Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@23:48:15 GMT

کشف راه حل موثر برای بازسازی مینای دندان + عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۹۶۷۸۵

کشف راه حل موثر برای بازسازی مینای دندان + عکس

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  پیشرفت  در زمینه تولید بافت‌های سخت بدن حکایت از آینده احیا کننده پزشکی دارد که در آن پزشکان می‌توانند بافت‌های سخت مانند مینای دندان و استخوان را رشد دهند.پوشش مینا که ما روی دندان‌های خود داریم، یک ماده بسیار معدنی است که فوق‌العاده قوی است. حفظ پوشش مینای دندان یکی از بزرگترین چالش‌های دندانپزشکی مدرن است، زیرا می‌تواند طول عمر فرد را کاهش دهد و همچنین یکی از بافت‌های بدن است که نمی‌توان آن را بازسازی کرد و بدن نیز نمی‌تواند آن را بازیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیدا کردن راهی برای تحریک بازسازی مینای دندان، چالش بزرگی برای علم مواد مدرن است و طی چند سال گذشته محققان روی چندین روش، از استفاده از لیزرهای کم قدرت برای تحریک سلول‌های بنیادی دندان‌های انسان گرفته تا دستیابی به یک فرمول خمیر دندان پپتیدی که بتواند مینای دندان را بر روی دندان‌ها مجددا ایجاد کند، کار کرده‌اند.دانشمندان همواره مشغول بررسی انواع اهداف جالب توجه هستند که بتواند سبب بازسازی بافت‌های سخت شود.

 

اما آخرین پیشرفت، یک روش متفاوت است. استفاده از مواد پروتئینی که می‌تواند رشد نانوبلورهای آپاتیت را به نحوی که به لحاظ ساختاری مشابه مینای دندان باشد، میسر کند. این بدان معنی است که محققان می‌توانند یک نانومواد مصنوعی را طوری کنترل کنند که به ایجاد ساختارهای مصنوعی که می‌توانند رفتار انواع مختلفی از بافت‌های سخت را تقلید کند، منجر شود.

 

 

آلوارو ماتا، نویسنده اصلی این تحقیق توضیح می‌دهد: این کشف کلیدی امکان استفاده از پروتئین‌های نامنظم برای کنترل و هدایت روند کانی‌سازی در مقیاس‌های مختلف را فراهم کرده است. ما از طریق این روش، یک تکنیک برای ایجاد ساده مواد مصنوعی توسعه داده‌ایم.

 

شریف الشرکاوی، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: این کشف، هیجان‌انگیز است، زیرا سادگی و تطبیق‌پذیری این پلت‌فرم، فرصت‌های جدید برای درمان و بازسازی بافت‌های دندانی را فراهم می‌کند. برای مثال، ما می‌توانیم باندهای مقاوم در برابر اسید را ایجاد کنیم که می‌تواند از دندان‌های حساس محافظت کند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مینای دندان گوناگون جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در دیدار با کارکنان معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پیشبرد برنامه‌ها با همفکری و اتحاد و پایش لحظه‌ای عملکرد هر بخش امکان پذیر است.

وی ادامه داد: کسب رضایت ارباب رجوع و انجام وظایف محوله در اولویت برنامه‌های ما بوده و بر این امر باید اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: توجه به بخش‌های نهضت ملی مسکن، تامین و الحاق و تحصیل اراضی، حفاظت و نگهداری و واگذاری اراضی از جمله موارد قابل توجه بوده که باید بر این مسائل اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

در ادامه این جلسه همکاران بخش معاونت املاک و حقوقی به بیان پیشنهادات نکته نظرات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر