Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار کار تاکید کرد که سیاست توزیع کالاهای اساسی به منظور افزایش قدرت خرید و بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری و مستمری‌بگیر باید در پیش گرفته شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمید حاج اسماعیلی ، اظهار کرد: وقوع برخی تحولات منطقه‌ای و جهانی، افزایش قیمت طلا، نوسانات ارزی و مواردی از این دست می‌تواند بر معیشت کارگران و بازنشستگان و قشر حداقل‌بگیر تاثیر بگذارد، به همین دلیل در چنین شرایطی و با توجه به وضعیت اقتصادی باید با اتخاذ سیاست‌هایی فشار بر طبقات محروم و ضعیف را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از این راهکارها، سیاست توزیع سبد کالا و اقلام مورد نیاز خانوارهای کارگری و مستمری‌بگیر است که باید در چندین نوبت انجام گیرد و برای اینکه از جمعیت بازنشسته، کارگر و کارمند حمایت کنیم به پرداخت یارانه‌هایی نیاز داریم.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه دولت باید برای گروه‌های کم‌درآمد کارگری، کارمندی و مستمری‌بگیر، وام ودیعه مسکن در نظر بگیرد، افزود: متاسفانه سیاست‌ها در بخش مسکن،‌ فنی و هماهنگ نیست و به‌جای رونق بخش مسکن و ایجاد اشتغال در آن بعضا تبلیغات غیرفنی صورت می‌گیرد که به جهش قیمت مسکن منجر می‌شود، این در حالی است که بخش اعظمی از دریافتی کارگران و حداقل‌بگیران صرف اجاره‌بهای مسکن می‌شود.

حاج اسماعیلی با اشاره به هزینه‌های بالای درمان و پایین بودن حقوق بازنشستگان و کارگران، گفت: معتقدم به جای دعواهای زرگری بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، باید شرایط استفاده از بیمه درمان را برای مشمولان قانون کار و مستمری‌بگیران تسهیل کنیم تا کسانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، بتوانند از مراکز بهداشتی خصوصی، دولتی و دانشگاه‌ها استفاده کنند و هزینه کمتری بپردازند.

به اعتقاد این کارشناس حوزه کار، برای افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری و بازنشستگان، در کنار ارائه خدمات رفاهی،‌ آموزشی، درمانی و اختصاص ودیعه مسکن، توزیع کالای اساسی به اقشار ضعیف و کم درآمد باید در دستور کار قرار گیرد.

توزیع سبد غذایی یکی از سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار محروم و ضعیف جامعه است که در طول سنوات گذشته و در ایام خاصی از سال بین نیازمندان و گروه‌های محروم و کم درآمد توزیع می‌شود. عمده مشمولان این سبد غذایی را خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تشکیل می‌دهند. فعالان کارگری همواره تاکید دارند که کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی جزو اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه به شمار می‌روند و از این جهت برای بهبود وضع معیشت و افزایش قدرت خرید مستحق بهره‌مندی از مزایای سبد کالا هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارگران سبد کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟

در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد.

بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آنها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت ها را در بازار بالاتر ببرد.

کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

کد خبر 849594 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی روغن برنج کالاهای اساسی

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران