Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@14:13:53 GMT

دستور پخت نان پنیری

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۰۵۵۲

دستور پخت نان پنیری

بعد شروع به ورز داد خمیر با دست میکنیم تا خمیر شکل بگیره و نرم و لطیف و منسجم بشه در این مرحله اگه احساس کردین خمیر خیلی چسبناکه و منسجم نمیشه آرد اضافی رو کم کم داخلش برزین و باز ورزش بدین.

سرویس سبک زندگی فردا: میشه گفت یه جورایی آشپزی کردن دیگه جز وظایف خیلی از ما خانوم‌ها به حساب میاد و ممکنه بعضی وقت‌ها خستمون کنه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما همیشه میتونیم با تنوع دادن در غذا‌هایی که درست میکنیم این کارو برای خودمون لذت بخش کنیم. یکی از تنوع‌های اساسی تو آشپزی هم پخت نونه که واقعا خستگی رو از تن آدم در میکنه مخصوصا وقتی بوی نون تازه تو خونه میپیچه. در این مطلب هم طرز تهیه یه نون پنیری رو براتون میذارم که برای صبحانه عالیه…

مواد لازم برای تهیه نان پنیری
۲ پیمانه آرد
۱ عدد تخم مرغ
۱/۴ پیمانه روغن
۱/۲ قاشق چایخوری شکر
۱/۲ قاشق چایخوری نمک
۱/۲ پیمانه شیر
۲ قاشق مربا خوری پودر خمیر مایه فوری (۸ گرم)
کره برای رومال سطح نان به مقدار لازم
پنیر خامه‌ای به مقدار لازم

مراحل تهیه نان پنیری
اول از همه باید اجازه بدیم تا خمیر مایه به عمل بیاد پس شیر رو ولرم میکنیم (۴۰ درجه سانتیگراد) و داخل یه کاسه با شکر مخلوط میکنیم بعد پودر خمیر مایه فوری رو روی سطح شیر پاشده و مخلوط میکنیم و میذاریم برای ۱۰ دقیقه بمونه.

این مقدار شکر باعث شیرین شدن نون نمیشه، ولی برای به عمل اومدن خمیر مایه لازمه.

ریختن خمیر مایه در شیر

تا خمیر مایه به عمل میاد تخم مرغ رو با یه همزن دستی کمی میزنیم تا زرده و سفیده با هم مخلوط بشن و بعد روغن رو هم اضافه میکنیم و همشون میزنیم.

همزدن تخم مرغ

بعد از ۱۰ دقیقه خمیر مایه به عمل اومده و همین طور که در تصویر میبینین خوب پف کرده.

به عمل آمدن خمیر مایه

حالا مخلوط خمیر مایه رو هم به تخم مرغ و روغن اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم.

مخلوط کردن مواد

نمک و آرد که ۲ الی ۳ بار الک شده رو به مخلوطمون اضافه میکنیم بهتره تا حدود ۱/۲ پیمانه از آرد رو نریزیم تا بعدا در صورت چسبناک بودن خمیر بهش اضافه کنیم.

حالا مواد رو با یه قاشق هم میزنیم تا خودشون رو بگیرن و به شکل زیر دربیان.

اضافه کردن آرد

بعد شروع به ورز داد خمیر با دست میکنیم تا خمیر شکل بگیره و نرم و لطیف و منسجم بشه در این مرحله اگه احساس کردین خمیر خیلی چسبناکه و منسجم نمیشه آرد اضافی رو کم کم داخلش برزین و باز ورزش بدین.

دقت کنین که خمیر همیشه به دستی که خمیری باشه میچیبه و در صورتی که به دست تمیز نچسبید اونوقت آماده است. حدود ۱۰ دقیقه به ورز دادن خمیر ادامه میدیم تا یه خمیر نرم و لطیف داشته باشیم.

ورز دادن خمیر

حالا داخل یه کاسه رو با کم روغن چرب میکنیم و خمیر ورز داده رو داخلش میذاریم و روی سطح ظرف رو با یه دستمال میپوشونیم و ظرف رو برای مدت ۱ الی ۲ ساعت در جای نسبتا گرم میذاریم تا حجمش دو برابر بشه.

اضافه شدن حجم خمیر

حالا باز کمی خمیر رو ورز میدیم تا پفش بخوابه و بعد به ۶ چونه مساوی تقسیمش میکنیم.

چونه کردن خمیر

حالا هر کدوم از چونه‌ها رو با وردنه کمی پهن میکنیم باید دقت کنیم که وسط خمیر ضخیم‌تر از اطرافش باشه، چون اطراف خمیر بعد از گذاشتن پنیر روی هم جمع میشن و در صورت ضخیم بودن نونمون خوب بسته نشده و بعد پخت خوش فرم نمیشه.

پهن کردن خمیر

حالا وسط خمیرمون تقریبا یک قاشق مربا خوری پنیر خامه‌ای میذاریم.

گذاشتن پنیر روی سطح خمیر

مانند شکل زیر دو طرف خمیر رو به هم میرسونیم و میچسبونیم.

بستن خمیر

حالا دوطرف دیگه رو هم به هم میرسونیم باز میچسبونیمش.

بستن خمیر

بعد خمیر بسته شده رو برمیگردونیم و با چاقو یه علامت بعلاوه روش میکشیم.

برش دادن خمیر

همه چونه‌ها که به ترتیب بالا آماده شدن، روشون رو با یه پارچه میپوشونیم و میذاریم تا نیم ساعت دیگه بمونن و یکم پف کنن و بعد این مدت زمان سطحشون رو با یه فرچه به کره آب شده آغشته میکنیم.

استراحت مجدد

حالا خمیر هارو برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده میذاریم تا بپزن در نهایت میتوینم گریل رو برای مدت ۵ دقیقه روشن کنیم تا سطح نون‌ها برشته بشه … حالا ار فر درشون میاریم و نون‌های ما آماده هست.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003SDY

منبع: فردا

کلیدواژه: نان پنیری آموزش آشپزی دستور پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته کار و کارگر و جایگاه این قشر زحمتکش، افزود: کارگران یکی از مولفه‌های مهم در تحقق سال و اقتصاد مقاومتی هستند.
امام جمعه سمنان بیان کرد: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکرد‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسوولان در تحقق رونق اقتصادی است.
وی با گرامیداشت روز معلم از آنان به عنوان افسران عرصه دانش یاد کرد و افزود: آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمانی که به تازگی به جمع فرهنگیان ملحق می‌شوند، با اهتمام پیگیری شود، چرا که آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.
امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز فتح اندلس، افزود: اندلس روزگاری به عنوان یک مرکز اسلامی بود، اما بعد از ۸۰۰ سال به دلایلی از عزت به ذلت رسید و باید از این واقعه و روش دشمنان در انحطاط اندلس درس گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، ایجاد انحطاط اخلاقی و ترویج فساد و فحشا از جمله عوامل انحطاط اندلس بود و در این برهه از زمان نیز دشمنان با این ۲ راهبرد به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید مراقب بود.
وی پرتاب موشک ایرانی به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشور‌های مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی به دست مردم کشور‌های مختلف نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانایی حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت، کشت فرا سرزمینی در وسعت یک میلیون هکتار از جمله افتخارات ایران است.
امام جمعه سمنان با گرامیداشت روز ورزش زورخانه‌ای، افزود: برای ترغیب جوانان به این ورزش باستانی تلاش شود.

دیگر خبرها

  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)