Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:12:11 GMT

247 هزار تن کالا از استان مرکزي صادر شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۰۸۲۸

247 هزار تن کالا از استان مرکزي صادر شد

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرکل گمرکات استان مرکزي گفت: 247 هزار و 775 تن کالا امسال از مبادي گمرکي اين استان به خارج از کشور صادر شد.

مهدي ميراشرفي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين کالاها به ارزش 231 ميليون و 655 هزار دلار از استان مرکزي به 51 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکيه، پاکستان، بلغارستان و ارمنستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: محموله هاي صادراتي اين استان از نظر وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتيب 22 و 64 درصد افزايش داشته است.
مديرکل گمرکات استان مرکزي خاطر نشان کرد: در اين مدت انواع هيدروکربورها، پلي اتيلن سبک خطي، پلي پروپيلن، پلي اتيلن سنگين، آبميوه و راني، شيشه، بلورجات و چيپس عمده کالاهاي صادر شده از اين استان به خارج از کشور بوده است.
ميراشرفي گفت: 157 هزار و 688 تن از اين کالاها به ارزش 82 ميليون و 539 هزار و 547 دلار از گمرک ساوه، چهار هزار و 86 تن به ارزش سه ميليون و 524 هزار و 852 دلار از گمرک منطقه ويژه اقتصادي ايرانيان(زرنديه) و 14 هزار تن به ارزش 25 هزار و 608 دلار از گمرک منطقه ويژه اقتصادي کاوه به خارج از کشور صادر شده است.
وي ادامه داد: 16 هزار و 715 تن کالا نيز امسال به ارزش 56 ميليون و سه هزار و 739 دلار و از 35 کشور جهان به استان مرکزي وارد شد که اين محموله ها از نظر وزن 16 درصد کاهش و از نظر ارزش چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.
مديرکل گمرکات استان مرکزي توضيح داد: عمده کالاهاي وارداتي اين استان از يونان، چين، ايتاليا، آلمان، هند و ترکيه به استان وارد شده است.
ميراشرفي افزود: انواع ماشين آلات، پاکت آبميوه، کنسانتره، پوره، قوطي آلومينيومي، کويل آلومينيوم و درب آسان باز شو عمده کالاهاي وارد شده به استان مرکزي در اين مدت بوده است.
وي خاطر نشان کرد: 10 هزار و 356 تن اين کالاها به ارزش 34 ميليون و 352 هزار و 38 دلار از گمرک ساوه و چهار هزار و 51 تن به ارزش 14 ميليون و 272 هزار و 918 دلار از گمرک منطقه ويژه اقتصادي کاوه به استان مرکزي وارد شده است.
مديرکل گمرکات استان مرکزي ياد آور شد: در سال جاري همچنين 63 پرونده قاچاق کالا به ارزش 42 ميليارد و 18 ميليون و 2 هزار ريال در گمرکات اين استان تشکيل شده است.
ميراشرفي گفت: گمرکات استان مرکزي در اين مدت 115 ميليارد و 894 ميليون و 910 هزار ريال درآمد ملي و استاني کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزايش يافته است.
وي ادامه داد: همچنين در اين مدت درآمد ماليات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزي 149 ميليارد و 524 ميليون و 105 ريال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.
استان مرکزي با 12 شهرستان و يک ميليون و 414 هزار نفر جمعيت، يکي از قطب هاي مهم صنعتي و کشاورزي کشور محسوب مي شود.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد

دادگاهی در سن پترزبورگ حکمی صادر کرد که بر اساس آن وجوه متعلق به بزرگ‌ترین بانک آمریکا یعنی جی پی مورگان چیس در روسیه بلوکه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دادگاهی در سن پترزبورگ روز چهارشنبه حکمی صادر کرد که بر اساس آن وجوه متعلق به بزرگ‌ترین بانک آمریکا یعنی جی پی مورگان چیس در روسیه بلوکه خواهد شد.

این رای دادگاه به نفع دومین وام دهنده بزرگ روسیه یعنی بانک وی‌تی‌بی صادر شده است. این بانک شکایتی را برای بازپس گیری 439.5 میلیون دلار خود که به علت تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در بانک جی‌پی مورگان بلوکه شده، تنظیم کرده است.

اسناد منتشر شده دادگاه نشان می‌دهد که وی‌تی‌بی از جی پی مورگان و شرکت های تابعه آن در 17 آوریل در دیوان داوری سن پترزبورگ و منطقه لنینگراد شکایت کرد.

سوئیس 318 میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کردایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیونددهشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این حکم وجوه موجود در حساب‌های جی پی مورگان در روسیه و "اموال منقول و غیرمنقول" از جمله سهام این بانک در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه را هدف قرار داد.

این شکایت بر سر 439.5 میلیون دلار وجوهی است که وی‌تی‌بی در حساب خود در بانک جی پی مورگان در ایالات متحده نگهداری می‌کرد و توسط واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین در سال 2022 بلوکه شد.

دادگاه دستور توقیف تمام وجوه موجود در حساب‌های بانکی جی‌پی مورگان در روسیه، از جمله حساب‌های کارگزاری و آن‌هایی که به نام یکی از شرکت‌های تابعه افتتاح شده است را صادر کرد.

این اسناد همچنین فاش کرد که بانک وی‌تی‌بی روسیه از مراجع قضایی درخواست اقدام سریع و موقت کرده است چرا که متشاکیان در حال انجام "اقداماتی برای برداشت دارایی‌های خود" از روسیه بوده‌اند.

بانک جی پی مورگان نیز هفته گذشته در شکایت خود علیه وی‌تی‌بی در منطقه جنوبی نیویورک، با استناد به اینکه قوانین ایالات متحده این بانک را از آزادسازی 439.5 میلیون دلار متعلق به وی‌تی‌بی منع می‌کند، به دنبال جلوگیری از تلاش‌های بانک روسی بود.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از جی پی مورگان گزارش داد که این وام دهنده آمریکایی نگران است که وی‌تی‌بی دست به مصادره دارایی‌های این بانک در روسیه بزند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد