Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره تجسس و پلیس فدرال آمریکا (FBI) در بیانیه‌ای اعلام کرده که تمامی کاربران اینترنت وای فای باید دستگاه مودم و روترهای خانه و محل کار خود را ریبوت کنند تا از گزند بدافزار جدید و خطرناک در امان بمانند.

به گزارش وب سایت نیویورک تایمز، اداره تجسس و پلیس فدرال آمریکا (FBI) در بیانیه خود خطاب به تمام کاربران اینترنتی در جهان اعلام کرد که مودم و روترهای اینترنت وای فای (wifi) خود را ریبوت (reboot) کنند تا در مقابل بدافزار خطرناک و جدیدی که به تازگی از سوی هکرها و مجرمان سایبری روسی منتشر شده است، در امان بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، متخصصان امنیت سایبری فعال در پلیس فدرال آمریکا همچنین عنوان کرده‌اند که هکرهای روسی به منظور نفوذ و دستیابی به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران اینترنت در جهان، قصد دارند بدافزار خطرناک و قدرتمندی را منتشر کنند تا کنترل دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه کاربران موردنظر را در دست گرفته و به منظور دسترسی به اهداف شوم خود، از آن سوءاستفاده کنند.

آنها گزارش داده‌اند بسیاری از سرورهایی که روترهای خود را ریبوت کرده‌اند، جلوی فعالیت و انتشار این بدافزار به رایانه و دستگاه‌های متصل به آن را گرفته و بدافزار مربوطه را غیرفعال کرده‌اند.

گروهی از متخصصان امنیت سایبری شرکت سیسکو همچنین اعلام کرده‌اند که بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه روتر در بیش از ۵۴ کشور جهان گرفتار این بدافزار شده‌اند.

این بدافزار که وی پی ان فیلتر (VPN Filter) نام دارد، بیشتر روتر کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک را هدف قرار داده است چراکه شرکت‌های بزرگ با متخصصان امنیت سایبری فعالی که در اختیار دارند، هر از گاهی اقدامات امنیتی لازم را برای اتصال‌های اینترنتی خود انجام می‌دهند اما کاربران خانگی یا شرکت‌های کوچک اهمیتی به این مساله نمی‌دهند، در نتیجه هدف بسیار مناسبی برای هکرها و مجرمان سایبری برای نفوذ و دسترسی به اطلاعات موردنظر می‌شوند.

این بدافزار ترافیک داده کاربران را نظارت کرده، فعالیت‌های آن‌ها را تحت بررسی قرار داده و آن‌ها را از بین می‌برد و در آخر نیز دسترسی آن‌ها به اینترنت را قطع می‌کند.

بر اساس گزارش‌های پلیس تجسس فدرال آمریکا، روترهایی با برندهای Linksys،  Netgear، TP-Linkو  MikroTikبیشتر در معرض آسیب‌پذیری و حملات سایبری این بدافزار قرار دارند.

بنابراین تمامی کاربران باید به تنظیمات روتر اینترنت وای فای خود رفته و آن را با ریبوت کردن، در قبال بدافزار مربوطه ایمن و مصون سازند و از حریم خصوصی و اطلاعات رایانه خود محافظت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت آمریکا وای فای هشدار پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد

به نقل از الجزیره، تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس بامداد چهارشنبه به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک و ۲ نفر را نیز بازداشت کرد.

از سوی دیگر خبر‌های رسانه‌ها حاکیست که پلیس شهر نیویورک نیز برای سرکوب اعتراضات دانشجویان و حامیان فلسطین، وارد دانشگاه کلمبیا شد.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس نیویورک سیتی وارد دانشگاه شده و معترضان نیمکت‌ها را مقابل ورودی‌های ساختمان قرار داده و دست‌های یکدیگر را گرفته و شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس معترضان را بازداشت کرد.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا آن است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی ادامه دارد، «متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم.»

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، کمپ‌های معترضان را منحل کرده و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته بود متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله شدید پلیس آمریکا به دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز