Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:55:59 GMT

معجزه خرما در تقویت حافظه و درمان زخم معده

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۹۰۸۱

خرما ماده غذایی خوش طعم و پرطرفداری است که خواص زیادی برای سلامت بدن به‌ویژه قلب دارد، انواع خرما به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید برای اندام‌های بدن محسوب می‌شود، مطالعات زیادی در دنیا در زمینه خواص خرما انجام شده است که نتایج شگفت آوری از خواص این ماده غذایی برای سلامت انسان را نشان می‌دهد، در ادامه با خواص شگفت‌انگیز خرما آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خرما غذای مغز و بدن

خرما منبع غنی از قند‌های ساده ای، چون گلوکز، فروکتوز و ساکاروز محسوب می‌شود و به همین علتل یک ماده انرژی‌زا با قدرت جذب سریع برای بدن است، متخصصان تغذیه به ورزشکاران توصیه می‌کنند که قبل و پس از تمرین‌های ورزشی ۲ وعده خرما مصرف کنند تا انرژی لازم برای فعالیت‌های بدنی تامین شود، افزون بر این خرما در بهبود عملکرد مغز موثر است و انرژی لازم برای تقویت حافظه و تمرکز را به مغز می‌رساند و به همین علت متخصصان خرما را در برنامه غذایی کودکان و سالخوردگان قرار می‌دهند تا قدرت یادگیری کودکان افزایش پیدا کند و افراد مسن از خطر ابتلا به آلزایمر در امان بمانند.

با مصرف خرما سرطان به سراغتان نمی‌آید

خرما غنی ازمنیزیم است و این ماده باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. منیزیم التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. التهاب دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌ها و از جمله انواع سرطان است. خرما دارای آنتی‌اکسیدانت‌هاست که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند. در تحقیقی که در مجله بریتانیایی تغذیه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده خوردن خرما از امکان ابتلا به سرطان معده و روده را کاهش می‌دهد.

خرما بخورید تا سکته نکنید

این ماده غذایی منبع غنی از پتاسیم است که نقش مهمی در سلامت قلب دارد، بر اساس نظر کارشناسان تغذیه، مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما ۲۰‌درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه هر فرد را تامین می‌کند همچنین مطالعه‌ای نشان می‌دهد، خانم‌هایی که روزانه ۳۲۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف می‌کنند ۲۱‌درصد کمتر دچار حمله قلبی می‌شوند.



به تازگی در مطالعات نشان داده شده است که مصرف روزانه خرما مانع سخت‌شدن رگ‌ها می‌شود که در نتیجه از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند، سخت‌شدن رگ‌ها در اثر افزایش کلسترول بد خون بروز می‌کند و مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما برای مدت ۴ هفته باعث می‌شود که تری گلیسیرید‌ها در بدن به میزان ۱۵‌درصد کاهش پیدا کند و چربی در خون به میزان ۳۳‌درصد اکسیده شود و همه این موارد بدون افزایش قند خون رخ می‌دهد.

زخم معده را به جای دارو با خرما درمان کنید

خرما، به‌دلیل خاصیت تنظیم‌کننده‌ای دستگاه گوارش، از قرن‌ها پیش برای درمان زخم معده مورد استفاده قرار می‌گرفته است، مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد که خرما، موجب کاهش التهاب حاصل از زخم معده می‌شود همچنین مصرف این ماده غذایی در درمان زخم معده موثرتر از مصرف دارو است.

درمان کم خونی با خرما

خرما منبع غنی از آهن است و ماده اصلی در هموگلبین خون محسوب می‌شود، کمبود آهن در بدن منجر به کم‌خونی می‌شود و به همین علت مصرف روزانه خرما مقدار لازم آهن را به بدن می‌رساند و از بروز کم‌خونی به خصوص در کودکان و زنان باردار جلوگیری می‌کند، زیرا ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۹/۰ میلی گرم آهن است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سلامتی خرما زخم معده کم خونی سکته سرطان مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند

چای سبز از جوانه و گلبرگ‌های تازه چای به دست می‌آید؛ در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌گیرد؛ چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.

به گزارش همشهری، در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

کاهش وزن با چای سبز

پلی فنول‌های چای سبز فعالیت آمیلاز موجود در بزاق (آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می‌کند بنابراین این چای نقش موثری در کاهش وزن دارد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با چای سبز

عصاره برگ چای سبز خواص ضد میکروبی دارد و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

محافظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف با چای سبز

دانشمندان ماده‌ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف موثر است.

کارشناسان موسسه بهداشت کودکان انگلیس در مطالعه روی ترکیبات چای سبز موفق به شناسایی ماده‌ای شیمیایی به نام «اپی‌گالوکاتچین گالات» شدند که می‌تواند مرگ سلول‌ها را پس از حمله قلبی کاهش دهد؛ این ماده همچنین روند بهبود سلول‌های قلبی را سرعت می‌بخشد.

کاهش تری‌گلیسیرید خون با چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز، فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسئول هضم چربی‌ها) در لوزالمعده را مهار می‌کند بنابراین شکستن چربی با سرعت بسیار کمی صورت می‌گیرد و چربی خون آهسته افزایش پیدا می‌کند.

جلوگیری از بروز فشارخون بالا با چای سبز

مصرف نیم تا ۲ و نیم فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پُرفشاری خون را تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.

جلوگیری از عوارض دیابت با چای سبز

چای سبز از عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری‌های کلیوی نیز جلوگیری می‌کند.

چای سبز به علت داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به ویژه آهن جلوگیری می‌کند.

زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی اعصاب و افرادی که تپش قلب نامنظم دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا، جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.

افراط در مصرف چای سبز باعث دفع زیاد آب از بدن و یبوست می‌شود.

افرادی که فشار چشم بالا دارند نباید از چای سبز استفاده همچنین مبتلایان به میگرن نیز باید در مصرف آن احتیاط کنند.

استفاده از چای سبز در اشخاصی که از دارو‌های ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده یا افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند نیز ممنوع هست.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال