Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@04:54:40 GMT

از ۱۵ منطقه شهر اصفهان چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۰۴۳۴

از ۱۵ منطقه شهر اصفهان چه خبر؟

توزیع یکسان و عادلانه خدمات و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از ملزومات مدیریت شهری برای رسیدن به توسعه پایدار است، بر همین اساس پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در دستور کار شهرداری‌های مناطق ۱۵‌گانه قرارگرفته است.

به گزارش ایمنا: در سال جدید مسئولان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم، ارتقا کیفیت زندگی در محلات و افزایش رفاه شهروندان در دست اجرا دارند، ازاین‌رو به سراغ شهرداری های‌ مناطق ۱۵‌گانه اصفهان رفتیم تا جویا شویم امسال در کوچه‌پس‌کوچه‌های نصف جهان چه می‌گذرد؟

 احداث خط بی آرتی در خیابان های کاشانی، شهید بهشتی و میدان جمهوری

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در خصوص پروژه های عمرانی این منطقه اظهار کرد: کلکتور آب فضای سبز شرقی و غربی منطقه با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهین شکرانی با بیان اینکه احداث بی آرتی خیابان کاشانی، شهید بهشتی و میدان جمهوری از دیگر پروژه های این منطقه در سال جاری است، افزود: بعد از اتمام این پروژه گذر عالم آرا حد فاصل چهارباغ، شمس آبادی که هزینه ای بالغ بر ۹۰۰میلیون تومان برای اجرا به مناقصه گذاشته می شود.

وی ادامه داد: پروژه احداث پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت با هزینه شش میلیارد تومان و پروژه پیاده راه سازی چهارباغ عباسی با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان در حال اجراست.

احداث خیابان پوریای ولی با اعتبار ۸ میلیارد تومان

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در خصوص پروژه های عمرانی این منطقه اظهار کرد: برای احداث خیابان پوریای ولی نزدیک به هشت میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که هفت میلیارد تومان برای آزاد سازی زمین و یک میلیارد تومان برای احداث پروژه هزینه می شود.

علی اصغر شاطوری افزود: احداث خیابان پوریای ولی حدفاصل میدان شهید کویتی‌پور تا خیابان اشراق جنوبی، دسترسی شهروندان به خیابان های کاوه، لاله و بیمارستان سوانح سوختگی تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه مدت زمان قرارداد احداث خیابان پوریای ولی تا پایان سال جاری است، ادامه داد: احداث این خیابان، آخرین خیابان‌سازی منطقه هفت شهرداری اصفهان در بافت فرسوده خواهد بود.

آسفالت محله حصه با اعتبار یک میلیارد تومان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در خصوص پروژه های عمرانی این منطقه اظهار کرد: فرهنگسرای حصه با برآورد هزینه ای بالغ بردو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و کلکتور تامین آب فضای سبز شرقی وغربی منطقه با اعتبار دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، آسفالت محله حصه با اعتبار یک میلیارد تومان در دستور کار است.

امامی ادامه داد: خانه کودک استاد همایی بالغ بر ۷۴۰ میلیون تومان و آتش‌نشانی عطشاران بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر پروژه های این منطقه در سال جاری است.

خیابان شهدای مدافع حرم به زودی تکمیل می شود

 مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در خصوص پروژه های عمرانی این منطقه اظهار کرد: پروژه بوستان مدافع حرم به عنوان بزرگترین بوستان شمال غرب اصفهان  در این منطقه در دست اجرا است.

وی افزود: بخش اول این پروژه تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا پایان سال جاری با قول مساعد پیمانکار به بهره برداری‌ برسد. همچنین عملیات اجرایی خیابان شهدای مدافع حرم در خیابان اشرفی اصفهانی به طول ۵۶۰ متر و عرض  ۳۰ متر مربع در دست اجرا است و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته و به زودی تکمیل می شود.

حمید اشرفی ادامه داد: سامان دهی پیاده روها و آسفالت خیابان ها  نیز از جمله پروژه های محله محور این منطقه در سال جاری است.

احداث مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

سرپرست شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان اظهار کرد: احداث مرکز توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در محله امیرالمومنین در دست اجرا است.

برکت ادامه داد: خط انتقال پساب به شاهین شهر همراه با تصفیه خانه مجهز ثانویه بالغ بر ده میلیارد تومان بر آورد هزینه شده است و مجموعه ورزشی امین آباد بالغ بر یک میلیارد تومان در دست اجرا است.

هدایت و دفع آبهای سطحی خیابان جانبازان

مدیر منطقه ۱۳ اصفهان در خصوص پروژه های فعال اظهار کرد: هدایت و دفع آب‌های سطحی خیابان جانبازان و هدایت و دفع آب‌های سطحی خیابان شهیدعباس پور و شهرک کازرونی با هزینه ۱۶۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

مُبلغ افزود: برای ارتقا کیفی محله شفق بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هزینه و برای پیاده رو سازی و آسفالت کوچه باغ ارم ۱۲۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان مناطق 15 گانه شهر اصفهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح جمعه هفتم اردیبهشت با میانگین ۱۳۴ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۰، بزرگراه خرازی ۹۵، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض ۸۷ و سپاهان‌شهر ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۶ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

شاخص هوا همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۴۷، پارک زمزم ۱۱۰، رهنان و بولوار کاوه ۱۰۷، خیابان زینبیه ۱۳۴، خیابان فرشادی ۱۱۱، کردآباد ۱۴۲، خیابان میرزا طاهر ۱۱۶ و ایستگاه ولدان ۱۱۲ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و سجزی با میانگین ۷۵، زرین‌شهر با میانگین ۷۰، مبارکه ۵۸ و نجف آباد با میانگین ۶۶ AQI در وضعیت قابل قبول، در کاشان با ۱۱۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس، قهجاورستان با ۱۷۲ ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با ۳۱ AQI پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088901

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است