Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@03:43:05 GMT

گسترش تعاملات میان دانشگاه صنعتی شریف و کشور چین

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۹۱۱۳

گسترش تعاملات میان دانشگاه صنعتی شریف و کشور چین

هیاتی از دانشگاه شریف برای همکاری‌های علمی با مراکز علمی کشور با مسئول سفارت این کشور دیدار و در راستای راهکارهای گسترش همکاری‌، گفت‌گو کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سیم چی، مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف به همراه دکتر خلج مسئول کارگروه چین دانشگاه، از سفارت چین بازدید به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و کنسول سفارت چین به میزبانی این هیأت از دانشگاه صنعتی شریف پرداخت.

در این بازدید راهکارهای گسترش همکاری های کشور چین و دانشگاه صنعتی شریف مورد بحث قرار گرفت. همچنین برنامه‌ریزی برای روز علم ایران و چین که قرار است با گردهمایی افراد برجسته و موثر در همکاری‌های علمی دو کشور در انتهای تابستان برگزار شود، مورد بحث قرار گرفت.

در پایان مقرر شد تا رایزن فرهنگی سفارت چین پس از ماه مبارک رمضان بازدیدی از دانشگاه صنعتی شریف داشته باشند تا مذاکرات بیشتری در خصوص گسترش تعاملات میان دانشگاه شریف و چین انجام پذیرد.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته به طور رسمی به ریاست کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور چین منصوب شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا