Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین_ یک متخصص طب سنتی در گفت وگو با قدس آنلاین گفت: خواب بلافاصله بعد از صرف غذا، سوزش معده را در روزه داران افزایش می دهد و بهترین زمان برای خواب زمانی است که حداقل بین یک تا یک و نیم ساعت بین زمان صرف سحری و خواب فاصله باشد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هزاران سال است که از روزه برای نورانیت و تقدس استفاده می شود؛ با روزه، فرد متدین آگاهی خویش را بالا می برد و حتی مردم بی دین در قدیم برای رضایت خدایان،‌ یونانیان برای برآورده شدن حاجات و مذهبیون برای افزایش درک روزهای مقدس، روزه می گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزه (Fast) به معنای کم خوردن نیست، بلکه به معنای خودداری از خوردن، آشامیدن، داشتن روابط جنسی، سخن گفتن و بالاخره پرهیز از فعالیت در فرهنگهای مختلف به نام «روزه داری» شده است؛ در میان بومیان استرالیا بر هر زنی واجب بوده که بعد از فوت شوهرش به تناسب از چند روز تا یکسال روزه بگیرد و سخن نگوید.

روزه در دیانت یهود قبل از مسیحیت بود چنانچه حضرت مریم نیز بر طبق آیات نذر می نماید روزه بگیرد و با احدی سخن نگوید.

روزه فواید بسیاری را برای بدن انسان دارد و روزه نه تنها در درمان بیماری های غیرواگیر موثر است بلکه نقش تعیین کننده‌ای در بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج و حتی آرامش روان دارد.

در آیات و روایات سفارش های ویژه ای به روزه داری شده است و ارزش و اهمیت روزه به گونه ای است که می تواند ضامن سلامتی بدن باشد؛ اگر چه در گذشته روزه را صرفا از نگاه عبادی و ارزش‌های معنوی مورد بررسی قرار می‌دادند اما امروزه در دنیا نگاهی که به فلسفه روزه می‌شود از بعد سلامتی و احیای بدن پس از ۱۱ ماه خوردن بی وقفه غذا در طول شبانه روز است.

روزه از نظر طب نوین و طب سنتی فواید ارزشمندی را دارد و از منظر بسیاری از اطبا انواع بیماری‌ها از تجمع زیاد غذا در معده و روده که هضم کندی دارد به وجود می‌آید و تنها راه درمان آن روزه است.

یکی از متخصصان طب سنتی در استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار می کند: باتوجه به اینکه جامعه ایرانی مدتی دچار تنبلی شده و تحرک بدنی آنها کم و استرس های روانی افزایش یافته، وجود چنین شرایطی موجب افزایش بروز بیماری های مزمن شده است.

دکتر عبدالله کشاورز بیان کرد: کم تحرکی و مصرف زیاد غذا به ویژه غذاهای پرکالری موجب انباشت مواد اضافه در بدن و در اصطلاح طب سنتی موجب «امتلا» می شود؛ به عبارت دیگر آوندهای بدن دچار پری و امتلا می شود و ماه رمضان فرصت مناسبی برای دفع مواد اضافه انباشت شده بدن است.

وی اضافه کرد: علاوه بر معنویتی که فرد در زمان روزه گرفتن احساس می کند، احساس رضایت حاصل از روز داری، موجب تقویت سیستم ایمنی می شود و روزه موجب می شود تا بدن علاوه بر مواد دفعی که در ایام عادی فرصت دفع آن را ندارد، این مواد را دفع کند و به لحاظ معنوی، روح و روان روزه دار تقویت می شود.

متخصص طب سنتی در استان قزوین با بیان اینکه گاها در ماه رمضان در بین روزه داران سوزش معده مشاهده می شود، گفت: علت عمده این سوزشها، خواب بلافاصله بعد از صرف غذا، صرف غذا با حجم زیاد در وعده سحری و مصرف غذاهای دیرهضم و بد هضم است؛ باتوجه به اینکه در ماه رمضان، معده به خاطر گرسنگی طولانی مدت در ساعات روزهای اواخر بهار و تابستان، ضعیف می شود و عملکرد هضمی آن کاهش می یابد، به همین مصرف غذاهای دیرهضم و بدهضم مثل غذاهای نشاسته، لازانیا، حلیم، غذاهای گوشتی و سرخ کردنی در وعده سحر زمینه ساز افزایش سوزش معده است.

کشاورز به مناسب ترین زمان خواب روزه داران در ماه رمضان اشاره و عنوان کرد: زمان خواب برای ماه رمضان همچون سایر ایام سال، بهترین زمان زمانی است که فرد در اول شب و از ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب تا سحر بخوابد و اگر بعد از سحر نیاز به استراحت داشت، توصیه می شود که حداقل بین یک تا یک ساعت و نیم ساعت بین زمان صرف سحری و خواب فاصله باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین روزه داری متخصص طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نجف علی بارانی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره مجروحیت با چاقو در یکی از مناطق شهر دلفان بلافاصله مأموران پلیس آگاهی این شهرستان به محل اعزام که در تحقیقات بیشتر متوجه شدند، بر اثر ضربه چاقو مرد ۳۳ ساله‌ای پس از اعزام به بیمارستان فوت کرده است.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان پس از بررسی لازم دریافتند که مقتول توسط همسرش با ضربه چاقو به قتل رسیده که بلافاصله همسر وی دستگیر و به جرم خود معترف شد و علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی دلفان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد، گفت: پلیس در راستای احقاق حق مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 6090918

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم