در ظرفی بمدت یکروزخیس می کنیم و مقداری از مهرهای خشک را که نگه داشته ایم را می کوبیم و الک می کنیم.
وی افزود: خاکی که از الک خارج می شود را با آن مهرهای خیس شده مخلوط می کنیم سپس قالب ها را با روغن چرب می کینم و خمیر را در اندازه های کوچک برداشته و در قالب قرار می دهیم و برای خشک شدن در آفتاب خشک قرار میدهیم.
حالا وقت نمازفرا رسیده است و حاج عبدالحسین با سبدی از مهر به مسجد می رود.
مسجدی که حاج عبدالحسین سالهاست اینجا ذکر بندگی کرده با سجده مهر تربت ، خدایی شدن را بهتر حس می کند.
حاج عبدالحسین معتقد است خدایی شدن را نباید زیاد سخت گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد بافق بازسازی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم) صف گردشگران برای دیدن دریاچه ارومیه پر آب (فیلم) ورود رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات فوتسال جام مساجد در میامی
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • هشدار شهرداری به صاحبان منازل متروکه و فرسوده
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود