Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@23:32:58 GMT

یک اشتباه در مورد رتبه تلگرام

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۵۶۶۴

در این میان برخی اخبار از سقوط رتبه تلگرام در وب‌سایتی مثل الکسا حکایت دارد. الکسا، سایت‌ها را بر اساس بازدید وب رتبه‌بندی می‌کند و با توجه به اینکه بسیاری از کاربران اینترنتی از برخی اپلیکیشن‌ها روی گوشی استفاده می‌کنند، این آمار توسط الکسا ردیابی نمی‌شود.

الکسا کدام ترافیک را ردیابی می‌کند؟

 

در این زمینه میلاد نوری - کارشناس فناوری اطلاعات- درباره‌ی ترافیکی که در وب‌سایت الکسا ردیابی می‌شود به ایسنا، گفت: الکسا فقط ترافیک وب را ردیابی می‌کند و اپلیکیشن موبایل، تلگرام دسکتاپ، اپلیکیشن اندروید و ios در آن ردیابی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پایین آمدن رتبه تلگرام از ۱۵۰۰ جهانی به ۲۰۰۰ هم عمده دلیلش استفاده کمتر از تلگرام تحت وب بوده است.

وی درباره‌ی احتمال پایین آمدن رتبه‌ی برخی سایت‌ها یا پیام‌رسان‌ها در ایران پس از فیلتر شدن و استفاده از فیلترشکن بیان کرد: اگر رتبه پیام‌رسانی مانند تلگرام در ایران پایین آمده، یکی از دلایلش این است که کاربران با آی‌پی ایران وارد نسخه‌ی وب نمی‌شوند و اگر هم کسی وارد شود، با وی‌پی‌ان و آی‌پی خارجی وارد می‌شود. با توجه به اینکه الکسا از روی آی‌پی‌ها می‌فهمد کاربران کدام کشور هستند، در صورت ورود با آی‌پی کشورهای دیگر به دلیل استفاده از وی‌پی‌ان، الکسا کاربر را بازدیدکننده آن کشور محسوب می‌کند.

نوری، الکسا را معیار مناسبی برای به دست آوردن آمار بازدیدکنندگان ندانست و گفت: الکسا معیار مناسبی نیست؛ بلکه تعداد نصب در مارکت‌ها از جمله گوگل‌پلی و ios مهم است. موضوع مهم دیگر، آمار بازدید کانال‌هاست. کانال‌های سرشناس و پربیننده مثل کانال‌های خبری و تفریحی که چند میلیون عضو دارند و عمومی هستند،‌ می‌توان رویشان نمودار نصب و مقایسه کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رتبه تلگرام فیلترشکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، زمستان سال گذشته حمید پیروی، نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران از روند افزایشی خودکشی در کشور خبر داد و این که در ۱۴۰۱ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۷.۴ نفر اقدام به خودکشی و فوت کرده‌اند. به گفته این او عوامل مختلفی هم در میل، تصمیم و اقدام به خودکشی افراد دخیل بوده؛ از مسائل اقتصادی گرفته تا اختلالات روانشناختی، اما مطالعات نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از کسانی که خودکشی کردند، هنگام اقدام به خودکشی، افسردگی داشتند.

روانشناسان می‌گویند ایده‌ خودکشی می‌تواند زمانی شکل بگیرد که فرد احساس کند دیگر قادر به کنار آمدن با یک وضعیت طاقت‌فرسا نیست. این مسئله می‌تواند از مشکلات مالی، مرگ یکی از عزیزان، پایان یک رابطه یا ابتلا به یک بیماری صعب‌العلاج ناشی شود. همچنین اختلالات و بیماری‌های روحی مانند افسردگی، اختلال دو قطبی یا سوء مصرف الکل هم می‌تواند منجر به شکل‌گیری افکار خودکشی شوند. آنها تاکید می‌کنند اگر افکار خودکشی دارید و برای آن برنامه ریزی کرده‌اید، پیش از هر اقدامی با یک یا چند نفر از نزدیکان یا دوستانتان صحبت کنید و اگر کسی را نداشتید با یک روانشناس یا مرکز درمانی در ارتباط باشید.

توصیه جدی آنها این است که اگر در اطراف‌تان کسانی هستند که افکار خودکشی را بیان می‌کنند با همدلی به او گوش دهید و با ایجاد حس دلگرمی او را تشویق به کنید که با یک فرد متخصص در ارتباط باشد.

جردن پیترسون، روان‌شناس بالینی، نویسنده و منتقد فرهنگی اهل کانادا در گفت‌وگویی که درباره توصیه به افرادی که قصد خودکشی دارند، به نکات جالبی در این باره اشاره کرده که در ادامه می‌توانید آن را ببینید.

پیترسون در بخشی از صحبت‌هایش در این فیلم یک توصیه عجیب برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند کرده است، این که اگر افسرده هستید و فکر می‌کنید با نبودتان به دیگر لطف می‌کنید، در حقیقت چنین نیست و واقعیت ندارد. در اطرافتان کسانی را دارید که شما را دوست دارند و اگر شما جان خودتان را بگیرید، به احتمال زیاد هیچ وقت آدم سابق نخواهند شد. آنها تا آخر عمر خودشان را شکجه می‌دهند و همیشه به این فکر می‌کنند که اگر کاری انجام داده‌ بودند، عزیزشان از دست نمی‌رفت. شما افسرده هستید و فکر می‌کنید با گرفتن جانتان به آنها لطف می‌کنید. در حالی که چنین نیست و به همین دلیل در اکثر جوامع خودکشی جرم محسوب می شود چون پیامدهای فاجعه‌باری بر جای می‌گذارد.

این در حالی است که نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران هم پیشتر در این باره گفته «با هر مرگ ناشی از خودکشی در میان بازماندگان و کسانی که در معرض خبر خودکشی قرار می‌گیرند، ۱۳۵ تا ۱۸۰ نفر تحت تاثیر مشکلات روانشناختی قرار می‌گیرند. برخی از کسانی هم که اطلاعات خودکشی دیگران به آنها می‌رسد، ممکن است در معرض خودکشی تقلیدی قرار بگیرند.»

بیشتر بخوانید

جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف جزئیات مهم از فوت دکتر پرستو بخشی ؛ قتل، خودکشی یا...؟ خودکشی با روح آدم چه می کند؟ ۵ گام مهم برای مداخله در خودکشی

این در حالی است که مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران هم ۵ توصیه‌ را برای مواجهه با افراد دارای افکار خودکشی ارائه داده است.

۱. به دنبال نشانه‌های خودکشی باشید. از جمله این نشانه‌ها صحبت کردن یا تحقیق درباره مرگ، احساس ناامیدی، اضطراب، افسردگی و عدم تحمل است.

۲. همدلی کنید و حرف‌های آنها را بشنوید. فرد را قضاوت نکنید. با دلسوزی گوش دهید و به احساسات آنها ارج نهید.

۳. به صورت مستقیم درباره خودکشی سوال بپرسید. به نحوی سوال بپرسید که پاسخی صادقانه به شما بدهد. از هر علامتی که متوجه شده‌اید به عنوان بخشی از سوال استفاده کنید. روراست باشید. پرسیدن درباره خودکشی باعث خودکشی نمی‌شود.

۴. خطر را دور کنید. حذف دسترسی به اقلام مورد استفاده برای خودکشی یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای جلوگیری از خودکشی است. اگر پاسخ مثبت به خودکشی داده‌اند، از آنها بپرسید: «آیا برنامه‌ای دارید؟ آیا به آن وسایل دسترسی دارید؟» دسترسی به داروها، طناب، چاقو و... را محدود و منع کنید.

۵. همراه با فرد مورد نظر با اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از خودکشی تماس بگیرید. اگر فرد حاضر به دور کردن لوازم و ایمن شدن نیست، او را تنها نگذارید و تا حضور اورژانس در کنار او باشید.

کد خبر 847880 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها بهداشت روانی سلامت خبر مهم خودکشی

دیگر خبرها

  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • با این لگد قلب آرسنالی‌ها ایستاد! (عکس)‏
  • گل کریستین رومرو به آرسنال روی اشتباه مهلک دروازه‌بان (تاتنهام 1-3 آرسنال)
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • حواله علی پی
  • فیلم| اعتراف دانشجوی یهودی: دفاعم از صهیونیست ها اشتباه بود!
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • کلانتری: خدای نکرده مشکوک بود!
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!
  • وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم