Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: قرآن کتاب زندگی است و اگر امروز بخواهیم به این مفهوم معنای واقعی ببخشیم باید بگوییم جمهوری اسلامی به معنای واقعی قرآن مجید را کتاب زندگی قرار داده است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن مهرعلیزاده عصر امروز در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار داشت: صفات مختلفی برای قرآن مجید بیان شده که در همه این صفات آمده که خدا ما را اهل قرآن و مسلمان آفریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ویژگی فرقان ویژگی ارزشمندی است، افزود: تا جایی که فهم عامه اجازه می‌دهد ما می‌بینیم طرفدار کتابی هستیم و کتابی هدایت گر ما است که از ابتدا ویژگی خود را تمیز دادن و جدایش نیکی از بدی، حلال از حرام، انسان بودن از غیرانسان بودن نشان داده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: افتخار ما این است که تابع مکتبی هستیم که در آن خوبی از بدی جدا می‌شود، همچنین انسان را موجودی می‌داند که خود انتخاب‌گر بوده و در عین حال باید از سوی خدا هدایت و راهنمایی شود.

وی بیان کرد: چنین مکتبی در مقایسه با سایر مکاتب بسیار جای افتخار دارد، باید بدانیم که چگونه پرچم دار قرآن باشیم.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: هیچ مکتبی به جز اسلام نمی‌تواند این همه زیبایی‌‌های خلق را در ظرافت‌های تربیت انسان و جامعه نشان دهد.

وی گفت: قرآن را به عنوان کتابی که هرلحظه به زندگی هویت واقعی می‌بخشد، می‌خوانیم. قرآن کتاب زندگی است و اگر امروز بخواهیم به این مفهوم معنای واقعی ببخشیم باید بگوییم جمهوری اسلامی به معنای واقعی قرآن مجید را کتاب زندگی قرار داده است

نصف‌جهان در عرصه قرآن بسیار درخشیده است

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان در عرصه قرآن بسیار درخشیده است، گفت: قرآن کتاب همه درس‌ها و سرلوحه زندگی شایسته مخلوق خدایی است.

قدرت الله نوروزی اظهار داشت: اصفهان به یک شهر صنعتی و یا تاریخی، میراثی و جهانی و نیز شهری که مظهر اندیشه و هنر بوده معروف است و همه براساس این محور از اصفهان سخن می‌گویند.

وی افزود: امروز شاهدیم نه تنها اصفهان به عنوان مظهر توانمندی در بحث میراث و صنعتی و تاریخی سرآمد است بلکه به عنوان پایگاه قرآنی در طول تاریخ اسلام بوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوره مشروطیت اصفهان یکی از کانون‌های مذهبی، دینی و اسلامی بوده است، تصریح کرد: در آن دوران علمای تشیع به آزادی، دین داری و اخلاق مردم را دعوت می‌کردند و ملاک آن‌ها تک تک آیات قرآن بود و براساس آیات قرآن اخلاق و حق گویی و حق طلبی را توسعه می‌دادند.

وی ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس شهدا و ایثارگران بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردیم به دلیل آموخته‌های دینی بوده است.

نوروزی گفت: امیدواریم با برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها که نیاز فوری و حیات بشری است در عمل ایمان داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است

ایسنا/مازندران ذوالفقاری حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه من در جمع صمیمی با دوستان جذب آن‌ها به سمت قرآن و تبلیغ مفاهیم عرفانی است و تاحدودی نیز موفق بودم، گفت: زیرا معتقدم راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است، رسیدن به این درک نسل ما را از آسیب‌ها بیمه می‌کند.

امیرعلی ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا از چگونگی علاقه خود به قرآن اظهار کرد:عشق به قرآن و مفاهیم قرآنی از کودکی با من بود برای همین به کلاس قرآن مسجد محل می‌رفتم آقایی داخل مسجد پی به استعداد من برد و پیشنهاد داد که قرآن را حفظ کنم.

وی با بیان اینکه همین تشویق‌ها سبب شد تا انگیزه حضور برای شرکت در کلاس حفظ قرآن برایم فراهم شود، افزود: در مدرسه قرآنی نورالعین ثبت نام و از سن ۹ سالگی شروع به حفط قرآن کرده و در ۱۳ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شدم.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه در کنار حفظ قرآن مطالعاتی در معنی، ترجمه و لغات قرآن دارم، یادآور شد: مدرک درجه دوم معادل فوق لیسانس که به حافظان اهدا می‌شود را دریافت کردم.

ذوالفقاری ادامه داد: کسب رتبه سوم سمپاد کشور، رتبه دوم استان و رتبه اول شهرستان از دستآورد من در این حوزه است.

ذوالفقاری از تاثیر قرآن در رفتار، منش و برخورد با افراد خانواده و اجتماع اشاره کرد و گفت: احترامی که جامعه برای حافظان قرآن قائل است متقابلا توقع رفتار و منش خاصی هم از حافظان دارد واین امر معنی خاصی به زندگی ما برخلاف دیگران می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که قرآن چه تاثیری در روند تحصیلی شما داشته است، یادآور شد: قرآن در افزایش حافظه و یادگیری بسیار تاثیر دارد برای همین فراگیری من در کلاس سریع‌تر از دیگر دانش آموزان است.

این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: قرآن سبب شد تا ارتباط من با خانواده بهتر و عمیق‌تر، برخورد اجتماعی درست‌تر، اضطراب کمتر و آرامش و تمرکز روحی من بیشتر باشد.

 ذوالفقاری حافظ قرآن از شهرستان بابل، با اشاره به اینکه با معدل ۱۹.۸۶ در رشته علوم انسانی مرکز تیزهوشان متوسطه اول شهید بهشتی بابل مشغول تحصیل هستم افزود: برای کنکور رشته دانشگاهی علوم قرآن و حدیث را انتخاب می‌کنم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه قرآن به زندگی فرد هدف، نظم وترتیب می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرآن سرشار از نکته‌های عمیق علمی است که امروزه به بخشی از آن دست یافتند و ما با مطالعه منابع قرآنی می‌توانیم به دانش نوین و به روز دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌جای استفاده از فضای مجازی برای اوقات فراغت وقت خود را صرف مطالعه تفاسیر و کتب دینی می‌کنم و نیازی به وب گردی در اینستاگرام و تلگرام ندارم.

ذوالفقاری گفت: قرآن مرا به سمت نماز اول وقت راهنمایی کرده است؛ نماز منشاء همه فضایل اخلاقی به‌خصوص دوری از تکبر و گناه است.

این نوجوان بابلی که حافظ قرآن کریم است یادآور شد: مهم‌ترین دغدغه من در جمع صمیمی با دوستان جذب آن‌ها به سمت قرآن و تبلیغ مفاهیم عرفانی است و تاحدودی نیز موفق بودم زیرا معتقدم راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است، رسیدن به این درک نسل ما را از آسیب‌ها بیمه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید