Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران در دستوری قضایی، فعالیت پیام رسان تلگرام در ایران را از دهم اردیبهشت ماه ممنوع کرد و به فیلترینگ آن حکم داد؛ پس از آن بدافزارهای مختلفی تحت عنوان هایی چون تلگرام بدون فیلتر و فیلترشکن منتشر شدند و فضای مجازی کشور را آلوده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد های رایانه ای کشور روز دوشنبه در دومین اطلاعیه خود بار دیگر به انتشار این بدافزارها هشدار داد و اعلام کرد: یکی از این بدافزارها به نام «فیلترشکن تلگرام» پس از نصب مخفی شده و دستورات مخرب مختلفی (نصب بدافزار- عضویت در چند سامانه پیامکی) را از طریق برنامه‌های «پوش نوتیفیکیشن» (Push Notification) دریافت می‌کند.
پوش نوتیفیکیشن برای ارتباط نرم افزار(اپلیکیشن) نصب شده با کاربر ایجاد شده است به این صورت که توسعه دهندگان نرم افزارهای موبایلی، سرویس ارسال نوتیفیکیشن را در اپلیکیشن طراحی شده خود ایجاد کرده تا بتوانند در آینده با کاربران خود تعامل داشته باشند.
گزارش مرکز ماهر تاکید دارد: برنامه فیلترشکن تلگرام از جمله برنامه های آماده ای است که با توجه به کد آن، در مقاطع مختلف زمانی با عنوان های مختلفی و برای سواستفاده های مختلف منتشر می شود، این برنامه توسط 12ضدویروس به عنوان بدافزار تشخیص داده شده است.
بنابر اعلام مرکز ماهر، این برنامه در تبلیغات گسترده در سطح تلگرام منتشر شده که نمونه ای از آن در یک کانال تلگرامی 138 هزار بار بازدید داشته است.
مرکز ماهر اعلام کرد: برنامه فیلترشکن تلگرام قادر است هر برنامه یا بدافزار دیگری را روی دستگاه کاربران نصب کند و علاوه بر این، امکان نمایش تصویر، ویدئو و غیره نیز در این برنامه وجود دارد.
براساس گزارش مرکز ماهر این برنامه مجوز ارسال، دریافت و تغییر پیامک را دریافت می کند و پس از تایید اقدام به کسر مبلغ از شارژ مشترک می کند.

** بدافزار استخراج کننده ارز دیجیتال ادعیه ماه رمضان هم آمد
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای کشور در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: بدافزار جدیدی که اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کند، با نام ادعیه ماه رمضان منتشر شده اما مشکل اینجاست که کاربر هیچ رفتار مشکوکی از برنامه نمی‌بیند و امکان حذف آن بسیار اندک است.
 در هفته های اخیر تعداد بدافزارهایی که اقدام به استخراج ارز دیجیتال از دستگاه کاربران می‌کنند در حال افزایش است و بر همین اساس توصیه می شود کاربران بایستی از پایگاه های اینترنتی معتبر نرم افزارهای خود را انتخاب کنند.
براساس اعلام مرکز ماهر، برنامه رمضان یکی از بدافزارهایی است که اقدام به استخراج ارز دیجیتال از دستگاه قربانیان می کند.
این بدافزار بدون آنکه کاربر متوجه شود، در پس زمینه اقدام به استخراج ارز دیجیتال مونرو کرده و از توانایی دستگاه سواستفاده می کند و در دستگاه موبایل همانند کامپیوتر کاربر متوجه تغییرات ایجاد شده یا کندی نمی شود و احتمال اینکه متوجه این سواستفاده شود بسیار پایین است.
مونرو یکی از انواع ارزهای دیجیتال است اما در ایران استفاده از ارز دیجیتال بنا بر مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوع شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بدافزارهای جدید مرکز ماهر برنامه فیلترشکن تلگرام ادعیه ماه رمضان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کیا عاشوری امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان که در بخش خشکبیجار برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و آغاز فعالیت طرح‌های سالم‌سازی در نیمه خردادماه اظهار کرد: شهرستان رشت با ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی از ۱۰ روستای ساحلی بخش‌های خشکبیجار و لشت نشا برخوردار است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع از عمده مسائلی است که در این ایام باید به آن پرداخته شود، داشتن مناطق دیدنی و امکان میزبانی از هموطنان و گردشگران در عمده ایام سال، ظرفیت و فرصت استثنایی برای معرفی شایسته رشت فراهم آورده که باید به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات ناجیان غریق، تصریح کرد: سال گذشته تمامی مطالبات ناجیان غریق پرداخت شد، البته تلاش‌های شوراهای اسلامی و دهیاران این مناطق انکارناپذیر است که جای قدردانی دارد، امسال باید یک شناگاه در این مناطق ایجاد شود.

عاشوری با تاکید بر اینکه شوراها و دهیاران با استقرار امکانات و آلاچیق‌های سنتی از ظرفیت‌های گردشگری مناطق خود استفاده کنند، گفت: انتظار داریم برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های دریا با هدف ترویج عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی با همکاری دستگاه‌های متولی تقویت شود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سواحل شهرستان رشت ادامه داد: برای توسعه بخش گردشگری در سواحل شهرستان رشت جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار گرفته و فرمانداری شهرستان نیز قطعا همکاری لازم را در جذب و حمایت از سرمایه‌گذار در برنامه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نقطه حادثه‌خیز در سواحل رشت شناسایی شده و تحت پوشش قرار دارد، گفت: نیاز است صدا و سیما نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص سواحل در سطح کلان اقدام کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد