Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@15:39:33 GMT

تشکیل 10 هزار پرونده از تخلفات اصناف

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۳۴۵۷

تشکیل 10 هزار پرونده از تخلفات اصناف

‍‍‍‍‍‍

دبیرکل اتاق اصناف از ارجاع 10 هزار پرونده تخلف اصناف به سازمان بازرسی خبر داد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی عوض‌پور دبیرکل اتاق اصناف، در برنامه  18:30 در خصوص کمیت و کیفیت نظارت اصناف بر مراجع مختلف گفت: بازرسی از وظایف اتاق اصناف است که به طور دقیق سازماندهی شده و در مقاطع مختلف با توجه به افزایش تقاضا به صورت جاری و خاص صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   دبیرکل اتاق اصناف، افزود: در خصوص تخلفان اصناف پرونده هایی را تشکیل و به سازمان بازرسی ارجاع داده ایم. وی از فعالیت 1986 بازرس در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طی 4 سال گذشته اعتبار مورد نیاز اتاق اصناف از سوی دولت تامین نشده است بازرسی را در حد توان انجام داده ایم. عوض‌پور، افزود: در اردیبهشت سال جاری 10 هزار پرونده توسط 284 بازرس از سطح کشور تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده ها  ب حدود 47 میلیارد تومان برآورد شده است که 23 درصد تخلفات حضوری، 22درصد به صورت کتبی و 55 درصد تلفنی ثبت شده است.
 وی با تاکید بر اینکه بازرسی حرفه ای و تخصصی تنها با نظارت اتاق اصناف قابل اجرا است، تصریح کرد: ماموریت اصلی بازرسان؛ رصد برچسب قیمت، نظارت بر ارائه فاکتور و گران فروشی است که خوشبختانه، بازار از ثبات لازم برخوردار است.  عوض‌پور، با بیان اینکه بیشترین تخلف ثبت شده برای واحدهای صنفی غیر مجاز است، مطرح کرد: هموطنان کالای مورد نیاز خود را از مجموع صنفی و کالایی که پروانه کسب دارد تهیه کنند تا اتحادیه اصناف و بازرسان بتوانند شکایات را پی گیری کنند. محمدعلی اسفنانی؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: اگر بازرسی ها و نظارت بر صنوف داخل سازمانی باشد نظارت ها مطلوبتر خواهد بود.   او گفت: صنوف زیادی در کشور وجود دارد که بازرسی برون سازمانی همه صنوف سخت و دشوار است. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه بازرسان داخلی آگاهی بیشتری از کیفیت و قیمت محصول دارند، افزود: اثربخشی نظارت های درون سازمانی قابل قبول و مطلوبتر است. اسفنانی با تاکید بر اینکه مسئول نظارت بر صنوف خود اتحادیه ها هستند، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات آن را با سامانه 135 گزارش کنند.
 اسفنانی با تاکید بر اینکه ناظران داخلی شناخت بیشتری از محصولات دارند، گفت: بازرسان برون سازمانی بیشتر می توانند بر روی قیمت محصولات نظارت داشته باشند و اگر محصولی تقلبی باشد، تشخیص آن سخت خواهد بود.
  دانلود  
   

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اتاق اصناف تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران

آفتاب‌‌نیوز :

درکنار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف ایران به نمایندگی از اصناف کشور به نقد تصویب لایحه «اضافه شدن تعطیلات پنجشنبه به تعطیلات آخر» در کمیسیون اجتماعی مجلس شد. این لایحه را اواخر سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد و در نهایت نمایندگان کمیسیون اجتماعی آن را تصویب کردند. البته آن‌ها به دنبال رایزی بخش خصوصی کشور تاکنون رای قبلی خود را پس گرفتند. اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی نگران تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

برهمین اساس مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود.

او افزود: اتخاذ برخی تصمیمات فاقد کارشناسی‌های لازم و اخذ نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی درپی خواهد داشت؛ به طوریکه جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد. باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه که به موضوع داغ این روز‌ها تبدیل شده، از این دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد در از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، با توجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشور‌های دیگر، یک فاصله ۴ روزه در هفته ایجاد خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستیم و کشور‌هایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، درحال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند. اتخاذ چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود؛ بنابراین باپیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک