Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@02:49:57 GMT

بهترين اعمال در ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۹۳۸۰

بهترين اعمال در ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است

حجت‌الاسلام علی انتظاری، امام جمعه هادی شهر، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بهترين اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است. اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ويژه‏‌اى برخوردار است.

وی، افزود: ویژگی ماه رمضان به گونه‌ای است که بهترین زمان‌ها و ساعت‌ها در این ماه قرار گرفته و مردم به ضیافت الهی دعوت شده اند و این گونه اهل کرامت و شبیه به فرشتگان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از نصیب شدن پاداش‌های فراوان به خوانندگان قرآن گفت و خاطرنشان کرد: كسی كه قرآن بخواند شعاع نور نبوت او را فرا می‌گیرد با این تفاوت كه به او وحی نمی‌شود. انسان‌هایی كه قلب پاک و رستگاری دارند و خود را از هرگونه گناه و آلودگی دور می‌دارند، در هنگام قرائت قرآن پاداش‌های فراوانی نصیبشان می‌شود.

حجت‎الاسلام انتظاری، با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) ادامه داد: پیامیراکرم(ص) می‌فرمایند: هرکس که در اين ماه يک آيه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماه‌هاى ديگر قرآن را ختم کرده باشد.

امام جمعه هادی شهر یادآور شد: تلاوت قرآن که از اعمال نیک است و در هر زمان و مکانی پاداش بسیاری دارد.

وی، قرآن را سفره نعمت الهی دانست و افزود: قرآن، سفره نعمت الهی است که همه نیازهای دنیا و اخرت و ظاهر و باطن انسان به بهترین صورت ممکن، برای سفره چیده شده است.

حجت‌الاسلام انتظاری تاکید کرد: این که خداوند قرآن را در ماه رمضان بر پیامبر(ص) فرو فرستاده از طرفی عظمت ایام این ماه را بیان می دارد و از طرف دیگر این حقیقت را می‌گوید که قرآن کتاب هدایت است، اما تنها برای آنها که از وابستگی‌های غیرخدایی بریده باشند و یکی از راههای مهم بریدن از وابستگی‌ها روزه گرفتن است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»