Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی بانک در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به تصویب الحاق دو بندر شهید بهشتی و کلانتری در جلسه روز گذشته هیئت دولت به منطقه آزاد چابهار افزود: خوشبختانه با سرمایه گذاری سنگینی که جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته برای ساخت بندر اقیانوسی شهید کلانتری و توسعه بندر شهید بهشتی در امتداد سواحل مکران انجام داده ، مصوبه اخیر هیئت دولت در مورد الحاق این دو بندر به منطقه آزاد چابهار، زمینه را برای توسعه بیش از پیش منطقه چابهار، استان سیستان و بلوچستان و در نهایت کشور فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این مصوبه، این دو بندر از این پس جزو مناطق آزاد کشور محسوب شده و همه قوانین گمرکی، مرزی و مالیاتی مربوط به مناطق آزاد که مصوبه مجلس شورای اسلامی است در این دو بندر نیز اعمال خواهد شد ضمن اینکه فعالیت های کلان بندری همچنان تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد همچنین در خصوص اهمیت این اقدام گفت: چابهار جزو مناطق راهبردی کشور است که در توسعه کشور نقش کلیدی ایفا خواهد کرد و با توجه به اینکه ایران در زمینه تولید و صادرات محصولات صنعتی و پتروشیمی و فولاد سرمایه گذاری های زیادی در سواحل مکران انجام داده است که بزودی شاهد به ثمر نشستن آنها خواهیم بود، این اقدام، موقعیت سوق الجیشی چابهار را بخصوص در ارتباط با کشور پاکستان و ارتباط با هند و چین و همچنین با تمام دنیا از طریق دریا و از طریق ریل و جاده و از طریق کریدور شمال - جنوب با کشورهای آسیای میانه و قفقاز افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه الحاق این دو بندر به منطقه آزاد چابهار ضرورتی به شمار می‌آمد که منطقه آزاد چابهار از آن محروم بود افزود: با وجود این‌که منطقه آزاد چابهار در کنار دریا قرار داشت، امکان دسترسی به دریا از طریق محدوده های تابع مقررات مناطق آزاد برایش فراهم نبود، درحالیکه یکی از ویژگی‌های مهم مناطق آزاد، دسترسی به مرز و بویژه دریاهاست.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به سرمایه‌گذاری مطلوب صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانودری در دو بندر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری، بیان کرد: با موافقت وزارت راه و شهرسازی این دو بندر به منطقه آزاد چابهار ملحق شد تا ظرفیت قابل اشاره‌ای را برای این منطقه ایجاد کند.

بانک ادامه داد: مدیریت دو بندر شهید بهشتی و کلانتری برعهده سازمان بنادر و دریانوردی و نیز وزارت راه و شهرسازی است و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز با این مساله موافق است.

بانک همچنین با تشکر از همکاری خوب وزارت راه و شهرسازی در تصویب این طرح مهم در هیئت دولت افزود: در خصوص اصلاح و افزایش محدوده جغرافیایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار هم در جلسه دیروز هیئت دولت مذاکرات خوبی انجام و مقرر شد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با همکاری وزارت راه و شهرسازی طرح نهایی گسترش منطقه آزاد چابهار را تهیه و برای تصویب به هیئت دولت تقدیم کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بنادر کلانتری بهشتی منطقه آزاد چابهار سرمایه گذاری داخلی استان سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره قشم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، امیرعلی داود روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

وی افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت‌های فعال انجام گرفته است.

این مقام مسوول گفت: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

امیرعلی داود اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد و همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است