Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@11:11:00 GMT

ورود یک شرکت جدید به بازار سهام

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۰۱۱۶

ورود یک شرکت جدید به بازار سهام

ساعت24-معاون شرکت بورس تهران با اشاره به عرضه اولیه شرکت پرداخت الکترونیک سامان می‌گوید حضور یک شرکت جدید در بورس باعث می‌شود قیمت‌ها در بازار به سمت واقعیت پیش رود.

 امروز به مناسبت عرضه سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان در بورس تهران نشست خبری ای با حضور معاون بورس تهران و مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم نشست روح الله حسینی مقدم با اشاره به این عرضه جدید در بورس تهران گفت: تخمین می زنیم با عرضه پرداخت الکترونیک سامان ۱۱۷۰ میلیارد تومان به ارزش بورس تهران اضافه می‌شود، در نتیجه انتظار داریم بیش از این مقداری که در حال حاضر وجود دارد، متقاضی خرید این سهم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید شرکت‌هایی به بورس اضافه شوند که شفاف هستند گفت: شرکت‌هایی که در این رسته پرداخت هستند گزارشگری شان شفاف است و این موضوع  کار را برای سامان پرداخت سخت می‌کند، زیرا در بحث شفافیت هم باید با دیگران رقابت کند.

حسینی مقدم افزود: از آنجایی که بخش قابل توجهی از شرکت‌های این گروه را در بورس می‌بینیم، از سایر شرکت‌ها می‌خواهم که به بازار سرمایه نگاه متفاوتی داشته باشند چرا که حضور در بازار سرمایه به رشد این شرکت ها کمک می کند.

معاون شرکت بورس تهران اضافه کرد: یکی از مهمترین حاشیه‌هایی که وجود داشت بحث پرونده این شرکت بود که از مدیر عامل دعوت کردیم که در حین معرفی و پتانسیل شرکت درباره این موضوعات هم صحبت کند. همه باید با علم به این پرونده در خرید سهم شرکت کنند، امیدواریم که همه به این جنبه دقت کرده باشند.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان نیز در قسمتی از این نشست درباره قیمت گذاری سهام این شرکت و اینکه چرا این قیمت گذاری با سال قبل متفاوت است گفت:  فضای الان بورس با فضای قبل از سال ۱۳۹۶ فرق دارد ضمن اینکه ما در مجمع سود پرداخت کردیم. دوستان در سال قبل پیش بینی ای داشتند و امسال هم پیش بینی دیگری دارند به همین خاطر قیمت امسال با سال گذشته متفاوت بود.

ابراهیم حسینی نژاد درباره فعالیت شرکت نیز اظهار کرد: در تیر ماه شرکت پرداخت ۱۵ ساله می شود. این شرکت دارنده مجوز خدمات پرداخت الکترونیک از بانک مرکزی است، ما توانستیم این خدمات را تجاری سازی و وارد بازار کنیم. درگاه های موبایلی که وجود دارد اکثرا اختصاصی شده ماست، در طی ۶ سال گذشته سهم بازار این شرکت دو برابر شده و ما در حال حاضر ۱۷.۵ درصد سهم بازار را داریم.

وی درباره زمان ورود به بورس این شرکت گفت: سهامدار عمده اعتقاد داشت که شرکت باید چند سال سوددهی متوالی داشته باشد تا وارد بورس شود. آذر ماه سال گذشته نماد شرکت درج شده است.

حسینی نژاد  درباره پیش بینی سود شرکت گفت: پیش بینی ما این است که امسال ۵۰ درصد سودمان افزایش داشته باشد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه واردات چای سنواتی به بازار مصرف ممنوع است گفت: کارخانجات چای حق تعطیلی کارخانه خود را ندارند و باید به موقع آن را بازگشایی کنند، اگر توانایی اداره آن را ندارند کارخانه را اجاره دهند زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحو پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا گیلان، اسدالله عباسی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با اعضای سازمان چای کشور، هیئت مدیره سندیکای کارخانجات چای و چای‌کاران با بیان اینکه توجه به صنعت چای و چای‌کاران منجر به رشد گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی می‌شود، اظهار کرد: چای یکی از راهبردی‌ترین محصولات کشاورزی در گیلان است و در چند سال اخیر چای‌کاران در دریافت مطالبات خود با مشکلاتی مواجه بودند اما امسال تمامی حق‌الزحمه دولت به چای‌کاران پرداخت شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه واردات چای سنواتی به بازار مصرف ممنوع است، افزود: چای سنواتی فقط برای کمپوست است و اجازه نمی‌دهم این چای وارد بازار مصرف شود بنابراین اگر فردی چای سنواتی را وارد بازار کند از طریق مراجع قضائی با آن فرد برخورد می‌کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر بازگشایی به موقع کارخانجات چای خاطرنشان کرد: کارخانجات چای حق تعطیلی کارخانه خود را ندارند و باید به موقع آن را بازگشایی کنند و اگر توانایی اداره آن را ندارند آن را اجاره دهند زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحوی شده پرداخت شود.

عباسی با بیان اینکه کارخانه ۱۴ معصوم یک ظرفیت در خرید تضمینی برگ سبز چای است، تصریح کرد: این کارخانه یک ظرفیت بالقوه است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و اگر توانایی اداره آن وجود ندارد، خلع ید شود

وی با تاکید بر لزوم توجه به تحقق شعار سال در حوزه کشاورزی در کشور، افزود: تولید با همکاری مردم برای دولت سیزدهم مهم است، زیرا تحقق شعار سال یعنی (جهش تولید با مشارکت مردم) از اهداف دولت در کشور و به ویژه در استان‌های با ظرفیت کشاورزی و صنعتی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دو و نیم سال گذشته دولت در تلاش برای افزایش تولید بوده و از تولید کنندگان حمایت کرده است، گفت: توجه به تولید، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بوده و در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده که نمونه بارز آن افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای است.

عباسی با بیان اینکه بین زنجیره تولید و مصرف در حوزه کشاورزی باید توازن ایجاد شود، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی از باغ، مزرعه و بازار باید توازن ایجاد شود، از این رو برای تحقق این امر باید به همه جوانب نگاه کرد و با همفکری، وحدت و همدلی مشکلات را برطرف و توازن را ایجاد کرد.

استاندار گیلان یکی از مشکلات حوزه کشاورزی را توزیع خارج از چارچوب محصولات در بازار دانست و تاکید کرد: باید در حوزه چای، بادام، برنج و زیتون برند سازی و توزیع مناسب انجام شود زیرا در این صورت فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای موظف به خرید محصولات کشاورزی داخلی و در نهایت فروش آن هستند.

عباسی با اشاره به اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در تأمین نیازهای کشاورزی گیلان از جمله تأمین کودهای شیمیایی تصریح کرد: برای تأمین نیازهای کشاورزان باید تمامی اقدامات لازم انجام شود و جهاد کشاورزی در این خصوص به طور مداوم باید نظارت کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه چای گیلان را باید به اوج شکوفایی در تولید و عرضه برسانیم، گفت: باید جلسه‌ای میان بانک‌ها برگزار و در آن جلسه میزان تسهیلات اعطا شده به چای‌کاران و کارخانجات چای مشخص شود زیرا کارخانجات برای پرداخت مطالبات خود باید چای را به فروش برسانند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت کامل مطالبات چای‌کاران افزود: با افرادی که در پرداخت مطالبات چای‌کاران قصور کردند برخورد قضائی شده و هیچ عُذری در این خصوص پذیرفته نیست.

عباسی با بیان اینکه در سال گذشته مطابق با نیاز کشور ۴۲ هزار تن چای وارد کشور شده است، افزود: ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.

کد خبر 748456

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند