Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:50:53 GMT

بسيج سازندگي، شاخصه محروميت زدايي

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۷۵۱۳

بسيج سازندگي، شاخصه محروميت زدايي

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-استقرار بسيج سازندگي تحت عنوان گروه هاي جهادي در راستاي اقتصاد مقاومتي بدون شک نقش آفرين عرصه هاي سعي و تلاش در امر بهينه سازي مناطق محروم و کم توسعه يافته بوده است.

سازمان بسيج سازندگي در راستاي اجراي طرح هاي عمراني، توليدي، فرهنگ و درماني در سال 79 و به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي جهت ارائه خدمات به ساکنان مناطق محروم کشور تاسيس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سازمان در استان قزوين با ورود به عرصه خدمت رساني در روستاها، به ويژه مناطق دور افتاده و محروم طرح هاي مختلفي را در حوزه هاي آموزشي، بهداشتي، عمراني و خدماتي به مورد اجرا گذاشته است.
**طرح هاي محروميت زدايي موجب ماندگاري روستاييان مي شود
دهيار روستاي گردشگري آتان از توابع رودبار الموت شرقي در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت : اجراي پروژه هاي محروميت زدايي علاوه بر سازندگي و رونق روستاها، در ايجاد شور و نشاط و ماندگاري روستاييان در موطن خود نقش موثري دارد.
ابوالفضل ابراهيمي ادامه داد:بسيجيان جهادگر با ارائه خدمات در زمينه هاي علمي، فرهنگي، بهداشتي، عمراني و شناسايي مشکلات و معضلات مناطق محروم امکانات زيادي را به سوي روستاها سرازير مي کنند.
وي، خدمات رساني به مناطق محروم در دوران قبل و بعد از انقلاب را يادآور شد و ادامه داد: توسعه مناطق محروم در دورهاي ياد شده به هيچ وجه قابل مقايسه نيست زيرا ايجاد زيرساخت هاي توسعه اي روستاها در اين نوع مناطق و خدمات انجام شده از صفر تا 100 تنها به برکت انقلاب اسلامي صورت گرفته است.
به گفته ابراهيمي، بسيج سازندگي در روستاها علاوه بر بهسازي در عرصه هاي کشاورزي، آبخيزداري، علمي، آموزشي و بهداشت و درمان، خدمات ديگري مانند نصب دکل ديجيتال تلويزوني روستاي آتان با سه ميليارد و 500 ميليون ريال به عمل آورده است.
وي ادامه داد: ايجاد اشتغال براي جوانان روستايي با پرداخت تسهيلات بانکي جهت پرورش زنبور عسل، انتقال آب از چشمه جهت تامين آب شرب و کشاورزي روستاها به منظور جلوگيري از هدر رفت آن و ارائه خدمات پزشکي و تخصصي به روستاييان در 2 مرحله از جمله اقدامات در دست اجرا از سوي بسيج سازندگي است.
** محروميت زدايي و اشتغالزايي از شاخصه هاي فعاليت بسيج سازندگي
بخشدار کوهين نيز در اين رابطه گفت: يکي از شاخص ترين فعاليت هاي بسيج سازندگي محروميت زدايي و ايجاد اشتغال براي جوانان روستاها بوده است.
صادق قندي، يکي ديگر از ابتکارات نظام جمهوري اسلامي را توانمندسازي روستاها دانست و گفت: امروز بسيج سازندگي همان کار جهاد سازندگي گذشته را در مناطق محروم و روستايي انجام مي دهد که جاي قدرداني دارد.
وي يادآور شد: بسيج و سپاه از آغاز انقلاب اسلامي تاکنون در زمينه هاي گوناگون با همياري روستاييان گام هاي موثري در جهت عمران، آباداني و رفاه مردم برداشته اند.
قندي با اشاره به خدمت رساني بسيج در روستاهاي اين بخش، افزود: محروميت زدايي، حفظ ارزش هاي انقلاب، اقتصاد مقاومتي، فعاليت هاي علمي فرهنگي، آگاه سازي اجتماعي و بصيرت افزايي از جمله اقدامات اجرايي اين نهاد مقدس است.
وي، محروميت زدايي را شاخص ترين برنامه بسيج سازندگي دانست به گونه اي که در بيشتر روستاهاي اين بخش در قالب اردوهاي جهادي، ويزيت رايگان، ساخت اماکن فرهنگي و منازل روستايي براي محرومان، انتقال آب شرب و کشاورزي براي روستاييان، ايجاد اشتغال براي جوانان روستايي و اجراي طرح هاي اقتصادي مقاومتي از جمله برنامه هاي ارائه شده جهت رفع محروميت ها، پيشرفت، آسايش و رفاه مردم بوده است.
به گفته بخشدار کوهين، ايجاد اشتغال، انتقال آب شرب و کشاورزي برخي از روستاها مانند يله گنبد، آقابابا، کيخونان و مرتفع شدن مشکل آب اين روستاها، توسعه پرورش مزارع گل محمدي به عنوان طرج الگويي و برتر جهت اشتغالزايي در روستا و ساخت مسکن براي خانواده محرومان از جمله طرح هاي شاخص اجرايي از سوي بسيج سازندگي بخش صورت گرفته است.
وي ادامه داد: اميدواريم با توسعه فعاليت هاي بسيج سازندگي و با همياري مردم در روستاهاي بخش شاهد توسعه و پيشرفت و رفع مشکلات روستاها در آينده باشيم.
**گام بلند بسيج سازندگي در راستاي محروميت زدايي از مناطق محروم
رئيس سازمان بسيج سازندگي استان قزوين نيز اظهار داشت: در کنار کمک به طرح هاي محروميت زدايي، جهاد اقتصادي در جهت عمران و آباداني، استقرار عدالت اقتصادي و اجتماعي و توسعه اقتصاد روستايي، به ويژه در مناطق دور دست از شاخصه هاي فعاليت اين نهاد است.
حميدرضا الله بداشتي، محروميت زدايي را يکي از واژه هاي کاربردي از آغاز، شکل گيري و استمرار حيات انقلاب شکوهمند اسلامي ايران دانست و افزود: بسيج سازندگي پس از 17 سال از دوران فعاليتش، در قالب اردوهاي هجرت (با هدف غني ‌سازي اوقات فراغت جوانان) و تلاش در همه عرصه‌ها اعم از آموزشي، بهداشتي، فني و حرفه‌اي، خدمات‌رساني، عمراني، مرمت، بهسازي و زيباسازي مدارس موفق به اجراي اين طرح ها شده است.
الله بداشتي اضافه کرد: برگزاري اردوهاي هفت روزه، ويژه بسيج محلات و حقوقدانان با اعزام يک هزار و 302 بسيجي، اردوهاي يک روزه بسيج سازندگي با هفت هزار و 605 بسيجي از حلقه هاي صالحين، کارمندان، بسيجيان جامعه زنان، فرهنگيان، دانشجويان و ورزشکاران از جمله برنامه هاي اين نهاد بوده است.
به گفته وي، سال گذشته يک هزار و 71 دانش آموز در اردوهاي هجرت دانش آموزي نيز حضور داشتند.
الله بداشتي با اشاره به اولويت طرح هاي بسيج سازندگي، اظهار داشت: محروميت زدايي در روستاها و مناطق محروم، کمک به مردمي کردن اقتصاد و تلاش در جهت بهبود توليد و ايجاد امنيت غذايي به منظور جلوگيري از واردات، تقويت و توسعه اردوهاي جهادي و هجرت، شناسايي و ايجاد زمينه هاي اشتغال موقت و به دنبال آن پايدار جوانان و کارجويان از جمله اولويت هاي اين سازمان است.
وي، ترويج فرهنگ کار و تلاش، کمک به محروميت زدايي و عمران و آباداني روستاها، کمک به دولت در سازندگي، بهره برداري از توان متخصصان بسيجي در امور فني،‌ سازندگي،‌ محروميت زدايي و اقتصاد مقاومتي، افزايش توان فني و تجربي جوانان و بسيجيان، ايجاد فضاي مناسب براي يادگيري و انجام فعاليت هاي گروهي و تقويت روحيه مسئوليت پذيري را از جمله اهداف و اصول بسيج سازندگي عنوان کرد.
به گفته وي، سال گذشته 87 تيم آموزش، بهداشت و درمان به مناطق محروم و کم برخوردار با هدف ارائه خدمات بهداشتي، عمراني، فرهنگي و پزشکي به مردم اعزام شدند.
رئيس سازمان بسيج سازندگي استان قزوين ادامه داد: در حوزه عمراني مهمترين پروژه هاي اين سازمان طي سال گذشته ساخت مخزن آبي 400 هزار متر مکعبي روستاهاي آقابابا و کيخنان بود که با اجراي آن به يک نزاع چند ده ساله بر سر آب اين 2 روستا در بخش کوهين خاتمه داده خواهد شد.
وي همچنين به فعاليت بسيج سازندگي در حوزه اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و افزود: بيش از 80 ميليارد ريال تسيهلات بانکي به 500 متقاضي اين بخش طي سال گذشته پرداخت شده است.
وي بيشتر تسيهلات ارائه شده را در حوزه هاي صنايع تبديلي، اشتغالزايي و اقتصاد مقاومتي اعلام کرد و گفت: پرورش قارچ، داربستي کردن انگور، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران، صنايع دستي، پرورش ماهي و ماکيان از مهمترين عرصه هاي حوزه اقتصاد مقاومتي است.
اين مسئول اظهار داشت: در حوزه صنايع تبديلي نيز تسهيلاتي به متقاضيان در بخش خرد کردن، بسته بندي، پودر کردن، اسانس گيري، رب و عصاره، شيريني، ترشي و شوريجات پرداخت شده است.
الله بداشتي در پايان يادآور شد: با توجه به آمار اوليه، به نظر مي رسد ميزان اشتغالزايي با ارائه تسهيلات ياد شده، يک هزار و 600 نفر بوده است.
7390/8054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر از اعزام پیش از ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم و توزیع بیش از ۳۱۳ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در هفته کار و کارگر استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرهنگ غلامرضا نصیحت‌کن شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن سالروز بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به مهمترین اهداف سازمان بسیج کارگری و کارخانجات، اظهار داشت: تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما، پیگیری مطالبات کارگران، تامین امنیت شغلی کارگران و بررسی مشکلات و موانع تولید کارگاه‌های تولیدی از اهداف اصلی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجات در سال جاری شهید اسدالله ابراهیمی معرفی شد، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تجلیل از کارگران نمونه، اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت، برنامه‌های بصیرتی و تبیینی، گردهمایی جهاد تبیین و مسابقات فرهنگی و ورزشی برخی از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر در هفته کار و کارگر است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجاتف تصریح کرد: اعزام پیش از 60 گروه جهادی به مناطق محروم برای اجرا طرح‌های محرومیت‌زدایی و توزیع پیش از 313 بسته معیشتی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج برخی دیگر از اقدامات این سازمان در هفته کار و کارگر محسوب می‌شود.

نصیحت‌کن رسیدگی مسئولین به حل مشکلات معیشتی و تامین امنیت شغلی کارگران را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: توزیع بیش از شش هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری 60 نشست تبیینی و بصیرتی در حوزه‌های مقاومت بسیج کارگری از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر توسط سازمان بسیج کارگری و کارخانجات از برنامه‌های سال قبل است.

وی از تدوین 200 برنامه در هفته کار و کارگر در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برگزاری 20 کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه کارگران، اعزام بیش از یک‌هزار و 500 کارگر به اردوی راهیان نور جنوب و پیش از 500 کارگر به اردوی راهیان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان و اعزام کارگران به مشهد مقدس اقدامات این سازمان در سال 1402 است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر توزیع جهیزیه بین زوج‌های نیازمند، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف، برگزاری کارگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، کشت نهال در کارخانجات استان بوشهر و دیدار از خانواده‌های شهدای کارگری برخی را از دیگر اقدامات این سازمان در سال قبل است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر