Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان گفت: طرح سوال از رئیس جمهور در مورد وضعیت موسسات مالی و اعتباری به دلیل پس گرفتن امضای تعدادی از نمایندگان مجلس از حد نصاب افتاد و از دستور کار مجلس خارج شد. رضا مختاری، دبیر جدید جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: طرح سوال از رئیس جمهور در مورد وضعیت موسسات مالی واعتباری به دلیل پس گرفتن امضای تعدادی از نمایندگان مجلس از حد نصاب افتاد و از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد

مختاری در ادامه افزود: طبق اصل ۷۶ قانون اساسی مجلس حق تحقیق و تفحص در تمام امور مملکت را دارد و طبق اصل ۸۸ با امضای حداقل یک چهارم نمایندگان، مجلس می‌تواند از وزیر یا رئیس جمهور در مورد وظایفشان سوال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر جدید جامعه اسلامی دانشجویان لرستان در ادامه افزود: رئیس جمهور محترم بار‌ها از پاسخگویی به عملکرد ۵ ساله خود با حضور در برنامه‌های مهندسی شده نظیر برنامه‌های صدا و سیما، روز دانشجو در دانشگاه زاهدان و مراسم افطاری رمضانی دانشجویان شانه خالی می کند و بعنوان رئیس قوه مجریه که باید عملکرد این قوه را برای ملت تشریح کند، سکوت کرده است.

وی افزود: گویا دست‌های پشت پرده باعث شده مجلس عصاره فضائل ملت، منافعشان با دولت باشد نه ملت. اکنون این سوال در اذهان پیش می‌آید که چرا در دولت‌های گذشته اکثر وزرا استیضاح می شدند؛ اما در این دولت اینگونه نیست؟ استیضاح‌های فرمایشی، سیاسی کاری و عمل کردن از روی غرض ورزی‌های سیاسی و شخصی مانع از تحقق مطالبات مردمی از بدنه دولت توسط مجلس می‌شود.

مختاری ادامه داد: مجلس بایستی صدای ملت باشد و نمایندگان آن نماینده مردم هستند نه دولت، بایستی مسائل اصلی از قبیل اشتغال، معیشت و وضعیت اقتصادی کشور را فریاد بزنند و از دولت مطالبه کنند؛ اما متاسفانه بالعکس است و مسائل فرعی جایگزین مسائل اصلی شده است.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور و دولت به اصطلاح تدبیر و امید مدعی هستند که کار‌های زیادی انجام گرفته! اگر اینگونه است، چه واهمه‌ای از پاسخگویی دارد؟ دولت از چه م یترسد که دست به لابی با برخی نمایندگان برای بازپس‌گیری امضای سوال از رئیس جمهور می زند؟ چرا بعضی نمایندگان را تهدید می کنند که امضای خود را پس بگیرند؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

رئیس جمهور «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را که در جلسه علنی 22 اسفند ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد

متن قانون را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها توسط رئیس جمهور ابلاغ شد
  • رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات