Web Analytics Made Easy - Statcounter

­­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما نایب رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: بازگرداندن آوارگان سوری یکی از اولویت های ما پس از تشکیل کابینه است.
به گزارش الشرق الاوسط چاپ لندن؛ «ایلی فرزلی» نایب رئیس پارلمان لبنان با اعلام این مطلب افزود: تلاش ها برای بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق امن در کشورشان مسئله اصلی ما پس از تشکیل کابینه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تاکید کرد: ما خوشحال نخواهیم شد که 24 ساعت پس از تشکیل کابینه برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان هیچ بحث و اقدام جدی انجام نداده باشیم. وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: اگر راه حلی برای بازگرداندن آنها در سریعترین زمان ممکن از طریق جامعه بین المللی وجود داشته باشد، مانع این کار نخواهیم شد.
در پی اعلام سرلشکر عباس ابراهیم مدیر کل امنیت عمومی لبنان مبنی بر اینکه همکاری با نظام سوریه ادامه دارد و بازگشت آوارگان به کشورشان بسیار نزدیک است، پرونده آوارگان سوری در سطح گسترده ای به جریان افتاده است. این در حالی است که «بشاره الراعی» اسقف اعظم مارونی ها در دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از وی خواست آوارگان سوری را برای بازگشت به کشورشان تشویق کند.
فرزلی در مصاحبه ای با این روزنامه از کسانی که مذاکره با دولت سوریه را برای بازگشت آوارگان نمی پذیرند، انتقاد کرد و گفت: در واقع آنها با ماندن آوارگان سوری در لبنان مخالف هستند. وی افزود: برای ما مهم نیست که آنها با بازگشت آوارگان سوری موافق هستند یا نه بلکه آنچه برای ما مهم است تلاش برای بازگرداندن آوارگان به کشورشان است. وی خاطر نشان کرد: در حالیکه کانالهایی برای ارتباط با دولت سوریه و همکاری و هماهنگی برای پرونده های دیگر وجود دارد، برخی طرف ها شعار خودداری از مذاکرات با نظام سوریه را سر می دهند.وی افزود: همین طرف ها بازکردن باب مذاکره با دولت سوریه را برای بازگشت آوارگان نمی پذیرند و می گویند این اقدام به عادی سازی روابط با نظام سوریه منجر می گردد.
نایب رئیس پارلمان لبنان از کسانی که شعار بازگشت آوارگان سوری را به کشورشان سر می دهند، انتقاد کرد و با اشاره به برگزاری کنفرانس بروکسل در ماه آوریل گفت: همین افراد با تصمیمات بین المللی که آوارگان را تشویق به اقامت یا بازگشت می کند، هیچ مخالفتی نشان نمی دهند.
گفتنی است در لبنان بیش از یک میلیون آواره سوری زندگی می کند که این مسئله دو دستگی در جامعه لبنان به وجود آورده است. جریان ملی آزاد و حزب الله می گویند مناطق امنی در سوریه وجود دارد که آوارگان می توانند به آنجا باز گردندند و برای بازگشت آنها نیازی به هماهنگی با نظام سوریه وجود ندارد اما جریان المستقبل با بازگشت آوارگان و هماهنگی با نظام سوریه مخالفت است و اصرار دارد که برای بازگشت آوارگان باید اقدامی تضمین شده و امن از طریق سازمان ملل صورت گیرد. این در حالی است که دولت لبنان برای بازگشت آوارگانی که مختارند به صورت داوطلبانه به کشورشان بازگردند؛ ممانعتی به عمل نمی آورد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آوارگان سوري بين المللي کابينه لبنان سرلشکر مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا

نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک برای حضور در مجمع عمومی تکواندو آسیا عازم ویتنام می‌شود. - اخبار ورزشی -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، سیدمحمد پولادگر نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک و نایب رئیس اتحادیه تکواندو آسیا، با دعوت اتحادیه تکواندو آسیا در مجمع عمومی این اتحادیه شرکت می‌کند.

مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا، همزمان با رقابت‌های قهرمانی تکواندو و پاراتکواندو آسیا از 24 اردیبهشت تا 4 خرداد در شهر دانانگ ویتنام برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا