Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:35:24 GMT

افزایش 1.5 برابری قیمت پیله ابریشم در سال‌جاری

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۹۲۵۵

افزایش 1.5 برابری قیمت پیله ابریشم در سال‌جاری

استاندار گیلان گفت: خوشبختانه در سال جاری قیمت پیله ابریشم نسبت به سال گذشته حدودا 1.5 برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا،«مصطفی سالاری» در جریان بازدید از اولین برداشت پیله ابریشم در شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: با توجه به درخواست کشاورزان درخصوص افزایش تعرفه واردات موفق شدیم این مهم را محقق کنیم و معتقدیم باید به نحوی عمل کنیم که زنجیره کامل صنعت نوغانداری حمایت و پشتیبانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تولید نخ و محصولات دیگر نظیر پوشاک را از جمله فعالیت‌های لازم قلمداد کرد و گفت: باید خطوط تولید و تکنولوژی داخلی این محصولات نوسازی و بروزرسانی شود.

استاندار گیلان، کنترل تعرفه واردات با هدف افزایش قیمت فروش پیله ابریشم و کاهش هزینه تمام شده محصول را دو امر مهم دانست که از طریق کمیته نوغانداری استان قابل پیگیری است.

سالاری، با تأکید بر لزوم افزایش ظرفیت تولید در استان، تصریح کرد: صنعت نوغانداری گیلان در سطح کشور پیشتاز است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در سال جاری قیمت پیله ابریشم نسبت به سال گذشته حدودا 1.5 برابر افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: البته معتقدیم این افزایش برای رونق کسب و کار نوغانداران کافی نیست و در تلاشیم تا ارتقای بیشتری پیدا کند.

این مقام مسئول، با بیان این‌که زمینه رشد و ترقی این صنعت در استان از حیث دانش علمی و ظرفیت انسانی بالا است، خاطرنشان کرد: در تلاشیم با رفع موانع موجود شاهد رشد و اعتلای این صنعت مهم استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کرم ابریشم منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳

شهردار بیرجند با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، ۹۶۰ میلیارد تومان است گفت: با وجود تورم در کشور، بودجه شهرداری در دو سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.

بهترین با بیان اینکه در این مدت در بخش سرمایه گذاری، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد شهر بیرجند شده، افزود: گردش مالی یک سرمایه گذار به تنهایی ۳ هزار میلیارد تومان بوده و این در حالیست که تمام بودجه عمرانی تخصیص یافته به استان ۹۰۰ میلیارد تومان است .

وی با بیان اینکه این اقدامات با هدف جذب سرمایه و اشتغالزایی در شهر بیرجند صورت می‌گیرد، گفت: شهرداری بیرجند در راستای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیز با هدف توانمند سازی و اشتغال این افراد، تعداد ۴ باب منزل متعلق به شهرداری را در اختیار گرمخانه و ۴ باب منزل دیگر را در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار داده و در سرای مرحوم امینی در بازار بیرجند نیز ۲ مغازه برای فروش تولیدات آسیب دیدگان اجتماعی، در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار گرفته است .

شهردار بیرجند همچنین از آمادگی شهرداری برای واگذاری رایگان غرفه در روزبازار‌ها با هدف عرضه تولیدات زندانیان نیز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود