Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@20:54:35 GMT

انسان‌ها از پاکیزگی روح غافل نباشند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۹۸۴۵

انسان‌ها از پاکیزگی روح غافل نباشند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته، هفتم خردادماه در محفل سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به بررسی برخی از شاخصه‌های اصول بندگی پرداخت و اظهار کرد: کسانی که در زبان عالم‌نمایی می‌کنند ولی در عمل جاهلانی بیش نیستند انسان را در نهاتقوا را اساس حرکت در صراط مستقیم دانست و گفت: باتقوایی اساس دانایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با انتقاد از برخی رفتارهای شخصیت‌نماهای سینمایی(سیلبریتی) ایران، گفت: برخی از اظهارنظرها آن‌قدر پوشالی است که در کمترین زمان هویت پوچ آن برای عموم مردم برملا می‌شود.

وی ادامه داد: عرق آریایی بودن برخی آن‌قدر پوشالی است که از هویت، اصالت و حقیقت تمدن خود بی‌خبرند و به دنبال این جهل، از خواست دشمنانی تبعیت می‌کنند که به‌دنبال حذف حقیقت تمدن ایران هستند، بر این اساس چنین رفتارهایی انسان را در تعجب فرو می‌برد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه از منظر شرع مقدس اسلام علمی مفید است که به حدود باور انسان داخل شده باشد، عنوان کرد: یکی دیگر از مصادیقی که در عصر حاضر می‌توان از آن بسیار متعجب بود این است که مردم به پاکیزگی جسم و ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند در حالی‌ که اساس و قوام آدمی به روح آنان است و آنان از تطهیر چنین هسته مهمی غافل هستند.

وی ادامه داد: برخی از رفتارهای نفوذی که امروزه از سوی برخی از شخصیت‌های به‌ظاهر عوام شکل‌ گرفته است ناشی از همین تفکر غلط و منحرف است.

حجت‌الاسلام‌ مؤمنی در ادامه با اشاره به هجوم فرهنگی و برخی از ابعاد، اظهار کرد: امروز با جامعه‌ای روبرو هستیم که برای حل مسائل خود دیگران را بهانه می‌کنند؛ برای مثال پدری را دیدم که به بهانه درمان افسردگی فرزندش ماهواره به خانه می‌آورد این در حالی است که در کلیساها جریانی به نام قرآن‌درمانی فعال است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به جریان‌های کاذب و هنجار‌شکنانه‌ای همچون چهارشنبه‌های سپید اشاره کرد و گفت: این گروه در زبان خود را عالمانی نشان داده‌اند که عرق ایرانی بودنشان بر هویت جهل‌شان پوسته‌ای آراسته انداخته؛ در حالی‌ که خود غافل هستند که ملت از جهل و پوشالی بودن رفتارشان آگاه هستند.

مریم حسن‌زاده
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟

آیت‌الله ناصری(ره) معتقد است انسان برای رسیدن به قرب الهی و دیدن امام زمان(ع) باید یکسری موارد را رعایت کند تا حجاب‌ها برای او کنار زده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصری دولت آبادی رحمة الله برای کسانی که خواهان تقرب به خدا و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام هستند موارد زیر را که متخذ از روایات هستند، توصیه کرده است.

از منظر این عالم ربانی این موارد در حقیقت، قدم‌های اولیه خودسازی و سلوک معنوی محسوب می‌شوند.

۱-هرکسی اول توبه‌ای از اعمال گذشته بکند و تصمیم بگیرد که در آینده گناه نکند، مبارزه با حق ننماید و شیطان را پیروی نکند.

۲-ملتزم بشود که نمازهایش را اول وقت بخواند.

۳-تسبیح حضرت زهرا علیها السلام را بعد نمازها حتماً بخواند.

۴-هر صبح، دعای عهد را بخواند.

۵-اغلب اوقات با وضو باشد.

۶-همین طوری که در روایت آمده است، روزی صد بار استغفار کند.

۷-روزی پنجاه آیه قرآن بخواند.

۸-موقع خواب، با وضو باشد و مقداری قرآن بخواند.

از منظر آیت‌الله‌ ناصری(ره) انجام این اعمال، بسیار مفید است و سبب زوال یا کم‌رنگ شدن این حجاب‌ها می‌شود و در نتیجه، انسان از انوار قدسی حضرت بیشتر بهره می‌برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)