Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژرژیک آبراهامیان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش و تاثیر امام خمینی (ره)  درعرصه جهانی، گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیت بزرگی بود که یک نگرش و تفکر جدیدی را در نظام بین‌الملل ایجاد کردند. جهانی که در آن دوران به یک نظم پایا رسیده و به دو بلوک غرب به رهبری آمریکا و شرق به رهبری شوروی تقسیم شده بود که هر دوی این دو تفکر حاکم بر دو نظام غرب و شرق فاقد عنصر توحیدی و ایمان به خداوند یکتا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت امام (ره) این کمبود و کاستی این مکاتب را در تمام دنیا وارد زندگی انسان‌ها و تفکر جدیدی را به جهانیان عرضه کرد.

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران اظهار داشت: اگرچه قلب تپنده‌ای که حرکت آن را امام آغاز کرد در ایران بود اما این نگرش توحیدی امام به مرزهای جغرافیایی ایران محدود نشده بود و در مظلومین سراسر جهان فارغ از هر رنگ و نژاد و دین و مذهب پذیرای آن بودند و با آغوش باز آن را پذیرفتند.

آبراهامیان خاطرنشان کرد: اگرچه امام خمینی هم اکنون در میان ما نیستند اما تفکری که وی برای جهانیان به ارمغان آورد امروزه در سطح وسیعی توسعه و گسترش یافته و به نظر من طی سال‌های آینده تغییرات شگرفی را در کل جهان ایجاد خواهد کرد و کل جهان تحت تاثیر این تفکر و نگرش امام قرار خواهند گرفت.

وی افزود: تفکر امام یک دینامیست و حرکتی است که رو به رشد است و به هیچ شکلی نمی‌توان جلوی این حرکت را گرفت و آن را منحرف کرد و رهبری رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای نیز در بسط و گسترش این تفکر توحیدی ما داشته و دارد و ما در طول سال‌های رهبری ایشان به عینه شاهد توسعه تفکر و نگرش امام و انقلاب به کشورهای مختلف و الگو گرفتن ملت‌های مختلف از این تفکر توحیدی بوده‌ایم و امروزه می‌توان گفت که این حرکت و تفکر در وجود رهبر معظم انقلاب متجلی شده است.

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران با اشاره به نگرش امام نسبت به پیروان ادیان مختلف اظهار داشت: نگرش امام نسبت به این موضوع منشعب از نگاه توحیدی وی بود و صرف نظر از اینکه یک فرد پیرو چه دین و مذهبی باشد را قابل احترام می‌دانست.

آبراهامیان در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نگاهی متفاوت نسبت به سایر ادیان در رابطه با پیروان ادیان الهی داشت و با یک نگاه انسانی به همه بر رعایت حقوق شهروندی پیروان ادیان مختلف تاکید داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست

امام جمعه زنجان گفت: اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: مکتب شیعه با خون شروع و با خون هم ماندگار شده است و محراب و عبادت شیعه نیز عطر خون می‌دهد.

وی ادامه داد: اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنان است و قطره قطره خون شهدا بر دوش ما سنگینی می‌کند و موجی که خون شهدا ایجاد می‌کند ثمرات و برکات زیادی دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به عملیات وعده صادق و موفقیت آن گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند و امروز آنچه در منطقه شاهد آن هستیم گسترش اندیشه انقلاب اسلامی است به طوری که در غرب آسیا تصمیمی بدون نظر ایران گرفته نمی‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز اقتدار و عزت ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: شهدا در عرصه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی تولید قدرت کردند که از جمله آنها می‌توان به مجاهدت شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و ابتکار شهید طهرانی‌مقدم در صنعت موشکی اشاره کرد.

سردار جهانبخش کرمی با اشاره به ابعاد عملیات وعده صادق اظهار داشت: همه جبهه استکبار و کفر و ده‌ها کشور قدرتمند هرچه سلاح داشتند به میدان آورده بودند تا موشک و پهپادی عبور نکند و لایه‌های مختلف را برای این موضوع پیش‌بینی کرده بودند.

وی عملیات وعده صادق را از لحاظ راهبردی فوق‌العاده پیشرفته دانست و گفت: گرچه سپاه پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود را در این عملیات استفاده نکرد، اما همین موشک‌ها به طور کامل اهداف پیش‌بینی شده را منهدم کردند که به لطف خدا موجب عزت و افتخار برای کشور و وحدت داخلی شد.

کد خبر 747881

دیگر خبرها

  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند