Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - اگرچه آزادي قدس شريف، اولين قبله مسلمين جهان وعده خداوند متعال است اما تسريع در آن نيازمند همت و حمايت کشورهاي اسلامي و اتحاد و انسجام آنان براي رسيدن به اين آرزوي ديرينه مسلمانان است.

قدس، اولين قبله مسلمين جهان اگر به مساله اصلي جهان اسلام تبديل شود و دولت هاي اسلامي براي تحقق وعده پروردگار بزرگ تلاش کنند، بي شک آزاد مي شود و صهيونيست ها ديگر جايگاهي در اين سرزمين اسلامي نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غير از جمهوري اسلامي ايران که به صورت شفاف و صريح از آزادي قدس شريف حمايت مي کند ديگر کشورهاي اسلامي با بي تفاوتي و بي مسئوليتي از کنار آن مي گذرند و اين موضوع منجر به گستاخي هرچه بيشتر رژيم اشغالگر قدس در تجاوز به سرزمين فلسطين شده است.
بيش از 60 سال از اشغال اولين قبله مسلمانان جهان به دست صهيونيست هاي اشغال گر مي گذرد و آنچه دست اشغالگران را در تجاوز و جنايت آزاد گذاشته، بي تفاوتي شمار زيادي از کشورهاي اسلامي است.
اگر دول اسلامي در لبيک به رويکرد انقلابي ملت ايران و بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي، موضوع قدس را به مساله اصلي جهان اسلام تبديل مي کردند، امروز شاهد اين همه جنايت و ددمنشي صهيونيست ها نبوديم.
پيروزي جبهه اسلام در برابر کفار و ظالمان وعده خداوند بزرگ در قرآن کريم است و امروز رژيم صهيونيستي نماد بارز جبهه ظلم و ستم در برابر ملتي مظلوم و بي دفاع است که وطنشان از سوي رژيمي جنايتکار به اشغال درآمده است.
حمايت از ملت هاي مسلمان و مظلوم جهان فارغ از قوميت و مذهب و نژاد، يکي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي ايران بود که پس از پيروزي بارها توسط حضرت امام خميني (ره) اعلام شد.
نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارک رمضان از سوي امام (ره) گام علمي و موثري براي ايجاد اتحاد ميان مسلمانان براي پايان دادن به مناقشه مردم مسلمان و مظلوم فلسطين با صهيونيست ها بود.
روز جهاني قدس مي توانست از 40 سال گذشته روزي براي وحدت، انسجام و يکپارچگي کشورهاي اسلامي در برابر متجاوزان به خاک مقدس فلسطين باشد اما دريغا که دول اسلامي با بي توجهي به اين مساله مهم، عملا صهيونيست ها را براي تجاوز به اين سرزمين مقدس اسلامي تشويق کردند.
در سايه بي توجهي ها بسياري از کشورهاي اسلامي هر روز به ميزان پيشروي صهيونيست ها و جنايات و کشتار آنها افزوده مي شود و کشورهاي اسلامي نيز چشم و گوش خود را بر روي اين حقايق بسته اند.
کشورهاي مدعي دموکراسي نيز که صهيونيست ها را در جبهه موافق و در راستاي منافع خود مي بينند از اين جنايات حمايت مي کنند و به جاي جلوگيري از جنايات اشغالگران صهيونيستي و محکوم کردن آنها، فلسطينيان مظلوم را به آشوب طلبي محکوم مي کنند.
اينک بعد از گذشت 40 سال از عمر با برکت جمهوري اسلامي، فلسطين و قدس همچنان مساله اول در ميان مسئولان جمهوري اسلامي است و با همان رويکرد و انگيزه هاي اول انقلاب، دفاع از ملت مظلوم فلسطين در دستور کار ملت و دولت جمهوري اسلامي است.
اگرچه در اين سال ها شاهد برگزاري تظاهرات ضد صهيونيستي برخي از ملت هاي مسلمان در حمايت از مردم مظلوم فلسطين بوده ايم اما بايد کشورهاي اسلامي بيدار شوند و نگذارند، پاره تن جهان اسلام در زير يوغ اشغالگران صهيونيست از بين برود.
قبله اول مسلمين جهان امروز در سايه بي تفاوتي دول اسلامي، روزهاي سختي را پشت سر مي گذارد و صهيونيست ها، وقيحانه و بي شرم بر روي مردم مسلمان و روزه دار شليک مي کنند و آنان را به شهادت مي رسانند.
جنايات صهيونيست ها در سرزمين فلسطين جزو نمونه هاي کم نظير از تروريست دولتي، وحشي گري و جنايت عليه بشريت و نسل کشي است که تاريخ کمتر نمونه اي از آن به خود ديده است.
به اذعان مسئولان جمهوري اسلامي، مساله قدس امروز همچنان مساله اول مسلمانان است اما اگر اين رويکرد به ديگر دولتمردان کشورهاي اسلامي نيز سرايت کند و آن را دنبال کنند قدس آزاد خواهد شد و اثري از صهيونيست هاي جنايتکار باقي نخواهد ماند.
هر سال با شروع ماه مبارک رمضان و با نزديک شدن به روز جهاني قدس، جنايات صهيونيست ها عليه مردم مظلوم فلسطين بيشتر مي شود تا جايي که اشغالگران با گلوله مستقيم اين مردم را به شهادت مي رسانند.
اشغالگران از دست هاي خالي اما عزم راسخ و مصمم جوانان فلسطيني مي ترسند و اين عصبانيت آنها، بر دامنه جناياتشان مي افزايد.
لبيک به فراخوان تاريخي حضرت امام (ره) در حمايت از ملت مظلوم فلسطين در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهاني قدس و برگزاري تظاهرات ضد صهيونيستي در برخي از کشورهاي اسلامي نيز به ديگر دليل عصبانيت صهيونيست ها و افزايش جنايات آنها تبديل شده است.
رهبر معظم انقلاب نيز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) امسال نيز با اشاره به در پيش بودن روز جهاني قدس تأکيد کردند: حضور در اين راهپيمايي و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطين، در واقع گامي مهم در مسير ساختن آينده بهتر است.
ملت مسلمان و روزه دار ايران اسلامي در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان امسال نيز در لبيک به آرمان هاي حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بار ديگر با حضور در تظاهرات ضد صهيونيستي بار ديگر از ملت مسلمان فلسطين حمايت و جنايات رژيم اشغالگر قدس را محکوم مي کنند.
ملت ايران ثابت کرده اند تا آزادي قدس عزيز و نابودي رژيم اشغالگر صهيونيستي در کنار فلسطينيان هستند و از آرمان هاي آنان دفاع مي کنند.
3033/8066/1772
**خبرنگار ايرنا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند

آیت الله میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم همفکری و هم اندیشی جهان اسلام در برابر جنایات صیهونیست ها در غزه و پایان دادن به کشتار مسلمانان بی دفاع، اظهار داشت: امام صادق عليه السلام می فرماید: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله در مراسم مناى حجّة الوداع، در مسجد خيف، خطبه ايراد فرمود و ابتدا حمد و ثناى الهى گفت و سپس فرمود : سه كار است كه دلِ هيچ مرد مسلمانى نسبت به آنها خيانت و نا راستى روا نمى دارد؛ خالص گردانيدن عمل براى خدا و خيرخواهى و صداقت نسبت به پيشوايان مسلمانان و همراهى با جماعت آنان، زيرا دعوت و رسالتشان، آنها را از هر سو در ميان گرفته است.

وی در ارتباط با حدیث مذکور توصیحاتی ارائه نمود و بیان کرد: خداوند متعال شاد و خرم کند بنده ای را که به خداوند نظر کند و بنده ای که سخن مرا بشنود و در گوش خود قرار بدهد و برساند به کسی که این حدیث را نشنیده است.

وی عنوان کرد: اول اخلاص در عمل برای رضای خدا ، دوم خیرخواهی کسانی که در امامت و راس امور قرار می گیرند، از امام معصوم و دیگران که جانشین او هستند و جز به جز افراد مردم به مانند استانداران ، فرماندهان جنگ ، اقتصاد و اختیارداران سیاست که باید خیرخواه باشند.

این عالم شیعه، تصریح کرد: سوم جماعت عامه مسلمین و مومنین را استوار کرده و همراهی جماعت کنیم؛ التزام و ملتزم به جماعت باشیم و کسانی که جمعی را دارند و اجتماع بزرگی را تشکیل داده اند، در واقع عمده جماعت مسلمین باید یک ید واحده باشند و آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه، اظهار داشت: از همگان دعوت می شود که به یکدیگر بپیوندیم؛ همه مسلمین برادر یکدگیر هستند و خون های آنان مساوی است، مسلمان باید فدای مسلمان شود و یا هر دو فدای اسلام شوند، نه آنکه شاهد درگیری و خونریزی مسلمان توسط صهیونیست های جنایتکار باشیم و این غیر قابل قبول است.

وی در پایان تاکید کرد: ارتباط ، همدلی و با هم بودن گاها برای تصمیم گیری و سست نشدن، یک امر ضروری برای پیشرفت هر جامعه ای است و از این رو باید از جنگ ها، تنش ها ، بالا و پایین کردن های بی ملاک و  بی معنا پرهیز نمود، فلذا احترام به اندیشه های یکدیگر ولو به مصلحت فردی نباشد باید مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند