Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@20:45:00 GMT

ترفندهای خانگی برای براق کردن دندان ها

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۱۶۰۳

ترفندهای خانگی برای براق کردن دندان ها

رکنا: روش های خانگی برای از بین بردن جرم دندان بهترین انتخاب است.

جرم دندان علاوه بر ایجاد شکل ظاهری ناخوشایند به مرمرو زمان موجب از بین رفتن لثه ها می شود پس جرم زدایی را باید جدی گرفت. و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

تشکیل جرم بر روی دندان ها به صورت کاملا آرام رخ می دهد و این طیف آهسته مانع از دیده شدن تحلیل و از بین رفتن لثه ها که در حقیقت مشکلی جدی به شمار می آید و درمانی سخت دارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشت مو

دلیل چیست؟

باید دقت کنید که هر تغییر رنگی بر روی دندانها نشانه جرم دندان نیست بلگه پوسیدگی ها هم در رنگ طبیعی دندان تغییر ایجاد می کنند. گاها لکه هایی هم بر روی دندان وجود دارد که حتی با جرم گیری هم از بین نمی رود که این ممکن است ناشی از مصرف داروهایی در زمان رشد و تکامل دندان باشد. دلایل رایج دیگری که در ایجاد جرم دندان ها نقش دارند مصرف بیش از حد چایو قهوه و بدتر از همه مصرف دخانیات است.

راه های درمان:

راههایی بسیار از قبیل راههای شیمیایی و گیاهی برای از بین بردن جرم دندان ها به کار می روند که درادامه به برخی از آنها آشنا خواهید شد.

از بین بردن طبیعی جرم دندان

روشی طبیعی و گیاهی برای برطرف کردن جرم دندان ها:

متخصصان طب سنتی جویدن برگ های مریم گلی را برای از بین بردن جرم دندان بسیار توصیه می کنند.

ترکیب روغن خردل و پودر زردچوبه و نمک یک ترکیب گیاهی بسیار موثر در از بین بردن جرم دندان ها است که اطبا سنتی کشور هند از آن برای بیماران خود بهره می برند.

دندان هایی که لکه دار شده اند را با ترکیب پودر گیاه زنبق و نعناع ماساژ Massage دهید تا لکه ها کم رنگ شوند.

چند راه ساده خانگی دیگر:

میوه ها و سبزیجات سفت مانند هویج و سیب به دلیل سفتی با فشار بیشتری گاز زده می شوند که همین یک حالت سایش بر روی دندان ها ایجاد می کند که در از بین بردن جرم دندان ها فوق العاده موثر است.

کرفس و هویج هم همین خاصیت را دارند.

توت فرنگی را بر روی دندان ها بمالید تا جرم گیری طبیعی و خوشمزه داشته باشید.

نکته:

بهترین مراقبت ها از دندان در قدم اول مسواک کردن دندان ها حداقل ۲ بار در روز و استفاده در ست از نخ دندان است.

هر سال ۲ مرتبه برای معاینه دندان ها به دندان پزشک Doctor مراجعه کنید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در مراحل اولیه شناخته و برطرف شوند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت دندان قهوه طب سنتی ماساژ Massage پزشک Doctor جرم مصرف بیش از حد سنتی دار دندان عکس حوادث ایران تجاوز انتشار رابطه پنهانی مادر فیلم نجات قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است

بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین‌بیان و مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و ... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از هفته آینده اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود؛ قرار است در حج امسال 87 هزار و 500 زائر ایرانی برای بجا‌آوردن مناسک حج عازم عربستان شوند. 

زائران حج در این سفر باید به برخی نکات توجه ویژه‌ داشته باشند و ضمن احترام به قوانین کشور میزبان، بدانند که بردن برخی داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان به عربستان ممنوع است. 

همچنین باید بدانند که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد و به گفته سرهنگ کشمیری؛ فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای وجود دارد و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر داده نمی‌شود. 

این در حالی است که طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد بود.

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

 استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین نیز در کشور عربستان ممنوع است و در صورت کشف این قبیل داروها در عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • با بردن پرسپولیس به هواداران استقلال هدیه می‌دهیم
  • ده‌روسی: برای بردن لورکوزن با آلگری مشورت کرده‌ام!
  • مارینوس و گل‌گهر بردن را فراموش کردند!
  • میلان ۳-۳ جنوا: روسونری بردن را فراموش کرده!
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)