Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر در مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل بیش از ۲۰ هزار و ۲۳۰ نفر در حال فعالیت و مشغول به کار هستند. ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰ استانها اردیبل نظرات

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: نقش تاثیرگذار فعالیت با ظرفیت 50 درصد به بالای واحدهای تولیدی در تداوم اشتغال در یک منطقه و نبود بیکاری غیرقابل کتمان است، اما باید توجه داشت که در صورت نبود واحدهایی با چنین ظرفیتی باید با رفع موانع تولید و تسهیل برخی شرایط نظام بانکی و پولی به فکر راه‌اندازی دوباره واحدهای راکد و نیمه‌فعال در یک منطقه بود چرا که تاثیر این اقدام در بهبود شرایط اشتغال بسیار موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت 600 واحد تولیدی و صنعتی فعال در سطح استان اردبیل گفت: هم‌اکنون این تعداد واحد تولیدی و صنعتی با ظرفیت تولید 50 درصد در سطح استان فعالیت دارند که 300 واحد تولیدی و صنعتی دیگر نیز به صورت نیمه‌فعال و در صورت قبول سفارش و تقاضا نسبت به تولید اقدام می‌کنند که میانگین ظرفیت تولید این واحدها نیز 20 الی 50 درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم‌اکنون در سطح استان 174 واحد تولیدی و صنعتی راکد و به صورت  غیرفعال داریم که این واحدها نیز در صف دریافت تسهیلات و رفع موانع و نیز بازگشت به چرخه تولید هستند که در جلسات تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات اعم این واحدهای تولیدی مورد بحث و بررسی قرار داده شده است که خوشبختانه طی چند سال اخیر توانستیم با همکاری دستگاههای اجرایی نتیجه مطلوب و دلخواهی از بازگشت به تولید و احیای واحدهای تولیدی از خروجی این جلسات به دست آوریم.

مشکل اعم واحدهای راکد عدم تعامل برخی بانکهاست

عاملی ضمن تاکید بر افزایش روند ارائه تسهیلات و ضرورت همکاری بانکها با سازمان صنعت و معدن به منظور ارائه راهکار به واحدهای راکد و احیای آنها گفت: هم‌اکنون از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در سطح استان 18 واحد تسهیلات دریافت کردند.

وی اظهار کرد: همچنین 21 واحد تولیدی نیمه‌فعال نیز با دریافت تسهیلات از بانکهای عامل ظرفیت تولید خود از زیر 50 درصد را به 80 درصد ارتقا داده‌اند، که 34 واحد تولیدی و صنعتی دیگر که ظرفیت 50 درصد داشتند با دریافت تسهیلات هم‌اکنون ظرفیت تولید بالای 90 درصد را دارا می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت و معدن اردبیل همچنین مشکل بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در سطح استان را نبود همکاری و تعامل کافی بانکها با این واحدها دانست و اظهار کرد: در این زمینه طی جلساتی که در سطح استان برگزار می‌شود سعی داشته شده تا با حضور مدیران عامل بانکها و همچنین در حضور دارندگان امتیاز واحدهای تولیدی و صنعتی سطح استان برگزار شده و مشکلات در حضور طرفین مطرح گردد که در این زمینه نیاز است تا بانکهای عامل برخی شرایط سخت را تسهیل بخشیده و در راستای ارائه تسهیلات به واحدهای راکد و نیمه‌فعال این واحدها را در مسیر احیاء و از سر گیری تولید یاری کرده و بدین ترتیب در اقتصاد و ارتقای سطح تولید استان نیز سهم مهمی داشته باشند.

اشتغال بیش از 20 هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به بحث اشتغال و اهمیت آن در توسعه اقتصادی یک منطقه گفت: در مجموع 900 واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه‌فعال در استان اردبیل مجموع 20 هزار و 230 نفر مشغول به فعالیت هستند که در صورت احیای واحدهای راکد و ارتقای ظرفیت تولید واحدهای نیمه‌فعال این میزان به طور یقین به حداکثر میزان خود افزایش خواهد یافت.

عاملی بیان کرد: باتوجه به اینکه شعار امسال به حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است باید تمام دغدغه مسئولان و حتی مردم تحقق منویات مقام معظم رهبری در چارچوب همین شعار باشد که همه ما باید بدانیم با حمایت از کالاهای ایرانی زمینه‌ساز اشتغال هزاران جوان بیکار خواهیم بود.

وی به ویژگی‌های منحصربفرد اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که اقتصاد ایران ویژگی‌هایی دارد که ما را از کشورهای منطقه متمایز کرده است، انرژی و نیروی کار ارزان و همچنین نیروی کار تحصیل‌کرده از جمله مواردی است که به ایران برتری داده است و باید از تمامی این ظرفیتها به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و در راستای رفع و دفع کامل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی از آنها بهره‌مند شد.

سهم بازار داخلی از گردش مالی مشاغل کم است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پاسخ به این سوال تسنیم که تا چه حد گردش مالی مشاغل مختلف در داخل کشور و بازار داخل عاید خود کشور و تولیدکنندگان و فعالان حوزه تولید و صادرات می‌شود، گفت: اگر چه هم‌اکنون در داخل کشور در برخی حوزه‌ها سطح اشتغال خوبی داریم اما سهم داخل از گردش مالی آنها کم می باشد.

عاملی ادامه داد: این مشکل برخی مواقع تا حدی پیش می‌رود که بسیاری از برندهای داخل کشور که نام و آوازه‌ای جهانی دارند به شدت آسیب دیده و با بحران مواجه می‌شوند که در واقع باید توجه داشت که با حمایت از کالای ایرانی مقابل رشد چنین مشکلاتی را گرفته و حتی باید این مشکلات را بهبود بخشید.

وی تصریح کرد: شعار امسال یک شعار بسیار جامع است که اقتصاد مقاومتی، رونق، استقلال و بسیاری از ارزش‌های دیگر را در حوزه اقتصاد در بر می‌گیرد ضمن اینکه خرید کالای ایرانی، تقاضا را افزایش می‌دهد که این امر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و تقویت ارزش پول ملی و رونق اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

R41374/P1361/S6,49/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با پیگیری‌های خبر خوزستان، در پی گزارش از مشکلات آبرسانی به واحد‌های تولیدی از خبر خوزستان طرح آبرسانی به این واحد‌های تولیدی آغاز شد.

رئیس آب و فاضلاب سالمد دزفول گفت: این واحد‌های تولیدی در طول ۱۰ سال گذشته آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر تامین و همین امر موجب راکد ماندن و غیر فعال شدن بعضی از طرح‌های اشتغالزایی و‌تولیدی شده بود.


محمد باقر منش افزود: با اجرای این طرح که به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود،   مشکل آبرسانی به واحد‌های تولیدی سردشت دزفول برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  در مجاورت این طرح   دو روستا عباس آباد و غریب آباد نیازمند تامین آب شرب هستند که با تامین لوله مورد نیاز به این روستا‌ها آبرسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت