Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:59:24 GMT

کشته و زخمی شدن 5 نظامی آمریکایی در سومالی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۵۲۷۶

کشته و زخمی شدن 5 نظامی آمریکایی در سومالی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حمله مسلحانه به نیروهای آمریکایی در سومالی یک نظامی آمریکایی کشته شد و چهار نظامی دیگر زخمی شدند.

یک مسئول آمریکایی در وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که در حمله ای در منطقه«جوبالاند» در سومالی یک نظامی آمریکایی کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول آمریکایی افزود که در این حمله چهار نظامی دیگر آمریکا و یک نظامی از همپیمانان زخمی شدند.

جنبش«الشباب» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

الشباب در بیانیه ای اعلام کرد که افراد مسلح این جنبش یک پایگاه سومالی-آمریکایی را در حومه شهر«کیسمایو» مورد حمله قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که این حمله یک روز پس از حمله الشباب به پایگاه نظامی وابسته به ارتش ملی سومالی در نزدیکی «بیدوه» و نصب کمین برای نظامیان سومالیایی دیگر در منطقه «هوریوا» در مگادیشو پایتخت سومالی صورت گرفت است.

نیروهای آمریکایی تحت فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا(آفریکوم) با همکاری نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی(امیسوم) و نیروهای سومالیایی در عملیات مبارزه با تروریسم مشارکت دارند و بارها به واسطه پهپادها پادگان های آموزشی وابسته به جنبش الشباب را در سراسر سومالی مورد حمله قرار دادند.

چهارشنبه شب نیروهای آمریکایی در حمله به جنبش الشباب در نزدیکی  شهر استراتژیک«افقوی» واقع در سی کیلومتری شمال غرب مگادیشو نیز شرکت کردند.

در اوایل ماه می نیز یک نظامی آمریکایی در حمله به اسلامگراهای سومالی به ضرب گلوله کشته شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 سومالی روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان

از اواخر شامگاه دیروز شنبه تا ابتدای بامداد امروز یک شنبه، در درگیری مسلحانه ای در یکی از محلات زاهدان که ناشی از اختلافات شخصی به وقوع پیوسته بود، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در این بین برخی از گروهک‌های معاند با انتشار اخبار و فیلم و عکس‌هایی این درگیری که به دلیل اختلافات شخصی رخ داده را درگیری نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس عنوان کرده بودند که این موضوع در پیگیری خبرنگار مهر، تکذیب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر، در این خصوصاً با بیان اینکه براثر یک درگیری ناشی از اختلافات شخصی در یکی از محلات زاهدان، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند، گفت: پس از وقوع درگیری در این محله، نیروهای بسیجی نزدیک به این محل برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شده‌اند و ربطی به درگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای شناسایی عوامل و دستگیری آنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد