Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:01:36 GMT

غیبت «پارسایی» در روز پرحاشیه «رجبی معمار»

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۸۲۴۰

غیبت «پارسایی» در روز پرحاشیه «رجبی معمار»

خبرگزاری شبستان: نشست خبری رئیس خانه هنرمندان و رئیس شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر در حالی برگزار شد که غیبت حسین پارسایی، مجید رجبی معمار را در برابر پرسش های فراوان خبرنگارن قرارداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست خبری مجید رجبی معمار، رییس خانه هنرمندان ایران بدون حضور از پیش اعلام شده حسین پارسایی رییس شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر ​برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجید رجبی معمار، رییس خانه هنرمندان با معرفی دکتر مونا رحمانی لشکری به عنوان مدیر روابط عمومی خانه هنرمندان گفت: ما تعاملات زیادی با رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف در تهران داریم؛ هفته های فرهنگی و جشنواره های مختلفی در خانه هنرمندان برگزار می شود و میزبان چهره های هنری از سراسر دنیا هستیم؛ باید بتوانیم امکانات بهتری را در این راستا فراهم کنیم و تعاملاتمان را با کشورهای دیگر برای اعزام گروه های مختلف هنری از ایران افزایش دهیم.

 

وی درباره عدم حضور حسین پارسایی در این نشست خبری که از پیش اعلام شده بود که در نشست خبری حضور دارند و برنامه های تماشاخانه ایرانشهر را تشریح می کند، اظهار داشت: من آقای پارسایی را از 25 سال پیبش می شناسم و آشنایی طولانی دارم،وی بازیگر و کارگردان شناخته شده است و از مدیران تئاتری بوده است در بنیاد رودکی و تئاتر شهر مسئولیت داشته است، حالا اگر ایشان استنکافی از مصاحبه داشته اند در قرار دیگری می خواهیم مصاحبه اختصاصی داشته باشند.

 

رجبی معمار افزود:  در 2 سال گذشته چندین مصاحبه داشته ام لذا دوستان از هر دری که وارد شوند من تلاش کردم پاسخگو باشم و صادقانه صحبت کردم و دلیلی برای غیرصادقانه سخن گفتن وجود نداشته است.

 

رییس خانه هنرمندان در پاسخ به سئوالی که عملکرد شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایران شهر را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: من خواسته و ناخواسته 38 سال مدیر فرهنگی در کشور بودم، در همه حوزه های فرهنگی کار کردم، بحث مدیریت فرهنگی و تخصص هنری با هم فرق می کند با این سابقه هنری و فرهنگی ایرج راد، حسین پارسایی، حسین مسافرآستانه، آتیلا پسیانی و بهروز غریبپور را به عنوان شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر انتخاب کردم؛  سابقه فعالیت تاتری  این 5 نفر  بر  روی هم 250 سال است، تئاتری که از تئاتر آستانه اشرفیه تا قم و لاله زار را دربر می گیرد؛ مشکل اصلی ما در کشور ضعف مدارا و زود قضاوت کردن است.

 

رجبی معماردر پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد ضعیف تماشاخانه ایرانشهر در  دو سه سال اخیر اظهار داشت: یقینا اعلام می‌کنم که آمار شما ضعیف است؛ ما نه افت مخاطب از نظر کمیت داریم و نه افت فروش داریم؛ وقتی آمار دقیقی وجود دارد این آمار دادن ها برای چیست. من ادعای دانای کل بودن در تئاتر ندارم در دو سال و سه ماه یک نمایش بدون تصویب شورای سیاست گذاری به صحنه نرفته است.

 

وی درباره تغییرات در برنامه اجراهای تماشاخانه ایران شهر که از پیش اعلام شده است، نیز گفت:  یک هفته قبل از اجرا کارگردان می آید و می گوید که نمی تواند به صحنه برود  ما هم از لیست ذخیره یک نمایش  را به صحنه می بریم و ممکن است یکی از نمایش های به اجرا رفته باشد ما تلاش می کنیم که به سمت برنامه ریزی برویم.

 

رجبی معمار تصریح کرد: من موظف نیستم که شرح بدهم که دکتر رفیعی به خاطر فلان مشکل نمی تواند به اجرا برود و آتیلا پسیانی به جای ایشان به اجرا می روند، یک بخش زیادی از حواشی در فضای فرهنگ و هنر همین مسایل است؛ هیچ نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر اگر تغییر کرده و یا جابجا شده است قطعا در شورای سیاستگذاری بررسی شده که قابلیت اجرا دارد یا ندارد.

 

رییس خانه هنرمندان اظهار کرد: قطعا هم و غم شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایران شهر این است که به ارتقای تئاتر کشور کمک کند؛ ما سال به سال با افزایش مخاطب و افزایش میزان فروش مواجهیم، افزایش فروش نیز به خاطر شدت فروش است و برخی هم برای افزایش مخاطب است. سال گذشته 48 نمایش در ایرانشهر به اجرا رفتند که بیش از 60 درصد فروش داشتند.

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه یکساله برای تماشاخانه جواب نمی دهد؛گفت:  برنامه سه ماهه تئاتر جواب نمی دهد، من پشت سر شورای هنری قایم نمی شوم، من در موضوع تئاتر باید به جمع تخصصی اعتماد می کردم و حرف این جمع برای من حجت است؛ اگر مواردی هست باید به آنها تذکر بدهم.

 

مجید رجبی معمار درپاسخ به ادعای خبرنگاران مبنی بر بی اطلاع بودنش از تئاتر گفت: آقای سرسنگی مسئول تئاتر مملکت بوده و تئاتر کار کرده است بنده فاصله زیادی با ایشان دارم.

 

رییس خانه هنرمندان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا  20 درصد عواید فروش که از گروه های تئاتری حذف شده بود و یک امتیاز مثبت برای تماشاخانه ایرانشهر بود دوباره گرفته می‌شود، گفت: ما در سال 94 از آقای قالیباف، شهردار تهران بودجه خوبی برای ایرانشهر و انتظامی دریافت کردیم؛ فشارهایی هم به تماشاخانه‌های خصوصی و مرکز هنرهای نمایشی وارد شد که ما را بچه پولدار می‌خواندند، بیشتر این پول‌ها هم به جیب گروه‌های تئاتری رفت، در سال 95 چیزی حدود 35 هزار تماشاگر داشتیم اما سال 96 و با تغییرات شهرداری حتی بودجه‌های مصوب هم پرداخت نشد؛ چه برسد به کمک مالی شهرداری با این مشکل امسال برگشتیم به اینکه 20 درصد سهم گیشه را دریافت کنیم برای این عقب نشینی کردیم چون وضع درآمدی خانه هنرمندان  خوب نبود و حتی ما قادر به پرداخت حقوق پرنسل خود نبودیم.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن برجام مسجد نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان شیراز قرآن کریم ماه مبارک رمضان ناصر ملک مطیعی مصلی تهران مجید رجبی معمار شورای هنری تماشاخانه ایرانشهر خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیپ| سعدآباد پرحاشیه

کلیپ| سعدآباد پرحاشیه

دیگر خبرها

  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • کلیپ| سعدآباد پرحاشیه
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان