Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@21:16:59 GMT

تشییع تابوت "برق" در عراق

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۵۷۵۴

رویداد۲۴-مردم شهرهای مختلف عراق تابوت "برق" را بر دوش گرفتند و تشییع کردند تا اعتراض خود را به بحران بی برقی در این کشور اعلام کنند. در چند روز گذشته مردم در چند شهر در مرکز و جنوب عراق در اعتراض به بی برقی های طولانی مدت، دست به تجمع و تظاهرات برای حل این بحران در شهرهای مختلف زدند. 

چند روز پیش در استان کربلا، قطعی برق شهری به مدت طولانی، مردم را به خیابان ها کشاند و منجر به تظاهرات اعتراضی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تظاهرکنندگان در اعتراض به قطعی مداوم برق، ابتدا در برابر استانداری کربلا تجمع کردند و پس از عدم پاسخ گویی مسوولان، به سمت خانه 'عقیل الطحیلی' استاندار این استان رفته و تجمع کردند. 
تظاهر کنندگان عراقی خواستار ایجاد راهکارهای مناسب برای بهبود برق رسانی شهری شدند.
در این تجمع به دلیل اقدامات آشوبگرانه برخی افراد، پلیس مداخله و چند تن را دستگیر کرد. 
دانشجویان دانشگاه استان کربلا نیز در اعتراض به دستگیری هم دانشگاهی های خود در مقابل این دانشگاه تظاهرات کردند و خواستار آزادی آنها شدند.
'رضا السیلاوی' رئیس شورای نیروی استان کربلا با اشاره به احتمال قطعی برق در سراسر عراق گفت: هر ساله در فصل تابستان وضعیت برق رسانی در استان کربلا به همین صورت بوده و تاکنون اقدامی برای تامین انرژی برق و رفع این مشکل انجام نشده است .
در استان نجف نیز جمعه گذشته مردم در اعتراض به قطعی پی در پی برق تظاهرات کردند و خواستار بهبود برق رسانی شدند.
در استان 'ذی قار' نیز صدها تن از ساکنان استان پنجشنبه گذشته به دلیل قطعی بیش از حد برق شهری تظاهرات کردند و خطاب به استانداری این استان تهدید کردند که در صورت ادامه بحران برق، به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
همچنین در پی قطعی برق شهری در استان 'دیالی'، 'علی الدیانی' استاندار این استان چهارشنبه گذشته گفت: وزارت نیروی عراق متعهد شده که در 24 ساعت آینده نیروگاه های برق رسان استان را با 50 تا 100 مگاوات بیشتر تغذیه کنند که بخش اعظم آن به بخش تصفیه آب استان تعلق خواهد گرفت.
اداره برق شمال استان 'بصره' نیز در روز جمعه دلیل قطعی برق شهرستان الزبیر را آتش گرفتن کابل ها دانست که به منظور سرقت آن به دست اشخاص ناشناس، صورت گرفته است.
اداره کل برق استان 'صلاح الدین' نیز جمعه گذشته از قطعی کامل برق شهری در برخی شهرهای تابع این استان (تکریت، بیجی و الحویجه) خبر داد و دلیل این قطعی را حمله تروریستی 'داعش' به دو خط انتقال برق در شهر الحویجه عنوان کرد.
مشکلات و اعتراضات مربوط به کمبود برق در سال 2015 و 2016 به اعتراضات گسترده و سراسری در عراق علیه دولت این کشور تبدیل شد. 
در همین حال هیات دولت عراق پنجشنبه گذشته به ریاست 'حیدر العبادی' نخست وزیر یک جلسه اضطراری در مورد بحران برق رسانی به شهروندان در استان های مختلف برگزار کرد که راهکارهایی برای رفع این بحران و مجازات مقصرین این وضعیت تصمیم گیری و نسبت به حل این مشکلات در چند روز آینده وعده داده شد.
همچنین به گفته ساکنین برخی مناطق بغداد، در تابستان امسال یک ساعت برق شهری در برابر 4 تا 5 ساعت قطعی برق است که در ایام ماه مبارک رمضان و گرمای شدید دما، طاقت فرسا است. 
میزان کنونی تولید برق در عراق 12 هزار مگاوات در ساعت است. مصرف در اوج گرما (تابستان) به 21 هزار مگاوات می رسد. 
طی چند سال گذشته دولت برنامه ای تدوین کرده که براساس آن کمبود برق از طریق سرمایه گذاری در تولید و یا خرید از کشورهای همسایه تامین شود. 
بر اساس یک برنامه پنج ساله قرار بود تا سال 2018 نه تنها مشکل کمبود برق در عراق بر طرف شود، بلکه مازاد آن نیز به سوریه، اردن، مصر و شمال آفریقا صادر شود. 
عراق در حال حاضر حدود یک هزار و 200 مگاوات برق از ایران وارد می کند و ایران تنها صادر کننده برق به این کشور محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام

ایسنا/ایلام مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام از اشتراک پذیری ۱۰ هزار و  ۲۳۶ مشترک جدید در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق شهری و روستایی ایلام خبر داد.

 «مجتبی بهادری» در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۴ هزارو ۲۰۸ مورد در ایلام، ۲۰۵ مورد در چوار، ۵۲۴ مورد در ایوان، ۴۳۰ مورد در دره شهر، ۵۶۵ مورد در آبدانان، ۸۴۵ مورد در دهلران، ۲۲۲ مورد در صالح آباد، ۱۱۳ مورد در آسمان آباد، ۶۶۴ مورد در ملکشاهی، ۳۰۷ مورد در مهران، ۳۲۸ مورد در بدره، ۶۵ مورد در زرنه، ۴۷۴ مورد در لومار، ۴۹۷ مورد در موسیان، ۵۰۲ مورد در توحید، ۲۱۶ مورد در پهله و ۷۱ مورد در میمه بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۱۰ هزارو ۲۳۶ مشترک جدید به آمار مشترکین در اقصی نقاط استان روستایی استان اضافه شده است، گفت: در مجموع تعداد مشترکین گاز در مناطق شهری و روستایی استان به ۲۱۵ هزارو ۴۶۵ مشترک رسیده است.
بهادری با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ایلام حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال نموده که هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: با تلاش و کوشش همکاران این شرکت هم اکنون این استان در ردیف استان های سبز کشور قرار گرفته است.
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه نقش بی بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی است، گفت: جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۳۸۵ منزل خانوار تحت حمایت کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی لوله کشی داخلی انجام شده است، گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۳۸۵ مورد گازکشی داخلی ساختمان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در طول سال گذشته بصورت رایگان انجام داده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • قطعی: آرنه اسلوت وارث میراث یورگن کلوپ شد