Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: قرار بود پژو از ایران بابت خروج یک باره عذر خواهی کند اما چنین کاری نکرد، تعداد 2800 خودرو قرار بود در مرحله اول ساخته شود و 30 درصد از خودروهای ساخته شده را صادر کنند که امروز نه تنها خودروهای داخل را تحویل نداده اند بلکه حتی یک خودرو هم صادر نکرده ایم.

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص خروج شرکت های پژو سیتروئن، توتال، ایرباس، بوئینگ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از ایران اظهار داشت: وقتی به عنوان یک نماینده مجلس اعلام می کردیم که باید در صنایع به خودکفایی رسیده و خودمان خودرو و هواپیمای داخلی تولید کنیم، از زمین و آسمان انتقاد می شنویم و امروز شاهد هستیم یک شرکت فرانسوی برای دومین بار کشور را سر کار می گذارد.

این عضو فراکسیون حمایت از تولید داخلی با بیان اینکه سال هاست که فریاد می زنیم باید از تولید داخلی حمایت شود تصریح کرد: هرگاه صحبت از تولید داخلی شده برخی فریاد نمی توانیم و به صرفه نیست سر می دهند اما در چنین شرایط حساس که شرکت ها ایران را ترک می کنند ساکت شده و فراموش می کنند در مسیر تولید سنگ اندازی می کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه سود برخی از داخل کشور از مسیر واردات می گذرد عنوان کرد: علت مخالفت برخی با تولید داخل این است که وابستگی کشور به غرب برای این افراد سود آور است؛ همین افراد کمپین نه به خودروی داخلی را به راه انداختند و از این مسیر هم سود فراوانی نصیب خود کردند.

 

احتکار 90 هزار خودرو در انبارهای سایپا و ایران خودرو

قاضی پور با بیان اینکه حدود 90 هزار خودرو در انبارهای سایپا و ایران خودرو احتکار شده است عنوان کرد: خودروهای داخلی به صورت میانگین 10 تا 30 میلیون و برخی از این خودروها هم 40 میلیون افزایش قیمت داشته اند که این موضوع گران فروشی است و نارضایتی های اجتماعی را ایجاد کرد البته از مدت ها قبل این موضوع را اعلام کردم اما خودروسازان انکار کردند.

وی ضمن بیان اینکه قراردادهای پژو، بوئینگ، ایرباس، توتال و ... محرمانه اعلام شد گفت: وقتی مجلس می خواست این قراردادها را بررسی کند آقای آخوندی اعلام کرد این قراردادها محرمانه هستند؛ این چه قرارداد محرمانه ای است که صهیونیست ها از آن اطلاع دارند ولی نمایندگان مجلس نامحرم هستند.

 

شرکت‌های هواپیمایی پول‌ها را گرفته اما هواپیماها را تحویل نمی دهند

عضو فراکسیون حمایت از تولید داخل در ادامه افزود: خرید هواپیما با قیمت بالا صورت گرفت در حالی که می توان ظرف چند سال زیرساخت های لازم برای تولید هواپیما در کشور را فراهم کرد؛ مبالغ زیادی به شرکت های هواپیمایی داده شد اما آنها اکنون از تحویل هوایپما به ایران خودداری می کنند و مدعی هستند آمریکا به آنها چنین اجازه ای نمی دهد.

قاضی پور با بیان اینکه در شرایط تحریم ما را در زمینه فروش خودرو و سیگار تحریم نکردند عنوان کرد: امروز آمریکا و سایر شرکت های اروپایی مستقیماً به ایران قطعات را نمی دهند، اما مشکلی برای فروش خودرو ندارند این در حالی بود که پژو قول داده بود فناوری را به کشور ما وارد کند.

 

پژو وعده صادرات خودرو به ایران داده بود اما یک خودرو هم تولید نکرد

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قرار بود پژو از ایران بابت خروج یک باره عذر خواهی کند اما چنین کاری نکرد، تعداد 2800 خودرو قرار بود در مرحله اول ساخته شود و 30 درصد از خودروهای ساخته شده را صادر کنند که امروز نه تنها خودروهای داخل را تحویل نداده اند بلکه حتی یک خودرو هم صادر نکرده ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ضمن تأکید بر لزوم شفاف بودن با مردم عنوان کرد: بهترین شرایط است که مردم خودروهای داخلی را حمایت کنند اما لازمه این کار کاهش قیمت خودرو داخلی و افزایش کیفیت آن است که دولت باید به عنوان یک متولی اقدامات لازم را برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت این خودروها انجام دهد.

قاضی پور با تأکید بر اینکه هزینه های زیادی برای آمدن این شرکت ها به ایران انجام شد بیان داشت: کمیسیون صنایع و معادن دو جلسه برای پیگیری این موضوع تشکیل داد ولی به نتیجه ای نرسید اما بعد از خروج پژو از ایران در اولین جلسه دو کمیسیون عمران و فراکسیون تولید داخلی به این موضوع پرداخته می شود.

وی در ادامه گفت: تعدادی از نمایندگان از سرانجام پول های واریز شده به حساب شرکت های اروپایی سوال دارند که قرار است این سوالات در  کمیسیون مطرح و در نهایت در مجلس از آقای آخوندی پرسیده شود.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم اردیبهشت  با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافته و استان کرمان نیز توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است. 

غرفه استان کرمان در سالن ۴۱B  نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند. 

در حوزه نوآوری و محصولات جدید زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است. 

محصولات شرکت مس شهید باهنر  در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی،  اولین بار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شده است. 

در حوزه گیاهان دارویی نیز شرکت‌های فعال این حوزه، محصولات خود را اعم از دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی که زنجیره ارزش آنها کامل شده عرضه کرده‌اند. 

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گروه‌های کالایی صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی تا ۱۲ اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.   

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران