Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@00:06:56 GMT

35 موسسه قرآنی فعال از میان 60 موسسه

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۸۳۷۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر خدایاری، در نشست صمیمی با فعالان قرآنی استان که در سالن جلسات اداره ارشاد استان برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با فعالیت های قرآنی با مشکلات و مسایل عدیده ای در استان مواجه هستیم.

وی افزود: از جمله مشکلات موجود در فعالیت های قرآنی می توان به نبود فضای مناسب، عدم سازماندهی افتصاد قرآنی، عدم سازماندهی تشکل های قرآنی و عدم اجرای برنامه ها در سطوح پایین و انباشته شدن امورات اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایاری در خصوص مسایل موجود در فعالیت های قرآنی نیز اظهار کرد: مسایل قرآنی عبارت است از پیاده سازی قرآن در سبک زندگی، فرهنگ، آداب و رسوم، اخلاق، حقوق و قوانین که باید طبق آموزه های قرآنی در جامعه جاری و ساری کنیم.

وی یادآور شد: اعجاز قرآن نباید تنها در روخوانی و روان خوانی محدود شود و باید در ابعاد گسترده از علوم قرآنی بهره برد و آموزش قرآن را باید از سطوح پایین و از کانون خانواده ها آغاز کرد چرا که والدین نخستین معلمان زندگی هر فرد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۶۰ موسسه قرآنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۵ مورد فقط فعالیت داشته و ۲۵ موسسه غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه ما فقط نباید قرآن را بزرگ نمایی کنیم، ادامه داد: قرآن و عترت باید در کنار هم باشند و و اگر قرآن را می توانستیم به صورت انسانی زنده کنیم بدون شک نبی مکرم اسلام (ص) از درون آن تجلی می نمود.

خدایاری در خصوص استخدام خادمان قرآنی نیز تاکید کرد و گفت: خادمان قرآنی باید بسیار مورد توجه بوده و در کنار دولت و سازمانها تغذیه شوند تا نقش بی بدیل و برجسته آنان در نشر فرهنگ قرآنی بیش از پیش تبیین شود.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: موسسه قرآنی خدایاری مدیرکل ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی