Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:13:07 GMT

تکریم بزرگترها باید در بستر خانواده انجام شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۱۷۹۰

تکریم بزرگترها باید در بستر خانواده انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی در دیدار با مدیران هفت باغ مهربانی زنجان با بیان اینکه موسسه هفت باغ مهربانی زنجان در حوزه سالمندان کاری جهادی را آغاز کرده است، اظهار کرد: در این موسسه خیریه اقدامات قابل تقدیری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما روش برخورد با طفل تا سالمندان مشخص شده است، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی را باید با همه ابعاد برای خود تشریح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار توجه به حوزه سالمندان باید موضوع ایران جوان را نیز دید و به آن توجه کرد، ابراز کرد: سیاست نظام جوان ماندن ایران است که رهبری معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند.

صفی‌یاری با بیان اینکه از سبک مدیریت اسلامی باید وارد جامعه شده و اسلام همه دستورالعمل‌ها را موثرتر و فراگیرتر دارد، گفت: کهنسالی را می‌توان در مدیریت اسلامی بحث کرد و سالمندان باید در وهله نخست در کنار خانواده‌های خود باشند.

وی با اشاره به اینکه توصیه تربیتی داریم که فرزند باید در دامن مادر و سالمندان نیز در بستر خانواده حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: خانه سالمندی حرکت بسیار خوبی است و خدمات سالمندی باید در کنار خانواده‌های به این افراد ارائه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه غرب به زنان نگاه ابزاری دارد و همان گونه که در جوامع غربی خانواده‌ها از هم پاشیده در ایران نیز به دنبال هدف قرار دادن کانون خانواده‌ها هستند تصریح کرد: خدمات در محل به سالمندان در دستور کار قرار گیرد و رویکرد خدمات سالمندی در خانه جواب خواهد داد.

صفی‌یاری با تاکید بر اینکه فرهنگ تکریم سالمندان باید به شکل درست خود صورت گیرد، افزود: تکریم بزرگ‌ترها و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها باید در بستر خانواده انجام شود.

در این جلسه توضیحاتی پیرامون وضعیت سالمندی در کشور و استان زنجان و جایگاه و عملکرد هفت باغ مهربانی زنجان از سوی مدیران هفت باغ مهربانی ارائه و راه‌های همکاری دو جانبه در رابطه با این موضوع بررسی شد.

همچنین مدیر مشارکت‌های مردمی هفت باغ مهربانی زنجان توضیحاتی پیرامون وضعیت سالمندی در کشور و استان زنجان و جایگاه و عملکرد هفت باغ مهربانی زنجان ارائه و اظهار کرد: در افق سال ۱۴۳۰ و با توجه به نرخ باروری جمعیت ۶۰ سال و ۶۰ سال به بالای ایران ۳۳ درصد خواهد بود که همین موضوع اهمیت و لزوم توجه به قشر سالمندان را ضروری می‌کند.

محسن عطائیان با اشاره به اینکه آمادگی برای برنامه‌ریزی در حوزه سالمندان با توجه به افزایش جمعیت سالمندی موضوعی ضروری است، گفت: زنجان دارای حدود ۱۰ درصد جمعیت سالمندی است که هفت با مهربانی در مرحله نخست برنامه‌های خود برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برنامه دارد که همین موضوع ضرورت نگاه به سالمندان را بیش از پیش برجسته می‌کند.

وی با بیان اینکه هفت باغ مهربانی زنجان برنامه‌های خود را برای عموم سالمندان برنامه‌ریزی کرده است، ابراز کرد: هفت باغ مهربانی از سال ۱۳۹۵ اقدامات خود را در حوزه سالمندان آغاز کرده است.

کد خبر 4306455

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه سالمندان سازمان تبلیغات اسلامی ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان کرمانشاه شهرکرد بیرجند مشهد خرم آباد خطبه های نماز جمعه بارش باران یاسوج قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است