Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان سنای افغانستان در حالی رهبران حکومت وحدت ملی را به مهندسی انتخابات پارلمانی این کشور متهم می‌کنند که مدت زمان چندانی به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور باقی نمانده است. ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد آصف صدیقی» معاون سنای افغانستان اعلام کرد که تنها کاندیدای مورد حمایت رهبران حکومت وحدت ملی به مجلس راه پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات آتی تنها بین تیم ریاست اجرایی و ریاست جمهوری افغانستان برگزار خواهد شد و تنها نمایندگانی به مجلس راه می‌یابند که حمایت یکی از این دو جناح را داشته باشد.

«رحمت‌الله اچکزی» نماینده قندهار در سنای افغانستان اظهار داشت: حکومت وحدت ملی انتخابات را مهندسی کرده و تنها کاندیدای در انتخابات پارلمانی برنده خواهند شد که با اشرف غنی و یا عبدالله سازش کرده باشند.

وی در ادامه تصریح کرد که کرسی‌های پارلمان پیش از انتخابات بین اشرف غنی و عبدالله تقسیم شده و تنها چند کرسی پارلمان نیز برای حزب اسلامی حکمتیار در نظر گرفته شده است.

«حسیب‌الله کلیمزی» نماینده میدان وردک گفت: کمیسیون انتخابات و اداره ثبت احوال نفوس افغانستان به نهادهای ناظر انتخابات اجازه نظارت بر روند انتخابات را نمی‌دهند.

وی افزود: کمیسیون انتخابات و اداره ثبت احوال نفوس زمینه تقلب را فراهم کردند، شناسنامه و برچسب‌های انتخاباتی را نیز به فروش می‌رسانند.

این در حالی است که نهادهای ناظر بر انتخابات نیز کمیسیون انتخابات را به زمینه سازی برای تقلب و چاپ بیش از حد برچسب‌های انتخاباتی متهم کردند.

در حالیکه حد نصاب واجدین شرایط رای دهی از سوی کمیسیون انتخابات 7 میلیون نفر تعیین شده اما به گفته نهادهای ناظر این کمیسیون بیش از 18 میلیون برچسب انتخاباتی چاپ کرده است.

برچسب های انتخاباتی اضافی می‌تواند زمینه تقلب گسترده در انتخابات را فراهم کند و کاندیدای انتخابات پارلمانی از برچسب های اضافی به عنوان آرای کسب شده استفاده کنند.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36461/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پارلمان افغانستان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارلمان افغانستان اخبار افغانستان پارلمان افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد