Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@14:25:17 GMT

تخلف ٢١٠ هزار متر مربعی ایران مال

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۴۷۰۹

تخلف ٢١٠ هزار متر مربعی ایران مال

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلف ٢١٠ هزار متر مربعی پروژه «ایران مال» آخرین جزئیات این پروژه را با مساحت یک میلیون و ۶۶۹ هزار متر مربع تشریح کرد.

ایران آنلاین /  محمد سالاری درباره جزئیات پروژه «ایران مال» گفت: مساحت عرصه این پروژه حدود ۳۱۷ هزار متر مربع یعنی حدود ۳۲ هکتار است و تعداد هشت پروانه ساختمانی طی مدت هفت سال گذشته برای این پروژه صادر شده که در آخرین پروانه که ملاک عمل است به میزان یک میلیون و ۶۶۹ هزار متر مربع مجوز داده شده است که از این میزان حدود 200 هزار متر مربع در یک برج اداری هنوز ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی شهرداری منطقه ۲۲ در جلسه روز یکشنبه از تخلف حدود ۲۱۰ هزار متر مربعی، ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع آن به‌صورت فضاهای فرهنگی اضافه شده، سه هزار و ۷۰۳ متر مربع توسعه هتل بوده و همچنین 14 هزار و ۷۲۹ متر مربع در حوزه توسعه فضای ورزشی بوده است.

سالاری تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و ۹۰۰ واحد کمبود پارکینگ در این پروژه وجود دارد که دو هزار و ۹۰۰ واحد با تغییرات انجام شده می‌تواند تأمین شود، اما اگر این تغییرات توسط شهرداری مورد موافقت قرار گیرد باز هم هزار واحد کم است که مالک اعلام کرده آمادگی دارد روی پارکینگ فعلی و در طبقه‌ای که از قبل ستون زده شده پارکینگ لازم را تأمین کند.

وی تأکید کرد: علاوه بر موارد مذکور در این پروژه ساخت تونل در شمال شرقی‌ پروژه و تصرف قسمتی از بزرگراه شهید خرازی به شکل اختصاصی و به مساحت حدود پنج هزار و ۴۲۳ متر مربع و همچنین احداث تونل در محدوده شمال غربی پروژه در محدوده قدرالسهم شهرداری تهران به میزان ۸۶۰۷ متر مربع و نیز احداث معبر اختصاصی به مساحت ۱۸۱۵۶ متر مربع از تخلفات این پروژه است./ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد:  شاید کمی دور از انتظار باشد اما در استانی که عمده ترین منابع آبی آن آب های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر، حدود 30 درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت  بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی 350 کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از 5 سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان "هرچند در برخی مناطق در شوش عدد 7 و شهرستان اهواز عدد 6 سانتی متر در سال نیز برآورد شده است"گفت: کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها  دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد