Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:22:50 GMT

هلاکت دهها نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۹۷۴۳

هلاکت دهها نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، نیروهای یمنی موفق شدند در جبهه های جیزان، عسیر و ساحل غربی دهها تن از مزدوران ائتلاف سعودی را به هلاکت برسانند به طوری که در جریان عملیات نیروهای یمنی و قبائل هم پیمان در شمال منطقه الجاح واقع در ساحل غربی دست کم ۴۰ مزدور کشته شدند. همچنین ۱۵ نظامی وابسته به این ائتلاف نیز با مقادیر زیادی از اسلحه و تجهیزات، خود را تسلیم نیروهای مشترک یمنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی المیادین هم به نقل از وزارت دفاع یمن از هدف قرار گرفتن یک فروند بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی و انهدام تعداد زیادی خودرو نظامی و تانک در ساحل غربی یمن خبر داد.

همچنین دهها تن از مزدوران ارتش عربستان از جمله شماری از نظامیان سودانی در حملات نیروهای مشترک یمن در جیزان و عسیر کشته شدند. یک منبع نظامی اظهار داشت که در جبهه های جیزان و تعز و الجوف و نهم طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵ مزدور هدف یگان تک تیرانداز یمن قرار گرفتند.

همچنین دو تانک عربستانی از نوع آبرامز در استان حجه و نیز دو تانک نظامی دیگر در جیزان عربستان منهدم شدند و تمام سرنشین آنها کشته و یا زخمی شدند. یگانی از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با پشتیبانی نیروهای قبایل یک گردان از مزدوران سعودی در منطقه الفازه در جنوب شهر التحتیا در ساحل غربی را از پای درآوردند. در عسیر نیز نیروهای مشترک یمن روز گذشته موفق شدند ۳ خودروی  نظامی مزدوران در مقابل گذرگاه علب را آتش بزنند.

یک منبع نظامی نیز تاکید کرد که پیشروی مزدوران ارتش عربستان به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی در غرب مجازه به شکست انجامید که طی این عملیات شماری از مزدوران از جمله برخی سودانی کشته و زخمی شدند.

کد خبر 4312657

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ 2015 یمن عربستان سعودی یمن ایالات متحده آمریکا فلسطین رژیم صهیونیستی ایران سوریه روسیه عراق برجام عربستان سعودی دونالد ترامپ کره شمالی اتحادیه اروپا جنگ 2015 یمن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا