Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار ایکنا، این روزها گرانی کتاب عنوانی آشنا برای کتابخوان‌ها و اهل کتاب است، شاید هزینه‌های تولید کتاب بیشتر باشد و ناشر چاره‌ای جز افزایش بهای کتاب نداشته باشد، اما این موضوع در رابطه با کتاب‌های دینی و قرآن باید قدری متفاوت باشد و ناشر یا سود کمتری بخواهد و یا یارانه برای این نوع کتاب‌ها اختصاص یابد تا با بهای کمتری به دست مخاطب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بخش فروش ناشران چرخی زدیم تا از چند و چون فروش و بهای کتاب‌ها به ویژه هدیه قرآن گزارشی ارائه کنیم.
در راستای این گزارش، از ابتدای غرفه‌های بخش فروش به سراغ ناشران رفتیم، مسئول غرفه انتشارات قدیانی که هم کتاب‌های بزرگسال و هم کودک را ارائه کرده، درباره اوضاع فروش می‌گوید: وضعیت فروش چندان خوب نیست و فکر می‌کنم نزدیک بودن نمایشگاه کتاب به زمان برگزاری نمایشگاه قرآن، باعث شده استقبال مخاطبان کم شود و همچنین جدا شدن بخش حجاب و عفاف که بخش پربازدید نمایشگاه است، سبب شده مخاطبان کمتری به بخش انتهایی شبستان مراجعه کنند.
با چند دانشجوی جوان مواجه شدم که قصد خرید قرآن را داشتند، مریم علی‌پور یکی از آنها درباره مولفه‌های خرید قرآن می‌گوید:در انتخابم چندین مولفه را در نظر می‌گیریم یکی از این مولفه‌ها، ترجمه روان است؛ چرا که همراه با قرآن ترجمه آن را هم می‌خوانم و برایم اهمیت دارد که ترجمه چگونه باشد که متأسفانه بیشتر ترجمه‌ها به گونه‌ای است که فهم را برای مخاطبان دشوار کرده است.
وی در ادامه می‌افزاید: یکی از نکات دیگری که در خرید قرآن به آن توجه دارم، هدیه آن است که متأسفانه نسبت به سال گذشته خیلی افزایش داشته است و من نتوانستم قرآن مورد نظرم را خریداری کنم.
مادر میان سالی به همراه دختر جوانش به نمایشگاه قرآن آمده و در حال تورق قرآن‌هاست تا براساس سلیقه خود انتخاب کند، این مادر میان سال درباره چگونگی انتخاب یک قرآن برای خرید می‌گوید؛ به دلیل چشم‌هایم قرآن درشت خط را می‌پسندم، هر چند سواد خواندن و نوشتن ندارم، اما می‌توانم قرآن بخوانم و در انتخابم درشت بودن خط در اولویت است و همچنین در برخی قرآن‌ها حروف ناخوانا با رنگ دیگری مشخص شده و خواندن را آسانتر کرده است که من به این نکات توجه می‌کنم.
غرفه بوستان قرآن که درشت‌ خط ترین قرآن را ارائه کرده، مسئول غرفه درباره استقبال بازدیدکننده‌ها می‌گوید؛ بازدیدکننده‌ها می‌آیند اما خرید کم است و اغلب به دلیل قیمت‌های بالا خرید نمی‌کنند.
در این غرفه، انواع قرآن ارائه شده و هدیه آنها از 60 هزار تا 120 هزار تومان است و با تخفیف 30 تا 50 درصد ارائه می‌شود. هدیه درشت خط ترین قرآن نیز در قطع وزیری با خط استاد مصطفی اشرفی با هدیه 30 هزار تومان به فروش می‌رسد.
انتشارات سازمان دارالقران الکریم نیز با مصاحف متنوعی در نمایشگاه قرآن حضور یافته است، عظیمی مسئول غرفه این انتشارات درباره هدیه مصاحف می‌گوید؛ هدیه قرآن‌ها از 5 هزار تومان تا 150 هزار تومان است و قرآن‌هایی از مصر و سوریه هم داریم که از نظر رنگ و طرح جلد متنوع است.
وی در پاسخ به اینکه مشتری قرآن‌های مصری و سوری چه کسانی هستند، می‌افزاید: مشتری این قرآن‌ها بیشتر حفاظ هستند؛ چرا که به خط عثمان‌طه بوده و بدون ترجمه است.
میکائیل دلفان، مسئول غرفه انتشارات اسوه درباره استقبال مخاطبان می‌گوید: استقبال نسبت به سال‌های قبل خیلی کم است و طی این چند روز فروش خوبی نداشتیم و اینجا هم مثل نمایشگاه کتاب، جای خوبی نداریم.
وی ادامه می‌دهد: ما مشتریان خاص خودمان را داریم و نسبت به ناشران دیگر، قرآن‌ها را با هدیه پایین‌تری عرضه می‌کنیم، به این معنی که سود کمتری بر روی قیمت تمام شده دریافت می‌کنیم و از این رو قرآن‌هایی که در این غرفه ارائه می‌شود از 8 تا 120 هزار تومان است.
دلفان در ادامه درباره ترجمه‌های پرفروش در نمایشگاه قرآن بیان می‌کند: انتشارات اسوه، ناشری است که بیشترین تعداد قرآن با ترجمه‌های متنوع را منتشر کرده است و در این راستا بیشتر مخاطبان ما در نمایشگاه قرآن ترجمه مرحوم فولادوند و حسین استادولی را مطالبه و خریداری کرده‌اند.
زوج جوانی برای خرید قرآن به غرفه انتشارات فخر رازی مراجعه کرده‌اند. در این غرفه قرآن‌هایی با جلدهای چرم، منبت و ... و با قاب‌ها و کیف‌‌های متنوع مانند جعبه سامسونت و یا خاتم کاری شده وجود دارد. این زوج جوان در انتخاب قرآن از میان این قرآن‌های متنوع مرددند و بیشتر قیمت این قرآن‌هاست که آنها را در تصمیم‌گیری مردد کرده است. در نهایت یک قرآن با جلد و جعبه سفید که فروشنده آن را قرآن با جعبه سامسونت می‌نامد، انتخاب می‌کنند. هدیه این قرآن 180 تومان است و در این غرفه قرآن‌هایی تا 750 هزار تومان نیز وجود دارد که ویژگی‌هایی در جلد و صحافی و کاغذ عطری دارند.
مؤسسه «فرانگر پارس» قرآن‌های نفیسی را ارائه می‌کند که قیمت آنها میلیونی است، قرآن ارسنجانی یکی از این قرآن‌ها است که به صورت فاکسی‌میله و در کشور آلمان به چاپ رسیده است، هدیه این قرآن 20 میلیون ریال است.
مصحف شریف «نور» قرآن دیگری است که به خط نورالدین محمد اصفهانی بوده و در قطع سلطانی و با جلد چرم طبیعی چاپ شده است، هدیه این قرآن 45 میلیون ریال است. مصحف شریف ایران نیز که به خط خوشنویسان ایرانی در هزار سال اخیر کتابت شده با هدیه 35 میلیون ریال ارائه می‌شود.
هدیه بالای این قرآن‌های نفیس و زیبا، اجازه نمی‌دهد که همه بتوانند آن را داشته باشند و بیشتر مجموعه‌داران از عهده خرید آنها برخواهند آمد. اغلب مردم به سراغ قرآن‌هایی می‌روند که علاوه بر زیبایی‌های ظاهری، هدیه‌های پایین‌تری داشته باشد که در این نمایشگاه در کمتر غرفه‌ای این موضوع مشاهده شد و بیشتر قرآن‌ها با هدیه بیش از 25 هزار تومان بودند که به نظر می‌رسد یارانه‌های حمایتی باید به کمک ناشران قرآن بیایند تا این کتاب مقدس با هدیه پایین‌تری در دسترس مخاطبان قرار گیرد.
براساس این گزارش؛در این نمایشگاه قرآن‌های متنوع برای هر سلیقه‌ای ارائه شده است و این مخاطب است که می‌تواند از میان آنها براساس نیاز و سلیقه خود انتخاب کند، اما در مجموع باید عنوان کرد، قرآن‌هایی با ویژگی‌های یکسان نیز در این نمایشگاه ارائه شده که قیمت‌های متفاوتی دارند و این امر سبب سردرگمی مخاطبان و قرآن‌خوان‌ها می‌شود و باید مسئولان نمایشگاه نسبت به این موضوع تدبیری بیندیشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن + عکس
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم