Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مجید مجیدی، نامی است که شاید کمتر مخاطب سینمایی را بتوان پیدا کرد که آن را نشنیده باشد و حداقل یک فیلم از این کارگردان بزرگ و نامدار سینمای ایران ندیده باشد؛ فیلم‌هایی که مورد اقبال مخاطبان سینمای ایران واقع شدند و مانند فیلم سینمایی«بچه‌های آسمان» محبوبت بالایی پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
چند وقتی است که این کارگردان سینمای ایران، دیگر هنرمند پرمخاطب سال‌های دور نیست. کارگردانی که روزی با «آواز گنجشگ‌ها»یش همه را سرمست می‌کرد و به دل و جان مردم «رنگ خدا» می‌پاشید، انگار امروز دیگر اقبال عمومی را ندارد و به «آن‌سوی ابرها» می‌اندیشد.
 
بیش از 3 هفته از اکران فیلم سینمایی «آن‌سوی ابرها» می‌گذرد؛ فیلمی که پس از یک بار توقف در اکران، چند هفته پیش بار دیگر اکران خود را از سر گرفت و شروع به نمایش کرد؛ اما تاکنون مخاطبان چندانی نداشته است. تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی که در کشور هندوستان تولید شده است، تا امروز نتوانسته جمع زیادی از مخاطبان را به سینمای مجیدی بیاورد و یکی از کم‌فروغ‌ترین فیلم‌های حال حاضر سینمای ایران است.
 
در ابتدای سال 97 بلیت‌های سینمای ایران از 12 هزار تومان به 15 هزار تومان افزایش یافت؛ افزایشی که اگرچه منتقدان بسیاری دارد، اما در انگاره  برخی از سینماگران، گرانی بلیت سینما باعث شده‌ تا مخاطبان سینما کمی در انتخاب فیلم‌هایی که تصمیم به تماشای آن می‌گیرند، سخت‌گیرتر شوند. با توجه به همین تصور، نارضایتی تماشاگران فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» باعث شده‌ تا تبلیغات منفی برای این فیلم سینمایی به وجود آید و این فیلم در فروش گیشه خود درجا بزند.
 
به گفته برخی از سینماداران، اغلب سانس‌های فیلم سینمایی «آن‌سوی ابرها» با تماشاگر اندک برپا می‌شود و همین امر باعث شده تا این سینماها دچار زیان جدی شوند. این در حالی است که چندی پیش، نسخه دوبله این فیلم سینمایی نیز در سالن‌های سینما شروع به نمایش کرد؛ اما این نسخه نیز نتوانست مسأله بداقبالی فیلم را برطرف کند و مخاطبان بیش‌تری را برای تماشای این فیلم سینمایی به سالن‌های کشور بیاورد.
 
برخی مخاطبان فیلم سینمایی «آن‌سوی ابرها» نظرهای مختلفی مطرح می‌کنند. آن‌ها با اشاره به فیلم‌های خوبی که پیش از این از مجید مجیدی دیده‌اند برای تماشای این فیلم آمده‌اند و حال از دیدن اثر جدید این فیلمساز خوش‌نام  و خلاق، ناراضی و حتی پشیمان هستند. برخی دیگر معتقدند که تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی، فیلم خوبی است؛ اما با سلیقه مخاطب ایرانی همخوانی ندارد.
 
مجید مجیدی، سال‌هاست که به عنوان یک کارگردان شاخص در ایران فعالیت می‌کند و همین کارنامه درخشان باعث شد تا مقام معظم رهبری خود ایده ساخت فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» را به او بدهند و حتی خود ایشان اولین کسی باشند که به تماشای این اثر می‌نشینند.
 
استقبال نشدن از اثری مانند «آن‌سوی ابرها» در جایی تأسف‌بار است که این کارگردان سینمای ایران تا به حال 11 سیمرغ بلورین در رشته‌های متعدد از آن فیلم‌هایش کرده است و جایزه‌های مطرحی چون جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال را دریافت کرده است.
 
گویا آثار جدید این هنرمند از خلاقیت‌ و نوآوری لازم برای مخاطب سختگیر این روزها برخوردار نیست و شاید قلم کارگردانی که روزی فیلم‌های پرمخاطب و جهانی می‌ساخت، از جوهر خلاقیت خالی شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آن سوی ابرها مجید مجیدی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات و برای معرفی نفایس مطبوعاتی موجود در آرشیو گنجینه رضوی، نمایشگاه «گزیده نفایس مطبوعات ایران» را در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار کرد.    رئیس اداره مطبوعات این سازمان گفت: بیش از ۵۰ عنوان روزنامه، سالنامه و مجله از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین منابع موجود در این نمایشگاه در معرض دید عموم مراجعان، محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گرفته است.   ابراهیم حافظی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مکتوب ازدیرباز پایدارترین و ماندگارترین جلوه گاه فکر و دانش بشر بوده، مطبوعات هم از آغاز پیدایش خود بخشی از فرهنگ مکتوب به شمار می‌روند، به طوری که از آن به عنوان یکی از مواد مهم اولیه نگارش تاریخ و بررسی رویداد‌ها نام می‌برند و در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و ساختن افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارند.    وی بر این اساس، نشریات قدیمی و نفیس را دارای جایگاهی ویژه برای معرفی میراث مکتوب و ارزشمند تاریخی یک کشور توصیف کرد که شاکله هویت فرهنگی هر جامعه را تشکیل می‌دهد..   کارشناس مطبوعات اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم درباره آثار به نمایش درآمده گفت: «کاغذ اخبار» (اولین نشریه ایران)، «وقایع اتفاقیه» (نخستین روزنامه رسمی ایران)، «زاهریر دباهرا» (به معنای پرتوی روشنایی) نخستین نشریه غیرفارسی ایران و دومین نشریه ایران و قدیمی ترین نشریه آسوری زبان دنیا و چاپ ارومیه، «سالنامه شرق ایران» انتشار در سال ۱۳۱۶ توسط عبدالباقی و قاسم طهرانیان با چاپ سربی، «روزنامه شرف» اولین روزنامه گرافیکی ایران، انتشار در محرم ۱۳۰۰ قمری با چاپ سنگی و «سالنامه تمدن» منتشر در ۱۳۱۴، از جمله مطبوعات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.   جمیله جهانی همچنین «روزنامه صوراسرافیل» در تهران به مدیریت میرزاجهانگیرخان شیرازی و میرزاقاسم خان تبریزی در ربیع الثانی ۱۳۲۵ قمری، «دانش» اولین نشریه آموزشگاهی در رجب ۱۲۹۹ قمری در تهران و مطبعه خصوصی مدرسه دارالفنون، «مکتب تشیع»، «مجله فلاحت و تجارت»، روزنامه «تربیت» و «مجله الکمال» نخستین مجله دینی چاپ مشهد را از دیگر منابع معرفی کرد.   این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از دوم تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای بازدید علاقه‌مندان برقرار است.   آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با موجودی بیش از دو میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی‌ترین آرشیو‌های ایران محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین روزنامه‌های چاپ شده و نفیس تا منابع روز را در بردارد.

دیگر خبرها

  • صادق بوقی در رختکن تیم ملی افغانستان!
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم)
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • آخرین دیدار مجید با بی بی قبل از فوتش (فیلم)
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی