Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@20:55:06 GMT

درمان قلب آسیب دیده با سلول های بنیادین

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۲۱۴۴

درمان قلب آسیب دیده با سلول های بنیادین

رکنا: در ژاپن درمان قلب آسیب دیده با سلول های بنیادین تست می شود.

به گزارش  نیواطلس، سلول های بنیادی پلورپوفتون قابلیت منسجم شدن با انواع سلول های تکامل یافته را دارند. به همین دلیل پتانسیل زیادی در علم پزشکی به وجود می آورند. یکی از این پتانسیل ها، ترمیم قلب آسیب دیده است.

دانشمندان ژاپنی تصمیم دارند این امر را برای نخستین بار در آزمایش های کلینیکی بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توانایی سلول های بنیادین iPSC در آزمایشگاه شینیا یاماناکا ژاپن در تحقیقات مختلف بررسی شده است. پیش از این، سلول های مذکور برای احیای بینایی به خرگوش ها تزریق و همچنین به سلول های پیشرونده برای اعضای بدن تبدیل شد.

برای تولید آنها نخست سلول بافت های بدن کشت و سپس ویروسی به آنها اضافه می شود. در مرحله بعد محققان ژن هایی منتخب را به آنها اضافه می کنند تا به وضعیت نابالغ خود برگردند. از این نقطه به بعد، آنها می توانند هرنوع سلولی در بدن را بسازند این قابلیت جایزه نوبل ۲۰۱۲ را برای یاماناکا به ارمغان آورد.

اکنون پروفسور یوشیکی ساوا جراح قلب از دانشگاه اوزاکا از این نوع سلول ها برای درمان بیماران قلبی استفاده می کند. این شیوه «iPSC درمانی» نام گرفته است.

این روش شامل استفاده از iPSC برای تولید ۱۰۰ میلیون سلول ماهیچه قلبی و تبدیل آن به قلب است. این سلول ها عوامل رشد را شامل می شوند و قابلیت احیای سلول های خسارت دیده را دارند.

این روش سال گذشته روی خوک ها آزمایش شد و به بهبود عملکرد قلب منجر شد. بنابراین ساوا تصمیم دارد آزمایش روی انسان را اجرا کند. اکنون وزارت بهداشت ژاپن تحت شرایطی اجازه اجرای این آزمایش را داده است.

قرار است درمان مذکور روی سه نفر انجام شود و سپس در یک سال بعد وضعیت آنها رصد شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت پزشکی درمان ژاپن قلب آسیب آزمایشگاه سلول های بنیادین ایران حوادث پرونده عکس زن دبیرستان معین دبیرستان فیلم مدرسه اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، حادثه ای که ۲۲ بهمن سال گذشته در جاده قزوین برای چهار بازیکن تیم بسکتبال رستمی نماینده این استان در لیگ جوانان رخ داد، منجر به آسیب دیدگی شدید آنها شد طوریکه سه نفرشان به کما رفتند و یک نفر هم با شکستی پا مواجه شد.

در فاصله یک هفته پس از این اتفاق، محمد امین کاظمی و امیر محمد اردکانی که با سطح هوشیاری بسیار پایینی در کما بودند، جان خود را از دست دادند.

حالا بعد از گذشت سه ماه از این حادثه، رهام یزدی دیگر بازیکنان آسیب دیده در آن حادثه نیز جان خود را از دست داد. وی چند روز از بعد از وقوع حادثه به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شد تا در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر و درمان باشد اما طی این مدت مدت در کما بود.

طاها فلاح، دیگر بازیکن آسیب دیده در این سانحه بود که بعد از چند روز بستری در بیمارستان، ترخیص شد.

خبرگزاری مهر درگذشت رهام یزدی را به جامعه ورزش و به ویژه بسکتبال و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.

کد خبر 6090692 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت