Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛  امانوئل مکرون در پایان نشست هفت گفت: جبهه متحد اروپایی در برابر رئیس جمهور آمریکا وی را به اذعان به رعایت مقررات تجارت بین المللی ملزم ساخت.
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فرانسه گفت: با توجه به رویکردی که ما در قبال صنایع مان در اتحادیه اروپا به طور اعم، و فرانسه به طور اخص، داریم، لازم بود که با شرکایمان تبادل نظر داشته باشیم؛ این برای ما مهم بود که علاوه بر تبادل نظر بتوانیم به اقدامات عملی هم برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه با طرف های مختلف و شرکایمان در اتحادیه آفریقا و در حوزه اقیانوسیه نیز تبادل نظر کردیم که در مجموع پیشرفت هایی داشته ایم. در نهایت این نشست گروه هفت همچنانکه گفتم اجازه داد کارایی یک جبهه متحد اروپایی را شاهد باشیم و توجه کنیم که این برای اروپا اساسی است که با هم باشیم و با هم اقدام کنیم و قبل از اینگونه نشست ها با هم به اجماعی قوی دست پیدا نماییم و از اختلافات اجتناب کنیم و از سوی دیگر بر سوءتفاهم ها و اشتباهات واقعی در حوزه تعاملاتی که امروز در زمینه تجارت داشته ایم غالب شویم. به این ترتیب از هر گونه اختلاف نظر بیشتر جلوگیری کنیم و فضایی از آرامش را برقرار کنیم. باید البته منتظر آینده باشیم و ببینیم که این روند درباره بسیاری از نقاط تنش آمیز موجود ادامه می یابد یا نه؛ برای همه این موارد، من بر این باورم که نشست امروز گروه هفت کار مفیدی در زمینه هماهنگی بوده است و اجازه داد نقش خودش را که همین هماهنگی میان هفت قدرت اقتصادی دور میز است، به انجام برساند. این نقش مخصوصا وقتی اختلاف نظر هایی وجود دارد پر رنگ می شود. فرانسه در سال آینده ریاست گروه هفت را به عهده خواهد داشت. ما در قالب گروه هفت در سال آینده برخی مواردی را که پیگیری آنها الزامی است در دستور کار خواهیم داشت و البته اولویت های خودمان را برای نشست گروه هفت در سال آینده را در اوایل 2019 مطرح خواهیم کرد. فرانسه این نشست را در تابستان 2019 و در شهر زیبای بیاریتز برگزار خواهد کرد و ما خوشوقت خواهیم بود علاوه بر اعضای گروه هفت، میزبان سازمان های اروپایی و همچنین سازمان های بین المللی ای که دعوت خواهیم کرد، باشیم.
در ادامه خبرنگار لوموند پرسید : رئیس جمهور آمریکا با ژست جنگ تجاری با فرانسه وارد این نشست شد اما در نهایت بیانیه پایانی را به جز در موضوع آب و هوا امضا کرد. این مهم چگونه ممکن شد و با توجه به اینکه بیانیه های گروه هفت الزام آور نیست، آیا می توان به قول آمریکا اعتماد کرد؟
مکرون پاسخ داد: گوش کنید. نخست اینکه رئیس جمهور ترامپ در این نشست خودش را در برابر یک جبهه متحد دید. تصور کنید اگر با هم اختلاف داشتیم چه می شد. بر این باورم که داشتن این موضع واحد مخصوصا در سطح اروپا یکی از دلایل ( نرم شدن ترامپ) بوده است. رئیس جمهور ترامپ همچنین در باب سیاست خارجی تمایل نداشته است منزوی شود. در زمینه اقیانوس ها نیز تلاش زیادی انجام شد تا توافقی هفت طرفه داشته باشیم و به آن نزدیک هم بودیم. من فکر می کنم آمریکا نقشی در تقابل با تاریخ اش را ایفا می کند: اینکه شما در میان هفت کشوری که قدرت های توسعه یافته است و می خواهند با هم هماهنگ باشند، تنها باشید. در مورد سیاست خارجی و تجارت، آمریکا نخواسته است که منزوی بشود. باید بگویم هماهنگی ما نخست با ژوستین ترودو نخست وزیر کانادا در دو روز گذشته و هماهنگی با قدرت های اروپایی در روز گذشته کارایی خودش را در این زمینه داشته است. اما نکته دوم این است که باید واقع گرا بود و من منتظر اقدامات عملی هستم. مواضع مطروحه در اینجا دو موضوع ر ا در نظر گرفت که یکی تبادل نظر ها و بحث ها برای امضای یک متن است که بر این اساس ما همه متنی را امضا کردیم دایر بر شناسایی مقررات تجارت بین الملل، اهمیت مدرن سازی آن و داشتن یک تجارت عادلانه و هماهنگ؛ من فکر می کنم جدا از اینکه ممکن است در چند هفته آینده خلاف این اظهار نظر علنی مان عمل کنیم یا نه، همین مقدار هم یک پیشرفت بوده است. از سوی دیگر این نشست اجازه داد مسایل به صورت روشن با آمریکا طرح شود. من به رئیس جمهور درباره واقعیت برخی از خدمات و روابط تجاری مان و تعرفه ها توضیح دادم. فکر می کنم این تبادل نظر ها مهم است که اجازه داد برخی نقاط کور روشن شود. در هر صورت این روند خیلی از آنچه تلاش می شود آمریکا در این معادله قربانی شده فرض شود دور است. در عین حال واقعا کسری تجاری به دلیل تعرفه ها نیست. این موضوع ناشی از دلایل زیادی است و در اقتصاد جهانی شده فقط روابط دوجانبه نیست که تاثیرگذار است. من مثال اتحادیه اروپا را مطرح کردم که اعضا بین خودشان کسری تجاری دارند اما تعرفه ای وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مکرون فرانسه آمریکا متحد قوی اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استانهای شانا و دبیران جریانات سياسی دیگر بر وحدت گروه های انقلابی تاکید کرد. 

 

رضایی در دیدار با آقایان نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، آقایان رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و آقای احمد نادري و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد. 

 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده محوری به جای شخص محوری است.

 

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و وعده صادق خاطرنشان کرد: موقعیت ایران درغرب آسیا بیش از گذشته تعیین کننده شده است، فلذا فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنين شرايطي وحدت نيروهاي انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره برداری از فرصت هاست و هر نوع تکروی و سهم خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروزه بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ علیرغم شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد و آن‌ها نشان دادند که تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی تر و بیشتر می کند.

 

رضایی در پایان گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات و شفافیت باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش های جدید مهیا باشد. تحمل سليقه های سياسی علامت بلوغ عقلانیت گروه های سیاسی است.

 

گفتنیست طی این نشست‌های جداگانه آقایان نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی پور و سعید محمد از صبح ایران، ضمن تشریح روند شکل گیری جریان‌ها و جبهه های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله مندی ها پرداختند و همچنین آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند. 

 

همچنین محسن رضایی در جلسه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل