Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@00:05:28 GMT

یک قانون که شاید رنج بیماران را بیشتر کند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۷۳۹۹

یک قانون که شاید رنج بیماران را بیشتر کند

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران به تشریح قانونی در مجلس پرداخت که اگر تمهیدات لازم برای اجرای آن صورت نپذیرد رنج بیماران را بیشتر خواهد کرد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ اجتماعی پزشکی آسیب های اجتماعی نظرات

طاهر موهبتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره انتقادی که به تصویب قانون مجلس در حوزه بیماران خاص وجود دارد، اظهار داشت: در مجلس تصویب شد که یک بخش درمان و دارو سه بیماری همچون پروانه ای، اتیسم و EB تحت پوشش حمایت وزارت بهداشت قرار گیرد زیرا در گذشته بیماریهای هموفیلی، کلیوی، ام اس و تالاسمی  بیماری خاص محسوب می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین اصل این پوشش ها خوب است ولی اگر منابع این خدمات پوششی افزایش نیابد که این منابع در وزارت بهداشت 216 میلیارد تومان است و در بخش بیمه ای ما بیش از 500 میلیارد است که 5  تا 6 میلیارد تومان هم افزایش می‌یابد ولی اگر مریضی‌های سختی که هزینه‌های آن خیلی بیشتر از بیماریهای دیگر در این پوشش اضافه کنیم ولی منابع آن دیده نشود نه‌تنها به این‌ بیماران خدمت نشده بلکه بیماران قبلی‌ نیز دچار چالش می‌شوند، خیلی ساده است، این پرتقال را که قبلا 4 نفر می‌خوردند الان باید 10 نفر بخورند. و این 6 نفر که اضافه شده سهم‌شان بیشتر است یعنی سهم بیشتری را مجبوریم اختصاص دهیم.

موهبتی تصریح کرد: از این جهت پیشنهاد ما این بود که مجلس که توجه خوبی به پوشش بیماران خاص کرده است و انصافاً هم از بخش سلامت حمایت خوبی کرده و این هم ناشی از مسئولیت پذیری است، بهتر است که منابع مالی این بیماریهای خاص را نیز لحاظ کنند وگرنه یک انتظار عمومی در جامعه ایجاد می‌شود که در اجرا مشکلات زیادی خواهد داشت.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در تشریح سختی اوضاع بیماران خاص عنوان کرد: خدا نکند خانواده ای چنین بیماری داشته باشد زیرا یک خانواده را می‌تواند از پا بیندازد. مثلا اگر خانواده‌ای یک معلول در خانواده داشته باشد مشکلات آن به اعضای خانواده نیز اثر می‌گذارد و این اثر منفی یعنی افسردگی؛ که افسردگی نیز منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,24,1417/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری، دکتر پانته آ رمضان‌نژاد در تشریح این خبر اظهار داشت: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی و تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده فهیم و نوع دوست بیمار رضایت به اهدای عضو دادند.

وی اضافه کرد: صبح امروز شنبه ۱۵ اریبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عمل جداسازی کلیه ها و کبد این بیمار جهت اهدا به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

وی در پایان از خانواده های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.

گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902929

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • پشیمانی عجیب بایرن: شاید توخل بماند!