Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير انجمن توليدکنندگان جوجه يک روزه گفت: جوجه يک روزه طبق روال طبيعي توليد مي شود اما بي رغبتي پرورش دهندگان مرغ گوشتي به خريد، قيمت جوجه يک روزه را کاهش داد.

«غلامعلي فارغي» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا درباره وضعيت قيمت جوجه يک روزه افزود: اکنون پرورش دهندگان روي هرکيلوگرم مرغ گوشتي 1500 تا 2000 تومان ضرر مي کنند که همين امر ادامه توليد را با مشکل روبرو مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گراني نهاده هاي دامي مانند ذرت و کنجاله سويا به سبب افزايش نرخ هاي جهاني، بارگيري نامناسب، شيوه فروش و دريافت مشکل وجه و همچنين افت قيمت مرغ را از دلايل بي رغبتي پرورش دهندگان مرغ گوشتي دانست.
به گفته وي، اکنون جوجه يک روزه گوشتي 500 تا 800 تومان معامله مي شود؛ در حالي که پارسال قيمت آن 2000 تا 2200 تومان بود.
«اين بدان معناست که توليد کنندگان جوجه يک روزه اين محصول را يک سوم قيمت تمام شده مي فروشند که به ضرر آنان منجر شده است».
وي تصريح کرد: همزمان با افزايش نرخ جهاني نهاده ها، نظام ارز تک نرخي نيز با وجود حمايت هاي يارانه اي دولت براي برخي کالاهاي اساسي از جمله نهاده هاي توليد سبب رشد 20 تا 30 درصدي نرخ دان، دارو و واکسن به انضمام هزينه هاي سربار و کارگري شده است.
وي افزود: طبق بررسي هاي کارشناسي قيمت گوشت مرغ براي مصرف کنندگان بايد 9500 تا 10 هزار تومان باشد؛ درحالي که اکنون گوشت مرغ با قيمتي کمتر از 7000 تومان خريداري مي شود.
به گفته وي، شرکت پشتيباني امور دام کشور براي جلوگيري از ضرر توليدکنندگان مرغ را از آنان به قيمت 7600 تومان مي خرد.
«دولت از جيب توليدکنندگان به مردم يارانه مي دهد که منصفانه نيست؛ زيرا با ورشکستگي توليدکنندگان بايد به جاي خودکفايي و اشتغالزايي به دنبال واردات باشيم».
دبير انجمن توليد کنندگان جوجه يک روزه درباره عرضه نهاده هاي دامي گفت: قيمت نهاده هاي اين شرکت نسبت به بازار مناسب است اما نسبت به پارسال افزايش يافته، براي نمونه در بازار نرخ هرکيلوگرم ذرت 1150 تومان و کنجاله سويا 2600 تومان است؛ درحالي که شرکت پشتيباني امور دام هر کيلو ذرت را 1100 تومان و کنجاله سويا را 1950 تومان عرضه مي کند.
به گفته وي، پارسال قيمت هرکيلوگرم ذرت 690 تا 700 تومان و کنجاله سويا 1400 تومان بود.
به گزارش ايرنا، اکنون ماهانه حدود 920 ميليون قطعه جوجه ريزي در 650 واحد مرغ مادر انجام مي شود که پس از مدتي به 23 هزار واحد پرورش مرغ گوشتي راه پيدا مي کنند.
پارسال بيش از 2 ميليون و 100 هزارتن گوشت مرغ در کشور توليد شد.
اقتصام*9186*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟

۲۶۵ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900506

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد