Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، محمدمهدی جهانبخش اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا هر انسانی در آن شعله‌های نفس سرکش خود را مهار کرده و در مقابل پروردگارش سر به خاک گذارده تا در راه سعادت و رستگاری گام بردارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس افزود: در ماه مبارک رمضان بسته بودن درهای جهنم و حبس شیطان به خاطر دوری از گناه، تهمت، دروغ، غیبت، اذیت کردن و دوری از تمام رذایل اخلاقی فرصتی است تا انسان از آن به‌خوبی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این ماه مبارک با برکات و نعمات الهی، ذخایر درون انسان را از خزانه‌ی موهبت و الطاف بیکران الهی غنی می‌سازد و راه ایمان و تقوای الهی را به انسانیت می‌آموزد.

وی ابراز کرد: در ماه بهار قرآن طبیعتاً مساجد شهر بندرعباس می‌توانند بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به مجالس و محافل قرآنی باشند.

جهانبخش خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس علاوه بر دیگر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به‌عنوان مقوله‌های محوری در محلات، اجرای کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مساجد شهر بندرعباس را به شکل متفاوت‌تر از سال‌های قبل در حال برگزاری دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این طرح سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با همکاری و مشارکت مناطق سه‌گانه شهرداری بندرعباس، نواحی ده گانه، شورای اجتماعی محلات و موسسه قرآنی بیت النور هرمزگان کرسی‌های تلاوت قرآن کریم را در محلات مختلف بندرعباس در حال برگزاری دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، بیان کرد: این کرسی‌های تلاوت قرآن کریم تا نیمه ماه مبارک رمضان در مساجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در تپه دارایی، مسجد حضرت قائم (عج) واقع در کوی خلیج‌فارس، صاحب‌الزمان (عج) واقع در شهرک توحید، جوادالائمه (ع) واقع در محله نظر آباد، مهدی موعود (عج) واقع در محله آزادگان، حضرت قائم (عج) واقع در شهرک اندیشه، گله‌داری واقع در محله اوزی ها، امیر المومنین (ع) واقع در محله ششصد دستگاه، جامع سورو، پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک پیامبر اعظم (ص)، مسجد مولود کعبه واقع در کوی آزادشهر، حضرت ابوالفضل (ع) واقع در گلشهر شمالی، امام حسن عسکری (ع) واقع در نایبند شمالی، امام موسی بن جعفر (ع) واقع در محله شیر دوم و امام حسن مجتبی (ع) واقع در محله سنگ کن شرقی برگزار شده است با حضور مؤمنین روزه‌دار این محلات برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این کرسی‌های تلاوت، تقدیر از افراد شاخص آن محلات، اجرای حفظ خوانی قرآن توسط قاریان نوجوان، تفسیر قرآن کریم، اهدای کتاب و دیگر برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود و پس از اقامه نماز جماعت با برپایی سفره افطاری ساده از روزه‌داران پذیرایی به عمل می‌آید.

جهانبخش گفت: عزم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس بر ایجاد تحول در محلات کمتر توسعه‌یافته متمرکز بوده و هست و با برگزاری ویژه‌برنامه‌ها در محلات مختلف بندرعباس به دنبال ارتباط مستقیم شهروندان با مسئولین در جهت بررسی مشکلاتشان هستیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جوانان و نوجوانان شهرداری قرآن قرآن کریم برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی