Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@20:46:11 GMT

شروع جنگ تجاری آمریکا با جهان/ مرگ مسافران روی دور تند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۶۰۷۵

شروع جنگ تجاری آمریکا با جهان/ مرگ مسافران روی دور تند

رسانه‌های مکتوب امروز شنبه 12 خرداد به سیاست‌های اقتصادی آمریکا بر علیه اروپا و دیدار سالانه مقام معظم رهبری با شاعران نگاه پر رنگی داشتند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سیاست‌های اقتصادی آمریکا بر علیه اروپا و دیدار سالانه مقام معظم رهبری با شاعران در کنار گزارش‌هایی جالب از وضعیت جاده‌ةای کشور و پرونده‌ای برای شجریان از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع جنگ تجاری آمریکا با جهان

پس از پایان معافیت سه ماهه آمریکا در خصوص افزایش تعرفه واردات فولاد، ویلبور راس از طرف دونالد ترامپ مامور ابلاغ این پیام شد، وزیر تجارت ایالات متحده روز گذشته اعلام کرد: از همین امروز بر روی تمامی واردات فولاد از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا یک تعرفه 25 درصدی و نیز برای آلومینیوم تعرفه گمرکی 10 درصدی اعمال خواهد شد. این اقدام که پیش از این نیز با اعتراضات شدیدی از سوی کشورهای صنعتی همراه بود، به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران رسماً آغاز یک جنگ تجاری را میان آمریکا و اروپا کلید زده است.

روزنامه های ایران، ابتکار، خراسان، همشهری، دنیای اقتصاد، جام‌جم، مردم سالاری، جهان صنعت و رسالت در صفحات نخست خود به این اقدام آمریکا پرداخته و این خبر را پوشش دادند.

بکوشید شعر فارسی عفیف، حکمت‌آمیز و امیدآفرین باقی بماند

دیدار سالانه‌ی مقام معظم رهبری با شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان، امسال هم پس از برگزاری در رسانه‌های مکتوب بازتاب داشت. روزنامه‌های مختلفی در صفحه نخست خود به این نشست پرداختند، در این میان روزنامه‌های اطلاعات، ایران، تجارت، جوان، رسالت و وطن امروز نگاه پرنگی به این دیدار داشته و در صفحه نخست به آن پرداختند.

حمله هماهنگ رسانه‌های زنجیره‌ای به دکتر ولایتی

دکتر علی اکبر ولایتی عضو هیأت عالی نظارت بر برجام روز چهارشنبه در نشست «تجربه ماندگار» انتقادات صریحی را نسبت به برجام داشتند، انتقاداتی که به گفته صالح اسکندری مشاور رسانه‌ای دکتر ولایتی نکات جدیدی نبوده و بارها در جلسات مشورتی از جانب او مطرح شده است که تا به امروز نیازی به علنی شدن نداشت. اما اکنون به جای استقبال و استفاده دولت از این پیشنهادات که در برهه کنونی می‌تواند کارگشا باشد با حمله هماهنگ رسانه‌های حامی دولت مواجه شده است.

روزنامه‌های آفتاب یزد، شرق، همدلی، بشارت نو و هفت صبح در صفحه نخست خود به این موضوع پرداختند.

ایران؛ مرگ مسافران روی دور تند

بر اساس اعلام پژوهشکده بیمه مرکزی، ایران پس از سیرالئون با رتبه 189، یکی از ناایمن‌ترین شرایط رانندگی را در بین 190 کشور دنیا به خود اختصاص داده است. کافی ا‌ست سری به سایت رسمی نیروی انتظامی بزنیم تا شاهد ثبت روزانه تصادفات مرگ‌بار به همراه تصاویر دلخراش از این سوانح باشیم.آماری که بیانگر فاجعه‌ای عظیم بوده و کمتر شهروندی از آن آگاه است. برای خواندن بخشی از این آمار و آگاهی از وضعیت حوادث و سوانح جاده ای گزارش روزنامه ایران را در این رابطه مطالعه کنید.

فرهختگان؛ شجریان، خوانش سوم

چند سالی است که در روزهای ماه رمضان، نام شجریان بیشتر بر سر زبان‌ها می‌افتد آن‌هم به‌واسطه حذف «ربنا»ی او از تلویزیون که همچنان درگیر و دار سوءتفاهم‌ها و اعمال سلیقه مدیران تلویزیون، پخش نمی‌شود. اتفاقا مصادف با همین ایام، مستند «شجریان؛ از سپیده تا فریاد» در فضای مجازی منتشر شده است؛ مستندی که روایت‌های مخدوش از شجریان و تعاملش با اهل سیاست و رسانه را دوباره‌خوانی می‌کند؛ روایت سومی که سراغ سوءتفاهم‌ها و پیش‌فرض‌های رسانه‌ای درخصوص شجریان رفته است. ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم این مستند را تهیه کرده و مشاهده کنید و در کنار آن پرونده امروز روزنامه فرهیختگان در رابطه با شجریان را مطالعه کنید، پرونده‌ای که سه صفحه از شماره امروز فرهیختگان و قسمتی از صفحه نخست به آن اختصاص دارد.

خراسان؛ جایزه یک میلیارد تومانی علیه دروغ بزرگ مهاجرتی

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز گفت وگویی با روزنامه خراسان داشته است که به این مصاحبه در صفحه اول اشاره شده و خبر اول امروز خراسان بود.

آرمان؛ جامعه نیازمند اطلاع‌رسانی درباره مصرف ریتالین

بر اساس نظرات مسئولان در وزارت بهداشت و درمان مصرف ریتالین در دوره امتحانات میان دانش‌آموزان برای افزایش توجه و بیداری‌های شبانه برای درس خواندن 5/4 درصد است که این آمار تقریبا فاجعه است. این در حالی است که این دارو دارای عوارض بسیاری از قبیل اعتیاد است.

روزنامه آرمان در گزارشی به حواشی مصرف این دارو پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به عوارض مصرف خودسرانه ریتالین، گفت: مطالعات در داخل کشور نشان می‌دهد مصرف ریتالین در برخی دانشجویان بعد از الکل، مواد خانواده حشیش، تریاک و ترامادول رتبه پنجم را به خود اختصاص می‌دهد. ایرج حریرچی با اشاره به افزایش مصرف قرص ریتالین در میان برخی دانش‌آموزان و دانشجویان با آغاز فصل امتحانات، افزود: ریتالین داروی محرکی از خانواده مواد آمفتامینی و نام ژنریک این دارو متیل‌فنیدیت است. باید توجه کرد که ریتالین در درمان بیماری بیش فعالی و کم توجهی کودکان و نوجوانان بکار می‌رود و دارویی است که توسط نوجوانان و جوانان به ویژه محصلان و دانشجویان در شب‌های امتحان و بطور عمده برای بهبود تمرکز و کاهش خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. او با بیان اینکه گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد، فروش این دارو در زمان برگزاری امتحانات تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.»

جوان؛ تعمیق رکود مسکن نتیجه پمپاژ قیمت‌های کاذب است

مسکن در اقتصاد ایران وضعیت پیچیده و غیرشفافی پیدا کرده است و این امر تا جایی برجسته شده که حتی عباس آخوندی در سال 92 وقتی سکان وزارت راه‌و‌شهرسازی را به دست گرفت، اعلام کرد خریدار و فروشنده مسکن در یک فضای غیرشفاف اقدام به معامله می‌کنند. روزنامه جوان در گزارشی به وضعیت مسکن و عوامل بوجود آمدن قیمت‌های کاذب در این حوزه پرداخته است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید

از آغاز جنگ غزه تاکنون دست کم بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند و یونسکو به همین دلیل جایزه امسال آزادی مطبوعات خود را به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) جایزه جهانی آزادی مطبوعات سال ۲۰۲۴ خود را به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی که جنگ غزه را پوشش می‌دهند، اهدا کرد.

مائوریسیو ویبل رئیس هیئت داوران بین‌المللی متخصصان رسانه یونسکو در این باره اظهار کرد: در این دوران تاریکی و ناامیدی، ما می‌خواهیم یک پیام قوی از همبستگی و به رسمیت شناختن آن دسته از روزنامه‌نگاران فلسطینی که در چنین شرایط دراماتیکی این بحران را پوشش می‌دهند، به اشتراک بگذاریم.

وی در مراسمی در سانتیاگو، پایتخت شیلی، در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات، افزود: ما به‌عنوان بشریت، بدهی بزرگی به شجاعت و تعهد آن‌ها به آزادی بیان داریم.

به گفته کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه، که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها فلسطینی هستند، در طول هفت ماهه جنگ غزه و در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه تعداد این افراد را بیش از ۱۴۰ نفر اعلام کرده است.

ویبل در مصاحبه‌ای با الجزیره گفت که جهان بدهی بزرگی به روزنامه‌نگاران فلسطینی دارد.

وی افزود: ما در سراسر جهان با خطرات زیادی روبرو هستیم و باید بگوییم ایست کنید.

آدری آزولای مدیرکل یونسکو نیز گفت که این جایزه ادای احترام به شجاعت روزنامه نگارانی است که با شرایط سخت و خطرناک روبرو هستند.

لوسیا نیومن خبرنگار الجزیره، که از سانتیاگو گزارش می‌دهد، این رویداد را مراسمی بسیار احساسی توصیف کرد.

او گفت: هنگام اعلام برنده جایزه امسال مردم زیادی در اتاق بودند که گریه می‌کردند. احساسات بسیار و تشویق بسیار قوی وجود داشت. خبرنگاران الجزیره در غزه از جمله کسانی بودند که از ماه اکتبر گذشته مورد هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند.

منبع: فارس

کد خبر 750332

دیگر خبرها

  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • «غزه» مسئله اول جهان است
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی