Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:15:29 GMT

مردم رکن اصلی قیام 15 خرداد بودند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۱۸۹۱

مردم رکن اصلی قیام 15 خرداد بودند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر خرمدره افزود: قیام 15 خرداد چند رکن دارد، رکن اول زمان آن در عصر عاشورا، مکان آن مسجد فیضیه در مهد فقاهت، رکن سوم و چهارم مردم ارادتمند و طبقه مستضعفان بود که پای کار ایستادند.
وی خاطرنشان کرد: در 15 خرداد ماه در عصر عاشورا سخنرانی امام راحل در مسجد فیضیه قم باعث شد که جرقه اصلی این انقلاب زده شود گرچه سالیان پیش از آن مقدمات انقلاب در حال فراهم شدن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب جمعه خرمدره، رضای خداوند ، زنده کردن واژه اولیای الهی، اهتمام به امور مسلمین و جامعه انسانی، حفظ استقلال و عزت مردم، دوری از دنیا گرایی و هرگونه اسراف و رفاه طلبی را از اهداف اصلی قیام امام خمینی (ره ) عنوان کرد.
امام جمعه خرمدره تصریح کرد: امام عقل برتر زمانه و شخصیتی ابر انسان بود که دوست و دشمن و افرادی که قبولش داشتند از او اطاعت و افرادی که قبول نداشتند تعظیم و تکریم می کردند و می دانستند که مرد بزرگی است که از دنیا گذشته و قصد دارد جامعه را به سوی سعادت رهنمون کند.
خطیب جمعه زنجان با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) در بیان جایگاه امامت، اظهار کرد: اسلام شریعت خاتم و دین کامل الهی است از این رو تا پایان جهان پاسخگوی نیازهای عقیدتی، اخلاقی و عملی انسان و تضمین کننده سعادت ابدی، فردی و اجتماعی است.
وی ادامه داد: اسلام مجموعه ای از عبادات و اخلاقیات محض نیست و اصول نظام اجتماعی شایسته و حکومت برتر را نیز عهده دار شده، بررسی اجمالی ابعاد گسترده اجتماعی اسلام نشانگر توجه به فرد و جامعه، دنیا و آخرت و همه شئونات اساسی و ضروری انسان است.
حسینی گفت: خداوند همانگونه که صفت تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت را به پیامبر عطا فرمودند، ولایت حکومت اجتماعی آن حضرت را نیز با آیاتی روشن کرده که پیامبر صلاح مردم را بهتر از خودشان می داند و به دستور خدا نباید از پیامبر تخلف کنیم.
امام جمعه خرمدره خاطرنشان کرد: آنچه که خاتم بودن اسلام را تضمین می کند استمرار قانونی که پیامبر آورده و اجرای آن توسط حکومت که این دو در وجود قرآن و عترت تحقق یافته است.
خطیب جمعه خرمدره یاد آور شد: آن کسی که می تواند قرآن را تبیین و تفسیر کند و احکام الهی و قوانین آن را به دست آورد و برای هدایت انسان ها و حراست از جامعه در برابر دشمنان قدم بردارد عترت پیامبر و در زمان ما نیز خداوند ادامه همان ولایت را به نواب عام امامان معصوم (ع) یعنی فقها داده است.
7324/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام جمعه امام خمینی جهان عاشورا قم تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی عصر شنبه در مراسم یادبود علمای فقید و شهدای روحانی شهرستان آستانه اشرفیه که در حسینیه حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد علمای فقید شهرستان، اظهار کرد: شأن مهم عالمان دین، هدایت‌گری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عالمان در طول تاریخ همواره به عنوان الگوی دینی و مرزبان عقاید و اخلاق دینی بودند، تصریح کرد: در مواجهه با دین دو نگاه وجود داشته است یکی اینکه از بین بردن دین از سوی اتحاد جماهیر شوروی با نابودی کلیساها انجام پذیرفت و مورد دوم محدود کردن دین بود و تلاش کردند آن را در امر فردی خلاصه کنند.

وی با بیان اینکه اگر معرفت وجود داشته باشد هدایت به وجود می‌آید، اضافه کرد: باید با علما همنشینی کرد و علما مردم را به هدایت‌گری می‌کشانند و شک انسان‌ها را به یقین تبدیل می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب اعمال خوب و حفظ آن‌ها باشد و نباید تمام کارهای خوب خود را به دیگران به طور مدام بازگو کند، افزود: باید در نزد عالمانی باشیم که تکبر انسان را به تواضع تبدیل نمایند و ما را از ناخالصی به خالصی دعوت کنند.

وی تصریح کرد: امام معصوم هدایت‌گر و دستگیر انسان‌ها است؛ نسبت به امام زمان (عج) کوتاهی و بی‌محبتی می‌کنیم و نتوانستیم با ایشان ارتباط بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار امام معصوم هدایت بشر است، گفت: امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در کوفه ۹۰۰ استاد تربیت کردند که احادیث ایشان را نقل می‌کردند، تاکید کرد: کار دانش‌آموخته مکتب امام صادق (ع) نیز هدایت است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۷ هزار حدیث از امام صادق (ع) نقل شده است، تصریح کرد: ایشان حدود ۴ هزار شاگرد در علوم مختلف تربیت کردند.

کد خبر 6096715

دیگر خبرها

  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • بدجوری دل درد گرفتیم  
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست