Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما خارج از برجام انتخاب‌های متعددی داریم، اما فعلا براساس فرمایشات رهبری در چارچوب برجام پیش می‌رویم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنها پاسخ داد.
وی در پاسخ به سؤالی گفت: فعلا در چارچوب برجام اقدام می‌کنیم و مفهوم آن این است که اگر لازم باشد خارج از چارچوب برجام نیز آمادگی داریم، اما اقداماتی که الان در حال انجام است از جمله دو نامه‌ای که به آژانس دادیم و اعلام کردیم که ظرفیت‌هایی که در حال تولید هستیم براساس کد ٣.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

١ است و هیچ مغایرتی با برجام و تعهدات پادمانی ما ندارد. 

کمالوندی ادامه داد:‌ در ارتباط با ساخت مرکز سانتریفیوژها همین گونه است، یعنی مادامی که در حال ساخت است و تا زمانی که انجام می‌شود در چارچوب برجام خواهد بود و بحث تولید آن تا زمانی که ما در برجام باشیم، اگر نیاز به ساخت سانتریفیوژ جدید در بحث تحقیقات باشد، انجام می‌دهیم، وگرنه بحث تولید انبوه نداریم. 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: آقای صالحی هم اشاره داشتند به اینکه ظرفیت این مرکز ظرفیت تولید بالایی است و ما به سرعت می‌توانیم ماشین‌های بیشتری تولید می‌کنیم و این به معنای ان است که ظرفیت تولید ما بالا رفته و هم به معنای آن است که ما با سرعت زیادی و در زمان کوتاهی می‌توانیم بنا به فرمایش رهبری در خصوص تهیه ملزومات بازم برای رسیدن به ١٩٠ هزار سو اقدام کنیم و این هیچ مغایرتی با تعهدات ما ندارد. 
وی ادامه داد: اگر آنها تعهداتشان را انجام می‌دادند هیچ نیاز نبود که ما از الان به دنبال ظرفیت تولید انبوه باشیم و ما می‌توانستیم با فرصت بیشتری این کار را انجام دهیم اما از آنجایی که شائبه این را داشتیم که طرف مقابل بدعهدی‌های خود را ادامه دهد، ما آمادگی خود را برای هر سناریو و شرایطی حفظ کردیم. 

 کمالوندی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پس مقصر این اقدامات آمریکاست، عنوان کرد: کاری که ما انجام می‌دهیم بحث تقصیر نیست، بلکه کاری است که در چارچوب ضرورت‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و اگر آنها به تعهدات خود پایبند بودند ما این کار را سر حوصله انجام می‌دادیم و قبل از آن هشت سال و نیمی که باید تعداد سانتریفیوژهای خود را افزایش می‌دادیم این کار را انجام می‌دادیم و از آن زمان شروع می‌کردیم و نه امروز و اگر امروز این کار را با سرعت انجام می‌دهیم بنا به فرمایش مقام معظم رهبری است که ما آماده باشیم و همانطور که آقای صالحی اشاره کردند ارتش علمی سازمان انرژی اتمی آماده و گوش به فرمان است.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان ذخایر عنوان کرد: ذخایر اورانیوم ما براساس UF6 به میزان ٣٠٠ کیلو است و البته U ما ٢٠٠ کیلو است، ولی ما برخی استثنائات هم داریم. یعنی اگر سوختی که تولید می کنیم تابشی باشد، متفاوت خواهد بود.

کمالوندی ادامه داد: همین الان ما سوخت‌هایی داریم که تابش دادیم و اینها از آنچه که من گفتم مستثنا شده است.  ما خارج از برجام انتخاب‌های متعددی داریم اما فعلا براساس فرمایشات رهبری در چارچوب برجام پیش می‌رویم منتها با سرعت کارهایی را که شاید می‌شد سال‌های بعد انجام دهیم را در زمان کوتاهتری در حال انجام دادن هستیم.  
وی با بیان اینکه نامه‌هایی که به آژانس ارسال کردیم بیانگر این است که ما خیز لازم را در صورت بدعهدی طرف مقابل برداشته‌ایم، عنوان کرد: اگر آنها به تعهداتشان پایبند نباشند ما به سرعت کوتاهی می‌توانیم محدودیت‌هایی که دواطلبانه پذیرفتیم را جبران کنیم. 
وی  در خصوص اقدامات ایران در صورت خروج از برجام گفت: چو فردا شود فکر فردا کنیم،، وقتی قرار شد که ما از برجام خارج شویم بهتر است درباره آن صحبت کنیم اما بارها این مسئله را گفته ایم که ما ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرده‌ایم، اما این به معنای آن نیست که از این ظرفیت‌ها تا زمانی که برجام ادامه دارد، استفاده کنیم. 
کمالوندی افزود: یک نمونه از این ظرفیت‌ها تولید ماشین‌های جدید است، این موضوع سال‌ها کار برده و روی آن بسیار تحقیق انجام داده‌ایم و ما به نحوی می‌گوییم که می‌خواهیم از این مرکز رونمایی کنیم، اما اینکه استفاده‌ای از این مرکز بشود به شرایط برجام بازمی‌گردد یعنی تا زمانی که در برجام هستیم از ظرفیت کمی از آن استفاده می‌کنیم و صرفا برای بحث تحقیق و توسعه و نه تولید انبوه از آن استفاده خواهیم کرد. 
وی ادامه داد: آن مواردی را هم که گفتیم طرف مقابل در صورت خروج از برجام از آن متحیر خواهد شد به معنای آن است که ما این سال‌ها دست روی دست نگذاشته و کارهای زیادی را انجام داده ایم و زمانی که شرایط تغییر کند ایران به هیچ وجه دست بسته نخواهد بود و شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که طرف مقابل متحیر خواهد شد. یک نمونه از این اقدامات ما تولید بالای ماشین‌هاست بخصوص ماشین‌های جدید و وقتی که اینها نصب شوند ذخیره ما که الان هفت هزار سو است می تواند چند برابر شود که اجازه بدهید آمار دقیق افزایش آن را اینجا مطرح نکنیم، اما طبیعی است که در آن صورت انباشت محصول ما خیلی بالا خواهد بود. 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمالوندی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • درک کویت: اسلوت خودش است و از کسی کپی نمی‌کند؛ لیورپول انتخاب خیلی خوبی انجام داد