Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@05:24:05 GMT

سهم اعتبارات اراک با جمعیت این کلانشهرتناسب ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۷۳۰۶

سهم اعتبارات اراک با جمعیت این کلانشهرتناسب ندارد

به گزارش ایرنا، سیدمهدی مقدسی روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی اراک افزود: مسئولان باید تلاش مضاعفی را برای جذب اعتبارات ملی به منظور پیگیری مشکلات اراک در حوزه های مختلف انجام دهند.
وی اظهار داشت: پیگیری جدی برای جذب سهم شهرستانی اراک از ردیف های اعتباری ملی تکلیف اولویت دار مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندار و استاندار مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت خاطرنشان کرد: مدیران استانی و شهرستانی باید بودجه سال 97 را مطالعه کنند و با شناسایی طرح هایی که ردیف ملی اعتباری دارند، پیگیری قانونی برای جذب اعتبارات داشته باشند.
مقدسی گفت: هنر مدیران است که از اعتبارات محدود استفاده بهینه کنند تا بهره وری در طرح ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سرجمع اعتبارات عمرانی 20 درصد را برای حمایت از تولید ملی اختصاص داده اند و 300 میلیارد ریال به سرجمع اعتبارات ملی استان مرکزی از محل ردیف ملی اضافه شده که 200 میلیارد ریال آن برای ساخت بیمارستان ولیعصر(عج ) اراک است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تجهیز بیمارستان آیت الله خوانساری اراک و سایر مراکز درمانی از اعتبارت ملی استفاده شده است.
مقدسی افزود: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه به دنبال این است که از سرجمع اعتبارات ملی کم و به اعتبارات استانی اضافه شود.
نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری طرح های عمرانی شهرستان اراک و جذب اعتبارات ملی باید در دستور کار همه بخش ها باشد و مدیران شهرستانی حداکثر استفاده را از این ظرفیت ببرند.
علی اکبر کریمی افزود: تنها در بخش مرکزی شهرستان اراک 100 روستا با 80 هزار نفر جمعیت ساکن وجود دارد که توزیع اعتبارات ناچیز جوابگو نیازها نیست.
وی گفت: توزیع اعتبارات استانی و شهرستانی باید با الگویی منصفانه سهم گذاری شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت افزود: نمایندگان مجلس تلاش کردند از اعتبارات عمومی دولت، سهم استان ها 30را درصد افزایش دهند اما، اعتبارات کلانشهر اراک نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش دارد.
کریمی اظهار کرد: از 130 میلیارد ریال اعتبارات تملک و دارایی شهرستانی باید 10 درصد به آبرسانی روستایی اختصاص پیدا کند و نداشتن هیچ سهمی از اعتبارات نفت، گاز و محرومیت زدایی به اراک از نکات قابل بررسی است.
فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: این فرمانداری نسبت به سهم ناچیز اعتبارات گلایه دارد و با مستندات قانونی اثبات می کند که سهم تخصیصی اعتبارات اراک نسبت به تکالیف و نیازها باید بیشتر شود.
حسین بختیاری افزود:10 درصد اعتبارات استان باید به آبرسانی اختصاص پیدا کند اما این مهم عملیاتی نشده و این درحالی است که برخی روستاها با فاصله کوتاه چندکیلومتری با اراک از داشتن آب کافی محروم هستند.
وی اظهار داشت: سیستم فاضلاب روستایی اراک با عمر 20 سال فرسوده شده و نیازمند اعتبار برای نوسازی است.
530 میلیارد ریال اعتبارات شهرستان اراک بین دستگاه اجرایی توزیع شد که نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش دارد.
کلانشهر اراک با 520 هزار نفر جمعیت مرکز استان مرکزی است.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان مرکزی حمایت از تولید ملی خانه ملت مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

پستانداران، اگرچه بخش کوچکی از موجودات زمین را تشکیل می دهند، اما نقش های زیست محیطی حیاتی در سطح جهانی دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم از طریق کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت بسیار مهم هستند. اینفوگرافی زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

به گزارش روزیاتو، پستانداران به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل ها می توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آنها نهنگ ها، می توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می شود، می تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰,۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام ها ۶۲ درصد، انسان ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰,۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • «عاقل منش» عضو شورای شهر رشت شد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر