Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری- مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از عقب ماندگی تاریخی زیرساخت های آب در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدابراهیم یخکشی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در استانداری مازندران اظهار کرد: اقتصاد مازندران آب پایه بوده و باید آب موجود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه با کاهش ۵۰ درصدی منابع آب رودخانه ها مواجه ایم، از کاهش ۱۵ درصدی بارش ها خبر داد و افزود: نوبت بندی آب، کشت جایگزین، مدیریت آب بندان ها و بیمه ها در راستای مقابله با کم آبی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد شهید رجایی ساری کم آب تر می شود

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با ابراز نگرانی از احداث سد فینسک سمنان که یکی از سرشاخه های اصلی سد شهید رجایی ساری است، گفت: با اجرای سد فینسک، سد شهید رجایی با کاهش ۶ تا ۷ درصدی مواجه می شود.

یخکشی با اعلام اینکه در سالهای کم آبی، این تاثیر منفی بیشتر خواهد شد، اضافه کرد: نگرانی های موجود در این بخش را به وزارت نیرو انتقال دادیم تا تصمیم درستی اتخاذ شود.

وی یادآور شد: با بهسازی آب بندان ها، ظرفیت شان از ۳۵۰ میلیون مترمکعب به ۵۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

یخکشی با اشاره به اینکه کاهش هدررفت آب های سطحی در کشاورزی و افزایش راندمان را دنبال می کنیم، از وجود ۱۵ هزار هکتار شبکه مدرن در استان خبر داد و گفت: ۴ شبکه آبرسانی در سطح ۱۷۰ هزار هکتار در دست اجراست.

وی با بیان اینکه ۹ درصد حجم آب های سطحی در سدهای استان ذخیره می شود، افزود: با اجرای ۴ طرح سد گلورد، هراز، تکمیلی البرز و سیستم چالوس، در تلاش هستیم مهار آب های سطحی را به ۴۲ درصد برسانیم.

 ۱۰ سد در مازندران ساخته می شود

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه احداث ۱۰ سد در دست مطالعه است، از اجرای ۵ سد لاستیک در استان خبر داد.

یخکشی با اعلام اینکه تنها دشت ممنوعه آب زیرمینی استان در شرق مازندران واقع شده است، گفت: طرح صیانت و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را در دست اجرا داریم تا منابع جایگزین پیدا و پایداری آب های زیر زمینی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آب شرب استان از آب های زیرزمینی تامین می شود، توضیح داد: طرح جامع آب شرب استان در قالب ۹ مجتمع آبرسانی شهری و روستایی تهیه شد و در این راستا ۸۰ درصد روستاها تحت پوشش این طرح قرار دارند.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه یکهزار کیلومتر نقشه تعیین حریم و بستر رودخانه تهیه شد، ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی رودخانه ها، برداشت شن و ماسه را محدود و هم اکنون رودخانه ها در حال احیا هستند.

نشست مذکور در راستای انتقادات خبرنگار قدس از استاندار مازندران مبنی بر وجود مدیران رسانه گریز در استان، توسط استانداری اجرا و این نشست ها نیز ادامه خواهد یافت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب های زیر زمینی اب خشکسالی سد شهید رجایی ساری سدسازی کاهش بارندگی کشت جایگزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات



معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: توجه به زیرساخت‌های راه و جاده‌ها و همچنین دو موضوع مهم فرهنگ رانندگی و اِعمال قانون نیز باید به جد در اولویت کاری قرار گیرد چراکه نقش بزرگی در پیشگیری از تصادفات حادثه‌ای ایفا می‌کنند.

سید مهدی قویدل معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کرمان در برنامه تلویزیونی گفتگو ویژه خبری با بیان اینکه همزمان با توسعه و پیشرفت تکنولوژی قطعا با آسیب‌هایی مواجه هستیم، اظهار کرد: امروزه در کشور و سطح دنیا موضوع تصادفات یک مقوله‌ای است که با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی افراد، یکسری صدمات و تلفاتی در پی داشته است.

وی تصریح کرد: قطعا تصادفات علل و عوامل متفاوتی دارند که معمولا سه عامل مهم انسان، خودرو و جاده در بروز و یا کاهش تصادفات موثر هستند.
قویدل افزود: استان پهناور کرمان با توجه به داشتن گستردگی راه‌ها وجاده‌های مواصلاتی، با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است کما اینکه بحث دو بانده شدن جاده ها، نصب سیستم پایش تصویری، هوشمندسازی، راه اندازی جایگاه‌های استراحتی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی و... که در قانون برنامه ششم و هفتم توسعه نیز دولت را مکلف به انجام و رفع نواقص کرده است.
وی اضافه کرد: در کنار این زیر ساخت ها، دو موضوع مهم فرهنگ استفاده از خودرو و صحیح رانندگی کردن و دیگری بحث اِعمال و اجرای قانون نیز باید به جد در دستورکار قرارگیرد چراکه این موارد نقش پررنگی در پیشگیری از تصادفات ایفا می‌کنند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز ۱۰ اتهام اول استان را مطالبه گر هستیم، گفت: یکی از این اولویت ها، بحث تصادفات جاده‌ای است که بسیار مهم و حائز اهمیت است. 
معاون قضایی دادگستری استان کرمان بیان کرد: در کمیسیون ایمنی استانداری و همچنین در شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده که در یکی از این کارگروه‌های تخصصی در خصوص معادن و بیمه است که به مواردی از جمله صدور بارنامه ها، نظارت بر حمل بار معادن و مسئولیت اجتماعی معادن و بیمه‌ها پرداخته می‌شود و معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم نیز مطالبه گر این موضوع است.
وی با تاکید بر اینکه سامانه‌های صدور بارنامه باید هوشمندسازی شوند، اضافه کرد: این سامانه و سایر سامانه‌های جاده‌ای باید مستقیما در اختیار پلیس قرارگیرد و باتوجه به اینکه اخیرا خودرو‌هایی توسط پلیس راه توقیف شده مبنی بر داشتن بیش از ۱۰ تن اضافه بار، این نیز معضلی است که باعث وارد آمدن آسیب به راه‌ها می‌شودو همچینین حوادث جاده‌ای را در پی خواهند داشت و همین مشکلات باعث شده که یکی از اولویت‌های کاری ما در سال ۱۴۰۳ مطالبه رسیدگی به مشکلات راه و جاده‌های مواصلاتی استان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است